Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Klimmen rond Berg en Dal

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 28 jul 2006 23:36

Quote: Origineel geplaatst door simok op 28 Juli 2006

voor de liefhebbers (en kenners), onderaan bij het tankstation moet je eens rechts gaan(als je met je neus richting berg en dal kijkt) dus dat steegje in.. dan links (je daalt iets af) en dan links aanhouden. Je krijgt daar nog een leuk klimmetje, bij de afdaling houd je vervolgens links aan (draait haaksom, richting berg en dal) die weg volgen, en je komt weer op de weg richting tivoli uit!! Zeker even moeite waard.. voor de klimmers uiteraard




Moet je eens andersom proberen , vanaf de Oude Kleefsebaan dat weggetje omhoog ( 12 , geloof ik )in het begin na de bocht naar links. Wel opletten als je de Oude Kleefsebaan oprijdt , overgang is niet vlak en je komt snel naar beneden ( 12 net van te voren )



Wel ietsjes anders , maar je komt er wel bij uit.
PS Na het benzinestation ga je pas omlaag naar Via Romana , net achter het benzinestaion ligt inderdaad een weggetje. Let op de weg is niet helemaal in topconditie .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 29 jul 2006 01:07

Quote: Origineel geplaatst door simok op 28 Juli 2006
Ik begin hem meestal rond de 35 km/h, het is dan nog helemaal niet zo stijl. Maar dan kom je in een openere plaats (kan irritant windje staan) daar moet ik dan flink bijten om de snelheid vast te houden. Na dat stuk, als je het bos weer in gaat, rijd ik ongeveer tegen de 30 km/h.
Volgens mij rijd ik er dan iets langer dan 2 minuten over.. kan dat kloppen?

---------------------------------------------------------
voor de liefhebbers (en kenners), onderaan bij het tankstation moet je eens rechts gaan(als je met je neus richting berg en dal kijkt) dus dat steegje in.. dan links (je daalt iets af) en dan links aanhouden. Je krijgt daar nog een leuk klimmetje, bij de afdaling houd je vervolgens links aan (draait haaksom, richting berg en dal) die weg volgen, en je komt weer op de weg richting tivoli uit!! Zeker even moeite waard.. voor de klimmers uiteraard


Dat klopt is inderdaad een leuk stukje extra klimmen en dalen. Bij de club waar ik bij fiets noemen we dat stuk Tivoli Speciaal. Alleen bij de afdalingen wel goed opletten, want er zitten een paar gemene bochten tussen!
Als ie gaar is kom ik terug

simok
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2006 23:42

simok 29 jul 2006 01:14

GEWELDIGGGGG DAT KAARTJE, echt mooi gedaan zo!!
en inderdaad, de wortels hebben dat weggetje volgens mij wat ''hobbelig'' gemaakt.. het is ook niet echt geschikt als je er met een grote groep door gaat, aangezien het best smal is. het kan natuurlijk best hoor. de klim naar tivoli is vooral met grote groepen leuker! de wetrenners zie je daar nogal eens langskomen.

arnoh.
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2006 23:42

arnoh. 29 jul 2006 01:59

Quoten: Origineel geplaatst door ottie op 28 Juli 2006


Voor mij begint de klim altijd bij de parkeerplaats die Who Cares bedoeld. Dan is ie lekker lang en kun je mooi een flink stuk voluit raggen heuvel op. Het genoemde verkeersbord zou een mooi startpunt zijn.
Als jullie zeggen 2min nog iets vanaf einde parkeerplaats bedoelen jullie de parkeerplaats halverwege de klim denk ik
Ik zal er straks eens even lang rijden. Ga vanmiddag toch nog een 'blokje' om.


Dat klopt, waar het hekje van de tuin begint einde parkeer plaats, net iets daarvoor klokken to bord boven aan BERG EN DAL, vanaf daar begint het iets wat steiler te worden begint met 3 a 5 tot 5 a 6 gem is het 4,2.
Succes!
Berg en Dal klimmertje!

arnoh.
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2006 23:42

arnoh. 29 jul 2006 02:01

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 28 Juli 2006

Moet ik een keer tempo voor je komen maken Arno, of telt je tijd dan niet?


