Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello Paris Carbon problemen!?!?

vinylly
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 04 jul 2005 21:21

vinylly 20 aug 2006 18:12

Dit probleem kun je best (_("#_ noemen. Ik ben ook een Paris Carbon (orange Fluor) bezitter en kwam er na een aantal maanden achter de top laag van de lak poreus is. Wanneer er water uit mijn bidon op de buis kwam trok dit in de lak en werd de oranje lak helemaal dof. Contact opgenomen met mijn dealer (Flarer) in Italie en kreef ook te horen dat ik het frame naar hen terug moet sturen, zodat zij dit weer door kunnen sturen naar de Pinarello fabriek. Aangezien ik per 9 september toch 4mnd op reis ben zal de 3mnd niet echt een groot probleem voor me zijn. Wat ik hier allemaal mee wil zeggen weet ik eigenlijk niet, maar vind het best belachelijk dat er zo veel problemen zijn voor zo een duur frame. Volgens mij worden niet alle pina frames op maandagochtend gemaakt, toch? Ik blijf er wel bij dat het een schitterende fiets is welke ook heerlijk rijdt (mijn ervaring). Succes met het verloop.
No1: Pina (behalve de lak :-D)<br>
No2: the rest

pariscarbon
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:51

pariscarbon 20 aug 2006 22:28

Ik heb nu sinds april mijn Paris Carbon. In tegenstelling tot veel andere ervaringen ben ik wel erg tevreden over de services van Pinarello c.q. Card Sport. Ik had namelijk een Pinarello Prince van 4 jaar oud. In april dit jaar zag ik een heel klein schuurtje naast de lasnaad waar de achtervork tegen het frame is gelast. Na 4 jaar werd mijn Prince 100 vergoed. Aangezien de Prince niet meer leverbaar was kreeg ik een vervangend frame, de Paris Carbon nagenoeg zonder bijbetalen. Als je dan weet dat er officieel maar 2 jaar garantie op een Pinarello Prince zat is dit geen slechte serivce!!
De opmerkingen over water in het frame kan ik ook over mee praten. Echter de suggestie om onderin het bracket een gaatje te boren is onzin, immers er is verbinding tussen de bracketpot en de buizen. Het water blijft gewoon in de buizen staan en loopt dus niet je bracketpot in. Ik heb nu een klein carbon stikkertje over de klemsleuf bij mijn zadelpen geplakt, daar komt het water naar binnen toe.
De opmerking dat het frame niet stijf is...onbegrijpelijk. De diverse testen tonen juist aan dat het frame niet extreem licht is maar wel erg stijf, zeker de voorvork is buigengewoon stijf. Het gaan "sjimmen"van een frame is meer de combinatie van wielen, gewichtsverdeling en stijfheid. Veelal werkt het veranderen van hele kleine dingen al. (magneet in het voorwiel verplaatsen)
Tot slot, ik denk inderdaad dat de hierboven genoemde klachten oorzaak zijn van een maandagochtend product. Gewoon een keer terug sturen en netjes laten oplossen.
 
 
 
Pinarello wint toch de tour

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 21 aug 2006 03:05

Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 20 Augustus 2006
Helaas zit er wel een kern van waarheid in dat de klantvriendelijkheid en service niet altijd even top zijn. Als iemand de superservice van Scott bij Bike1addict nog kan herinneren? Binnen 1-2 weken een splinternieuw frame, kunnen velen een puntje aan zuigen.




Mja ik had natuurlijk backup van een Scott-grootafnemer he...

