Corima Aero of Cosmic Carbone SL
en de miche supertype? die vind ik ook mooi
greets
greets
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Quoten: Origineel geplaatst door sjoemie op 21 September 2006
zijn die mavic wielen echt van carton ?
Het verhaal gaat het carbon laagje/kap geen toegevoegde waarde heeft en het gewoon platte mavic open pro wielen zijn met een kunststof kap.
Nou probeer deze platte mavic wielen maar eens met 20 spaken te rijden. Gegarandeerd dat ze stuk gaan. En met cosmic carbone nooit een slagje ondanks 88kg. Ben er van overtuigd dat de constructie met de carbon kap wel degelijk extra stijfheid toevoegd. Hoe kun je anders zo'n stijf wiel hebben met zo weinig spaken? Waarom dat zo duur moet zijn is wel een goede vraag.
zijn die mavic wielen echt van carton ?
Het verhaal gaat het carbon laagje/kap geen toegevoegde waarde heeft en het gewoon platte mavic open pro wielen zijn met een kunststof kap.
Nou probeer deze platte mavic wielen maar eens met 20 spaken te rijden. Gegarandeerd dat ze stuk gaan. En met cosmic carbone nooit een slagje ondanks 88kg. Ben er van overtuigd dat de constructie met de carbon kap wel degelijk extra stijfheid toevoegd. Hoe kun je anders zo'n stijf wiel hebben met zo weinig spaken? Waarom dat zo duur moet zijn is wel een goede vraag.
Quoten: Origineel geplaatst door SWijland op 24 September 2006
HED wielen zou ik niet kopen. Daar zitten de spaken meestal gewooon vast in het aluminium van de velgrand, dus doe je het voordeel van carbon teniet.Ikzelf zou voor de Corima wielen gaan. Zijn maken al lange tijd 'echte' vol carbon wielen en nergens zijn er eigenlijk klachten over te vinden.Dat scheuren van de velg is enkel bekend bij Campagnolo Hyperon wielen.Ikzelf heb een tijdje op Winium's gereden en die waren echt super. Demping van de weg was fenomenaal en remmen met goede remblokjes is ook geen probleem.
Hoi,
Vind ik toch een merkwaardig verhaal als je weet dat Corima de carbonvelgen voor Campa maakt.
Draadbanden en volcarbonvelgen is gewoon om problemen vragen zoals AMCFan al aanstipte. Bovendien heb je geen noemenswaardige winst aan gewicht en heb je de nadelen van het minder goed remmen bij regenweer er ook nog op de koop toe bij.
Bij volcarbonwielen en tubes win je op alle gebied, de inertie is in zijn totaal lager en het totaal gewicht van het wiel is lager....
En welke zijn die "goede remblokjes" dan wel, als ik vragen mag?
Ciao,
HED wielen zou ik niet kopen. Daar zitten de spaken meestal gewooon vast in het aluminium van de velgrand, dus doe je het voordeel van carbon teniet.Ikzelf zou voor de Corima wielen gaan. Zijn maken al lange tijd 'echte' vol carbon wielen en nergens zijn er eigenlijk klachten over te vinden.Dat scheuren van de velg is enkel bekend bij Campagnolo Hyperon wielen.Ikzelf heb een tijdje op Winium's gereden en die waren echt super. Demping van de weg was fenomenaal en remmen met goede remblokjes is ook geen probleem.
Hoi,
Vind ik toch een merkwaardig verhaal als je weet dat Corima de carbonvelgen voor Campa maakt.
Draadbanden en volcarbonvelgen is gewoon om problemen vragen zoals AMCFan al aanstipte. Bovendien heb je geen noemenswaardige winst aan gewicht en heb je de nadelen van het minder goed remmen bij regenweer er ook nog op de koop toe bij.
Bij volcarbonwielen en tubes win je op alle gebied, de inertie is in zijn totaal lager en het totaal gewicht van het wiel is lager....
En welke zijn die "goede remblokjes" dan wel, als ik vragen mag?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25 mei 2006 16:34
Ik rijd zelf al 2 jaar op full carbon draadwielen, weeg 82 kilo en heb nergens problemen mee. Vorig jaar op Thorius Shado carbon (niet de stijfste wielen trouwens) en dit jaar op Karbona Duetto clinchers. De Thorius wielen hadden trouwens een Corima velg.De full-carbon draadwielen hebben t.o.v. carbon met alu rand minder (gelijmde) delen, zijn over het algemeen iets lichter en persoonlijk vind ik ook de "looks" een stuk beter. Nadeel is dat de full carbon draadwielen een stuk duurder zijn en dat je de banden tot max.7 bar kan oppompen. Voor toerrijders of triathleten kan het een mooie meerwaarde zijn voor de fiets maar persoonlijk zou ik als wedstrijdrenner (wat ik al een tijd niet meer ben overigens) voor full carbon tubewielen gaan.
