Pomp of CO2 patroon
- spinningfreak
- Forum-lid
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 10 apr 2006 00:23
Wat daarnaast ook belangrijk is, is de hoeveelheid Bar die je pompje in de band krijgt. Voor de lichtere fietsers niet zo'n issues, maar als je iets meer dan 90 kilo weegt (bij 2 meter) wil je toch echt zo'n 8 a 9 bar in je band krijgen en volgens mij redden de meeste CO2 pompjes dat niet.
- spinningfreak
- Forum-lid
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 10 apr 2006 00:23
OK, weer wat bijgeleerd
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 24 November 2006
En nu in het japans of in het chinees , ikke niet begrijp!
Nou, dan een voorbeeld dat je wel begrijpt:
Het komt erop neer, Bigga Rosa , dat als je veel snert eet of bruinebonensoep er een gasontwikkeling plaats vindt in je darmen ( zoiets als menselijke binnenbanden)die een andere concentratie of dichtheid heeft dan de buitenlucht. Dat wil gelijk worden aan de buitenlucht en dan ..............nou, nu kom ik op jouw gebied van expertise! Het gas ontsnapt door het enige lek !
Bijkomend effect: Als het ontsnappende gas een snelheid van meer dan 100 km/u bereikt gaat dit gepaard met een knallend,ratelend of fluitend geluid waarvan de toonhoogte rechtevenredig is met de grootte van de opening waaruit het ontsnapt. Capisce?
En nu in het japans of in het chinees , ikke niet begrijp!
Nou, dan een voorbeeld dat je wel begrijpt:
Het komt erop neer, Bigga Rosa , dat als je veel snert eet of bruinebonensoep er een gasontwikkeling plaats vindt in je darmen ( zoiets als menselijke binnenbanden)die een andere concentratie of dichtheid heeft dan de buitenlucht. Dat wil gelijk worden aan de buitenlucht en dan ..............nou, nu kom ik op jouw gebied van expertise! Het gas ontsnapt door het enige lek !
Bijkomend effect: Als het ontsnappende gas een snelheid van meer dan 100 km/u bereikt gaat dit gepaard met een knallend,ratelend of fluitend geluid waarvan de toonhoogte rechtevenredig is met de grootte van de opening waaruit het ontsnapt. Capisce?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Fijn Knul!! ik ben er dus door jou achtergekomen dat ik een wandelende Gascentrale ben, ik scheur ze per meter af die gassen en ik heb geen bruine bonen of erwtensoep er voor nodig, jaja heb een natuurlijke aanleg voor Gasvorming.
@ Bigga Rosa. Scheur jij ze af per meter? Met een geluid alsof je een stuk linnen afscheurt zeker. Advies: Probeer die gassen eens af te fakkelen !
@ Bigga Rosa. Scheur jij ze af per meter? Met een geluid alsof je een stuk linnen afscheurt zeker. Advies: Probeer die gassen eens af te fakkelen !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Waarschijnlijk de domste vraag ooit op dit forum gesteld ...
Ik ken echt niets van CO2 patronen en vroeg me af of je eerst een nieuwe binnenband dient in te steken vooraleer je een CO2 patroon gebruikt na het lekrijden, of kun je met CO2 patronen gewoon je lekke band weer oppompen en zo verder rijden zonder een nieuwe binnenband te moeten steken ?
Ik ken echt niets van CO2 patronen en vroeg me af of je eerst een nieuwe binnenband dient in te steken vooraleer je een CO2 patroon gebruikt na het lekrijden, of kun je met CO2 patronen gewoon je lekke band weer oppompen en zo verder rijden zonder een nieuwe binnenband te moeten steken ?
Meestal is een leeglopende band het gevolg van lekkage van de binnenband of het ventiel. Je moet dus eerst de binnenband vervangen en dan pas de band oppompen met behulp van de CO2-patronen. Het is dus zeker niet zo dat CO2 de lekkages afdicht.
Real men wear blûk!!! Marcel
chrissiewizzie schreef:Inderdaad: CO2 dicht geen lekken, dus eerst het bandje vervangen. Ik rij zelf overigens met een combinatiepompje: telescooppomp en CO2 houder in één, met een 16 grams patroon en dat is voldoende om 8 bar te pompen.
En welk merk / type precies ?