Het zou leuk zijn, maar ik wil liever op eigen houtje naar boven onder de 2 min uitkomen.
Toch bedankt!
Berg en Dal klimmertje!

arnoh.
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2006 23:42

arnoh. 29 jul 2006 02:10

Hoi,
Mooie kaart, ik heb die gele route ook in mij traject zitten.
ik rijd deze de andere kant op en dan de Tivoli als 3de bult omhoog.
Ik noem ze duits1 & duit2.
Duits1 is 320m lang en 5,9.
Duits2 is 230m lang en 7,0.
De afdaling met boomstonken onder het fietspad langs het huis op is inderdaad zo,n 12 stijl.
Ik zal deze route ook een andersom rijde, goed idee, bedankt!
 
Berg en Dal klimmertje!

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 30 jul 2006 18:28

vandaag ook maar eens de tivoli-klim geklokt
ik ben uit stilstaand(wel voeten al in pedalen) bij het bordje 2.5 km haarspelbochten begonnen en maximaal naar boven gestoven en 4 min 19 sec later passeerde ik het bord berg en dal(op de drempel gestopt met klokken)
en ik heb ook dat rondje gefietst die jullie aangaven en dat is inderdaad een mooi rondje
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

arnoh.
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2006 23:42

arnoh. 30 jul 2006 21:57

Quoten: Origineel geplaatst door cascarsi op 30 Juli 2006


vandaag ook maar eens de tivoli-klim geklokt
ik ben uit stilstaand(wel voeten al in pedalen) bij het bordje 2.5 km haarspelbochten begonnen en maximaal naar boven gestoven en 4 min 19 sec later passeerde ik het bord berg en dal(op de drempel gestopt met klokken)
en ik heb ook dat rondje gefietst die jullie aangaven en dat is inderdaad een mooi rondje


Waar kan ik dat bord precies vinden, natuurlijk 2,5km terug van het bord Berg en Dal, maar zo uit m'n hoofd herken ik het niet?
Groetjes,
Berg en Dal klimmertje!

Gebruikersavatar
ottie
Forum-lid
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:04

Gebruikersavatar ottie 30 jul 2006 22:03

50meter voorbij de grote parkeerplaats op het laagste punt van die weg komende vanuit de richting Kranenburg.
Eerst krijg je de 'blikvanger' en een paar meter verderop staat dit S-bochtenbord. Kan echt niet missen als je op de goede weg rijdt.
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 30 jul 2006 22:30

Quote: Origineel geplaatst door ottie op 30 Juli 2006
Eerst krijg je de 'blikvanger' en een paar meter verderop staat dit S-bochtenbord. Kan echt niet missen als je op de goede weg rijdt.

En als je tenminste de goede kant op rijdt en niet te veel naar beneden op je teller kijkt.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

arnoh.
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2006 23:42

arnoh. 31 jul 2006 00:16

Quoten: Origineel geplaatst door ottie op 30 Juli 2006


50meter voorbij de grote parkeerplaats op het laagste punt van die weg komende vanuit de richting Kranenburg.
Eerst krijg je de 'blikvanger' en een paar meter verderop staat dit S-bochtenbord. Kan echt niet missen als je op de goede weg rijdt.

OK nu snap ik het, bedankt.
Berg en Dal klimmertje!

simok
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2006 23:42

simok 31 jul 2006 19:07

Gister flink rondje gereden.
Eerst de rheden royaal route -voordat we daar waren al circa 30 km gereden ofzo- maar dat is een rondje op de posbank..errig mooi!!!! Daarna via huissen,bemmel,lent naar nijmegen gegaan om vervolgens een klimmetje naar de top van berg en dal te nemen. Daarna zevenheuvelenweg... aan het einde rechts naast dat tankstation het straatje in. vervolgens richting Mook & Plasmolen. In Plasmolen zit nog een pittig klimmetje erg leuk. Daarna zijn we weer terug richting berg en dal gereden via Wyler. Dus uiteindelijk ook de klim naar Tivoli gehad (na 150 km!!). Ging toch nog redelijk, uiteindelijk gister 180 km afgelegd met een gemiddelde van 28km/h en met klimmen. Aardig tevreden & op naar LBL

Plaats reactie