Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

krakend geluid bij hevig afzetten

chaingang
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2006 23:28
Locatie: Wommelgem

chaingang 12 aug 2006 20:26

Hebben andere carbon wielen ook last van water dat in het wiel komt te zitten na een natte rit? Zoals een forumlid al aanhaalde, de band eraf halen om het water te kunnen verwijderen vind ik al iets te ver gaan. Zekers als je regelmatig gaat rijden als het regent. Ben je al direct een half uurtje zoet mee. En dan nog fiets oppoetsen ea. Ik denk dat ik het bij m'n huidige wielen ga houden, nm. de Mavic Ksyrium SL. Ben hier nog steeds heel tevreden over. 
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 13 aug 2006 00:31

Sharkman, wat gaan de Premium SL stickers kosten? Ik ben namelijk wel geinteresseerd dan!
Science of Performance!

fasty
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 aug 2006 22:20

fasty 13 aug 2006 02:06

Ik heb net deze premium wielen ,en dit is de eerste keer dat ik met hoge wielen rijd ,daarvoor had ik bontrager x lite en ik heb het gevoel dat de bontrager beter reed ,of moet je zo'n hoge wielen gewoon worden.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 13 aug 2006 02:09

Cosmics hebben een zwaardere velg, daardoor accelereren ze wat moeilijker en voelt je fiets mss ook anders bij het heen en weer wiegen als je op de pedalen gaat staan.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

fasty
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 aug 2006 22:20

fasty 13 aug 2006 02:25

Ja ik heb er vandaag koers meegereden en in de afdaling trapte ik nog wat bij en hij begon echt superhard te wiegen ik dacht al dat er iets mis was.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 13 aug 2006 02:31

Je bedoelt toch niet shimmy'en?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

pariscarbon
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:51

pariscarbon 14 aug 2006 12:26

Ik heb in 2000 een setje zwarte shamals gekocht. Inderdaad hele goede wielen, super naven. (koste toen ruim 700 euro)  Drie jaar later overgestapt op Cosmics dus kan het verschil redelijk beoordelen. Wat vreemd is (in theorie dan) is dat je met de Shamals met een 38mm hoge velg veel meer last van zijwind hebt als met Cosmics.  Mijn vrouw van 50kg rijd ook met Cosmics en ook die kan met stevige zijwind de fiets nog prima op de weg houden.
In het Duitse blad Tour stond in juni een test van van race-wielen hieruit bleek ook dat hoe aerodynamiser het wiel hoe minder last van zijwind. De mavic ksyriums waren de wielen met de hoogste zijwind gevoeligheid, ondanks dat de velg maar 25mm hoog is.
Ben het helemaal eens met de voorgaande commentaren, als je eenmaal met Cosmics gereden hebt wil je eigenlijk nooit meer wat anders. (hooguit een setje nieuwe cosmics)
 
Pinarello wint toch de tour

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 aug 2006 15:27

Heb je wel eens naar de spaken in een Ksyrium wiel gekeken. Die dragen namelijk aanzienlijk bij aan de oppervlakte van het wiel.
Hoe aerodynamischer hoe minder last van zijwind slaat nergens op. Een disc is het meest aerodynamisch en daarmee heb je echt wel last van zijwind. Met een wiel met lage velgen (Neutron's of bijv Open Pro) heb je stuk minder last van zijwind dan met bijv Cosmic karton. Ik snap niet waarom je als het waait gaat trainen op die cosmic's, je moet je stuur constant beter vast houden voor het geval dat er een windvlaag komt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 14 aug 2006 15:30

Quote: Origineel geplaatst door Paris Carbon op 14 Augustus 2006
In het Duitse blad Tour stond in juni een test van van race-wielen hieruit bleek ook dat hoe aerodynamiser het wiel hoe minder last van zijwind.


Wat Tour daar gemeten heeft is alleen de krachtcomponent in de rijrichting!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

davey
Forum-lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:36

davey 14 aug 2006 16:48

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 14 Augustus 2006


Heb je wel eens naar de spaken in een Ksyrium wiel gekeken. Die dragen namelijk aanzienlijk bij aan de oppervlakte van het wiel.
Hoe aerodynamischer hoe minder last van zijwind slaat nergens op. Een disc is het meest aerodynamisch en daarmee heb je echt wel last van zijwind. Met een wiel met lage velgen (Neutron's of bijv Open Pro) heb je stuk minder last van zijwind dan met bijv Cosmic karton. Ik snap niet waarom je als het waait gaat trainen op die cosmic's, je moet je stuur constant beter vast houden voor het geval dat er een windvlaag komt.


dat is dik gelul,  je voelt er bijna geen zak van, ik ben wel wat wind gewend want ik woon in zeeland, en al het egt hard waait, waait het langs de zee nog harder en daar voel je er nog amper wat van, nou train ik nooit op cosmics, maar wel een aantal keer gedaan, en ik heb er geen last van , je voelt het hooguit een klein beetje , maar als het zo is dat je je stuur er al beter voor moet vasthouden , kan je of niet fietsen of het waait zo hard dat je zelf wind vangt.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 aug 2006 17:33

Ik weet niet hoeveel jij weegt, maar ik weeg geen 90 kg. Ik voel ook al het verschil als ik met een 30 mm velg rij dat de wind er meer grip op heeft dan bij een echt lage velg. Het voorwiel heeft gewoon een enorm oppervlak door die hoge velg en daardoor heeft de wind er veel grip op. Veel simpeler kan het toch niet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

davey
Forum-lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:36

davey 14 aug 2006 19:38

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 14 Augustus 2006

Ik weet niet hoeveel jij weegt, maar ik weeg geen 90 kg. Ik voel ook al het verschil als ik met een 30 mm velg rij dat de wind er meer grip op heeft dan bij een echt lage velg. Het voorwiel heeft gewoon een enorm oppervlak door die hoge velg en daardoor heeft de wind er veel grip op. Veel simpeler kan het toch niet.

ik weeg maar 65 , naja ik voel het iig niet echt,

Plaats reactie