Keep us updated Morpheus! Interessant om te lezen dat er toch relatief veel (lijkt het) probleempjes zijn met de Paris carbon.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 21 aug 2006 15:31

@ Paris Carbon:Je schreef.......
De opmerkingen over water in het frame kan ik ook over mee praten. Echter de suggestie om onderin het bracket een gaatje te boren is onzin, immers er is verbinding tussen de bracketpot en de buizen. Het water blijft gewoon in de buizen staan en loopt dus niet je bracketpot in. Ik heb nu een klein carbon stikkertje over de klemsleuf bij mijn zadelpen geplakt, daar komt het water naar binnen toe.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als er verbinding is tussen de bracketpot en buizen, dan houdt dit toch in dat het water via die verbinding uit de buizen naar de bracketpot kan lopen?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

luukleeftink
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2006 21:42

luukleeftink 21 aug 2006 15:58

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 21 Augustus 2006

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als er verbinding is tussen de bracketpot en buizen, dan houdt dit toch in dat het water via die verbinding uit de buizen naar de bracketpot kan lopen?


Mischien bedoeld hij dat er geen open verbinding is tussen de buizen en de bracketpot? Als er op de plaatsen waar de buizen zijn gelast aan de bracketpot. Geen gat zit, kan het water onmogelijk daar in lekken!
pff moeilijk uit te leggen, wat ik bedoel
luuk

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 21 aug 2006 17:14

Je moet een in gebreke stelling aangetekend versturen. Daarin geef je ze de mogelijkheid om binenn een redelijkheid het product te repareren of te vervangen. Als dit niet goed of niet naar wens is stuur je een aangtekende brief waarin je ze in verzuim stelt. Dan krijgen ze dus een laatste kasn om de fout te herstellen.
Doen ze dit niet dan wordt de koop ongeldig en volledig terug gedraaid. Ofwel dat er geen koop heeft plaats gevonden. Je krijgt het volledige aankoop bedrag terug (ook al heb je er op gefietst) en zij krijgen een fiets terug.
 
pas op! paaltje!

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 21 aug 2006 19:38

Quoten: Origineel geplaatst door luukleeftink op 21 Augustus 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 21 Augustus 2006

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als er verbinding is tussen de bracketpot en buizen, dan houdt dit toch in dat het water via die verbinding uit de buizen naar de bracketpot kan lopen?


Mischien bedoeld hij dat er geen open verbinding is tussen de buizen en de bracketpot? Als er op de plaatsen waar de buizen zijn gelast aan de bracketpot. Geen gat zit, kan het water onmogelijk daar in lekken!
pff moeilijk uit te leggen, wat ik bedoel
luuk



Nee hoor, ik begrijp je heel goed. Maar het was een beetje knullig opgeschreven met te vermelden dat er een verbinding is. Er schijnt dus géén OPEN verbinding te zijn zoals met bepaalde carbon frames en vroegere stalen frames met lugs wel het geval is.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

pariscarbon
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:51

pariscarbon 22 aug 2006 13:18

Sorry een beetje kriptisch omschreven, maar er is geen open verbinding tussen de frame buizen en de bracketpot, de bracketpot is als het ware tegen de buizen aangeplakt.
Pinarello wint toch de tour

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 22 aug 2006 18:54

Quoten: Origineel geplaatst door Morpheus op 22 Augustus 2006


Ok, ff on-topic én een update van het hele verhaal.Ben vanochtend gebeld door mijn FM dat ik vanavond mijn fiets kan brengen. Hij heeft contact gehad met Card Sports en Pinarello, het frame wordt omgeruild voor een nieuw frame! Donderdagochtend is alles klaar en ik kan zaterdag op mijn nieuwe frame gewoon Diekirch-Valkenswaard rijden.Het lijkt wel of men het heeft aangevoeld maar ik had hier de papieren van de rechtsbijstand al liggen...
Bedankt voor alle reacties/adviezen, ik hoop dat ik een hoop probleemloze kilometertjes zal maken op mijn nieuwe frame!
M.vr.gr.
Morph


Ik denk dat ze gewoon dit forum lezen. .
Maar, goede service! Zo hoort het.
Harde wind is meestal tegen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40106
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 aug 2006 20:19

Netjes!! Gefeliciteerd.
Less is bore

Plaats reactie