Lichte klimwielen
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Hm, dalen met AC CR420's gaat als een tiet. Maar ten koste van wat luttele grammetjes natuurlijk. Mijn complete set (minus QR's) weegt trouwens zo'n 1380gr, dus nog steeds behoorlijk licht en best aero.
Quoten: Origineel geplaatst door lexen op 04 Augustus 2006
Mijn klimwielen zijn ac350 velgen, cx ray spaken en extralite ultra naven, en wegen ongeveer 1220 gram. Vooraan 24 en achteraan 32 spaken. De wielen zijn meer dan stijf genoeg om te klimmen, maar niet om te dalen. Bij 'hoge' snelheid (+60 km/h) ga je bijna van de baan. Het probleem is niet de spaken of naven maar de velgen die niet stijf genoeg zijn. Gebruik de wielen enkel om te klimmen en traag te dalen, als het voor een lange tocht is allà marmotte, zoek je beter iets anders.
Ik heb bijna dezelfde wielen (28 spaken achteraan), zal er nu zo'n 4.000 km mee hebben waaronder vorige week een 850 km in de Pyreneëen. Heerlijke klimwieltjes en absoluut geen probleem gehad bij het dalen. Weinig verschil in stijfheid met m'n ksyrium sl's.
Mijn klimwielen zijn ac350 velgen, cx ray spaken en extralite ultra naven, en wegen ongeveer 1220 gram. Vooraan 24 en achteraan 32 spaken. De wielen zijn meer dan stijf genoeg om te klimmen, maar niet om te dalen. Bij 'hoge' snelheid (+60 km/h) ga je bijna van de baan. Het probleem is niet de spaken of naven maar de velgen die niet stijf genoeg zijn. Gebruik de wielen enkel om te klimmen en traag te dalen, als het voor een lange tocht is allà marmotte, zoek je beter iets anders.
Ik heb bijna dezelfde wielen (28 spaken achteraan), zal er nu zo'n 4.000 km mee hebben waaronder vorige week een 850 km in de Pyreneëen. Heerlijke klimwieltjes en absoluut geen probleem gehad bij het dalen. Weinig verschil in stijfheid met m'n ksyrium sl's.
-
- Forum-lid
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 09 aug 2006 15:51
Waarom geen Campa Hypertron´s ca. 1.200 gram een setje, beschikbaar in draadband uitvoering (met die super light lopende ceramische lagers) Tubes is heel leuk met een volg wagen achter je. Als je zelf een reserve tube mee moet nemen ben je, je gewichtsbesparing op je wielen al weer dubbel en dwars kwijt. Daarbij komt als je lek rijd kan je gaan zitten klooien met dubbelzijdig tape. Als je zo je tube erop geplakt hebt en je moet de Galibier weer afdalen met 80 in het uur geeft dat geen veilig gevoel.
Kortom als je met tubes rijd plak ze er goed op (of laat het doen) Voor ons gewone stervelingen zonder volgwagens is tubes niet echt ideaal
Kortom als je met tubes rijd plak ze er goed op (of laat het doen) Voor ons gewone stervelingen zonder volgwagens is tubes niet echt ideaal
Pinarello wint toch de tour
-
- Forum-lid
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 05 jan 2006 18:01
Campa hyperon is wel wat duurder dan de hierboven genoemde setjes. Bovendien is het voordeel van ceramische lagers maar zeer beperkt.
Ik heb twee paar uitstekende klimwielen te koop. Eerste paar is een 2 maand oud american classic sprint 350 paar. Moet ik niks over vertellen is hier al genoeg over gezegd. Worden verkocht met michelin pro race 2 light bandjes en titanium snelspanners.
Tweede paar zijn de speedcomposites carbon van lars Van Beurden. (amper een maand oud en tien keer op gereden) Te bekijken op www.speedcomposites.nl op de website vind je ook alle informatie. Hierop liggen tufo S3 lite tubes en eveneens titanium snelspanners. dit geheel weegt 1038gram.
Indien iemand interesse hoor ik het wel.
Tweede paar zijn de speedcomposites carbon van lars Van Beurden. (amper een maand oud en tien keer op gereden) Te bekijken op www.speedcomposites.nl op de website vind je ook alle informatie. Hierop liggen tufo S3 lite tubes en eveneens titanium snelspanners. dit geheel weegt 1038gram.
Indien iemand interesse hoor ik het wel.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
wie weet trouwens hoe de Eurus '06 het doen in de afdalingen?
Quoten: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 15 Augustus 2006
wie weet trouwens hoe de Eurus '06 het doen in de afdalingen?
Heel goed, bij insturen van bochten kan ik (1,87 mtr bij 75 kg) de fiets goed plaatsen (Trek 5.9 SL) en gaat 'ie de richting uit die zijn baas wil. Ben diverse Vogezen cols vol omlaag gegaan en dat ging erg goed. Ook het afremmen ging voldoende. Wielen voelen aanzienlijk stijver dan mijn Ksyriums (SL).
wie weet trouwens hoe de Eurus '06 het doen in de afdalingen?
Heel goed, bij insturen van bochten kan ik (1,87 mtr bij 75 kg) de fiets goed plaatsen (Trek 5.9 SL) en gaat 'ie de richting uit die zijn baas wil. Ben diverse Vogezen cols vol omlaag gegaan en dat ging erg goed. Ook het afremmen ging voldoende. Wielen voelen aanzienlijk stijver dan mijn Ksyriums (SL).