Kortom:- Voor wedstrijden full-carbon tubewielen aanbevolen- Voor mooie toerritjes full-carbon draadwielen geen probleem- Voor het ruigere kasseienwerk alu-carbon of beter nog gewoon alleen alu
Kortom:- Voor wedstrijden full-carbon tubewielen aanbevolen- Voor mooie toerritjes full-carbon draadwielen geen probleem- Voor het ruigere kasseienwerk alu-carbon of beter nog gewoon alleen alu
Maar goed, welke hebben dan de beste prijs/kwaliteits verhouding?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39532
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quote: Origineel geplaatst door Carbonfreaks op 03 Oktober 2006
I maar persoonlijk zou ik als wedstrijdrenner (wat ik al een tijd niet meer ben overigens) voor full carbon tubewielen gaan.Kortom:
- Voor wedstrijden full-carbon tubewielen aanbevolen
De groeten!! Weet je wat een valpartij je dan kost?? 1x vallen = falliet. Voor koersen volstaat een goed handgespaakt setje met lage velgen nog beste. Loeisterk, redelijk licht en redelijk betaalbaar. Zeker in tegenstelling tot full carb wielen.
I maar persoonlijk zou ik als wedstrijdrenner (wat ik al een tijd niet meer ben overigens) voor full carbon tubewielen gaan.Kortom:
- Voor wedstrijden full-carbon tubewielen aanbevolen
De groeten!! Weet je wat een valpartij je dan kost?? 1x vallen = falliet. Voor koersen volstaat een goed handgespaakt setje met lage velgen nog beste. Loeisterk, redelijk licht en redelijk betaalbaar. Zeker in tegenstelling tot full carb wielen.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25 mei 2006 16:34
Hé Daniel,Het topic gaat over carbon tube - en draadwielen vandaar mijn formulering. Niks mis met aluminium velgen hoor en zeker niet als je vaak op je plaat gaat.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Bij Thoruis ploften de velgen regelmatig, ik heb ze zelf ook gehad mooie optiek maar ze waren loei duur en niet zo stevig (en dan druk ik me zacht uit).
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
-
- Forum-lid
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25 mei 2006 16:34
Voor zover bij mij bekend worden ze niet meer gemaakt. Ik heb er een jaartje lekker op gereden maar 't zijn inderdaad niet de stijfste wielen....wel mooi.
Quoten: Origineel geplaatst door jsparie op 01 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door sjoemie op 21 September 2006
zijn die mavic wielen echt van carton ?
Het verhaal gaat het carbon laagje/kap geen toegevoegde waarde heeft en het gewoon platte mavic open pro wielen zijn met een kunststof kap.
Nou probeer deze platte mavic wielen maar eens met 20 spaken te rijden. Gegarandeerd dat ze stuk gaan. En met cosmic carbone nooit een slagje ondanks 88kg. Ben er van overtuigd dat de constructie met de carbon kap wel degelijk extra stijfheid toevoegd. Hoe kun je anders zo'n stijf wiel hebben met zo weinig spaken? Waarom dat zo duur moet zijn is wel een goede vraag.
het ziet eruit als open pro inderdaad, maar hoe komt het zo sterk met maar 16 spaken voor en 20 achter ? aan dat carbon ligt het niet zo lijkt het. Zo voelt het ook als je er in knijpt.Wat is dan de truc ? Of zijn 36 spaken gewoon te veel ? Of is die velg een stuk dikker ? Nu zijn het niet 2 foto's van gelijk grootte, maar het lijkt wel een beetje zo..
Quoten: Origineel geplaatst door sjoemie op 21 September 2006
zijn die mavic wielen echt van carton ?
Het verhaal gaat het carbon laagje/kap geen toegevoegde waarde heeft en het gewoon platte mavic open pro wielen zijn met een kunststof kap.
Nou probeer deze platte mavic wielen maar eens met 20 spaken te rijden. Gegarandeerd dat ze stuk gaan. En met cosmic carbone nooit een slagje ondanks 88kg. Ben er van overtuigd dat de constructie met de carbon kap wel degelijk extra stijfheid toevoegd. Hoe kun je anders zo'n stijf wiel hebben met zo weinig spaken? Waarom dat zo duur moet zijn is wel een goede vraag.
het ziet eruit als open pro inderdaad, maar hoe komt het zo sterk met maar 16 spaken voor en 20 achter ? aan dat carbon ligt het niet zo lijkt het. Zo voelt het ook als je er in knijpt.Wat is dan de truc ? Of zijn 36 spaken gewoon te veel ? Of is die velg een stuk dikker ? Nu zijn het niet 2 foto's van gelijk grootte, maar het lijkt wel een beetje zo..