Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Corima Aero of Cosmic Carbone SL

pietalala
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 dec 2005 11:10

pietalala 25 sep 2006 19:40

en de miche supertype? die vind ik ook mooi
greets
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3092
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 01 okt 2006 23:34

Quoten: Origineel geplaatst door sjoemie op 21 September 2006

zijn die mavic wielen echt van carton ?


Het verhaal gaat het carbon laagje/kap geen toegevoegde waarde heeft en het gewoon platte mavic open pro wielen zijn met een kunststof kap.
Nou probeer deze platte mavic wielen maar eens met 20 spaken te rijden. Gegarandeerd dat ze stuk gaan. En met cosmic carbone nooit een slagje ondanks 88kg. Ben er van overtuigd dat de constructie met de carbon kap wel degelijk extra stijfheid toevoegd. Hoe kun je anders zo'n stijf wiel hebben met zo weinig spaken? Waarom dat zo duur moet zijn is wel een goede vraag.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 02 okt 2006 01:38

Quoten: Origineel geplaatst door SWijland op 24 September 2006

HED wielen zou ik niet kopen. Daar zitten de spaken meestal gewooon vast in het aluminium van de velgrand, dus doe je het voordeel van carbon teniet.Ikzelf zou voor de Corima wielen gaan. Zijn maken al lange tijd 'echte' vol carbon wielen en nergens zijn er eigenlijk klachten over te vinden.Dat scheuren van de velg is enkel bekend bij Campagnolo Hyperon wielen.Ikzelf heb een tijdje op Winium's gereden en die waren echt super. Demping van de weg was fenomenaal en remmen met goede remblokjes is ook geen probleem.


Hoi,
Vind ik toch een merkwaardig verhaal als je weet dat Corima de carbonvelgen voor Campa maakt.
Draadbanden en volcarbonvelgen is gewoon om problemen vragen zoals AMCFan al aanstipte. Bovendien heb je geen noemenswaardige winst aan gewicht en heb je de nadelen van het minder goed remmen bij regenweer er ook nog op de koop toe bij.
Bij volcarbonwielen en tubes win je op alle gebied, de inertie is in zijn totaal lager en het totaal gewicht van het wiel is lager....
En welke zijn die "goede remblokjes" dan wel, als ik vragen mag?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

carbonfreaks
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 mei 2006 16:34

carbonfreaks 03 okt 2006 12:33

Ik rijd zelf al 2 jaar op full carbon draadwielen, weeg 82 kilo en heb nergens problemen mee. Vorig jaar op Thorius Shado carbon (niet de stijfste wielen trouwens) en dit jaar op Karbona Duetto clinchers. De Thorius wielen hadden trouwens een Corima velg.De full-carbon draadwielen hebben t.o.v. carbon met alu rand minder (gelijmde) delen, zijn over het algemeen iets lichter en persoonlijk vind ik ook de "looks" een stuk beter. Nadeel is dat de full carbon draadwielen een stuk duurder zijn en dat je de banden tot max.7 bar kan oppompen. Voor toerrijders of triathleten kan het een mooie meerwaarde zijn voor de fiets maar persoonlijk zou ik als wedstrijdrenner (wat ik al een tijd niet meer ben overigens) voor full carbon tubewielen gaan.
Kortom:- Voor wedstrijden full-carbon tubewielen aanbevolen- Voor mooie toerritjes full-carbon draadwielen geen probleem- Voor het ruigere kasseienwerk alu-carbon of beter nog gewoon alleen alu  

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 04 okt 2006 18:06

Maar goed, welke hebben dan de beste prijs/kwaliteits verhouding?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39532
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 okt 2006 18:23

Quote: Origineel geplaatst door Carbonfreaks op 03 Oktober 2006
I maar persoonlijk zou ik als wedstrijdrenner (wat ik al een tijd niet meer ben overigens) voor full carbon tubewielen gaan.Kortom:
- Voor wedstrijden full-carbon tubewielen aanbevolen


De groeten!! Weet je wat een valpartij je dan kost?? 1x vallen = falliet. Voor koersen volstaat een goed handgespaakt setje met lage velgen nog beste. Loeisterk, redelijk licht en redelijk betaalbaar. Zeker in tegenstelling tot full carb wielen.
Less is bore

carbonfreaks
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 mei 2006 16:34

carbonfreaks 04 okt 2006 19:02

Hé Daniel,Het topic gaat over carbon tube - en draadwielen vandaar mijn formulering. Niks mis met aluminium velgen hoor en zeker niet als je vaak op je plaat gaat.

koers
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:09

koers 05 okt 2006 20:56

en hoe was de ervaring met thorius shado wielen ik lees daar zeer weinig reacties over maar waarschijnlijk ook omat er weinig verkocht worden

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 05 okt 2006 21:19

Bij Thoruis ploften de velgen regelmatig, ik heb ze zelf ook gehad mooie optiek maar ze waren loei duur en niet zo stevig (en dan druk ik me zacht uit).
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

carbonfreaks
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 mei 2006 16:34

carbonfreaks 05 okt 2006 21:40

Voor zover bij mij bekend worden ze niet meer gemaakt. Ik heb er een jaartje lekker op gereden maar 't zijn inderdaad niet de stijfste wielen....wel mooi.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 04 feb 2007 20:38

Quoten: Origineel geplaatst door jsparie op 01 Oktober 2006


Quoten: Origineel geplaatst door sjoemie op 21 September 2006

zijn die mavic wielen echt van carton ?


Het verhaal gaat het carbon laagje/kap geen toegevoegde waarde heeft en het gewoon platte mavic open pro wielen zijn met een kunststof kap.
Nou probeer deze platte mavic wielen maar eens met 20 spaken te rijden. Gegarandeerd dat ze stuk gaan. En met cosmic carbone nooit een slagje ondanks 88kg. Ben er van overtuigd dat de constructie met de carbon kap wel degelijk extra stijfheid toevoegd. Hoe kun je anders zo'n stijf wiel hebben met zo weinig spaken? Waarom dat zo duur moet zijn is wel een goede vraag.


het ziet eruit als open pro inderdaad, maar hoe komt het zo sterk met maar 16 spaken voor en 20 achter ? aan dat carbon ligt het niet zo lijkt het. Zo voelt het ook als je er in knijpt.Wat is dan de truc ? Of zijn 36 spaken  gewoon te veel ? Of is die velg een stuk dikker ? Nu zijn het niet 2 foto's van gelijk grootte, maar het lijkt wel een beetje zo..

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 04 feb 2007 20:56

als je goed kijk, zie je dat de veld van een Cosmic Carbone er toch net iets anders uitziet dan een Open Pro velg ;)
Afbeelding

Plaats reactie