Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Is bikepartsrus.nl een spooksite?

snotlap
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 mar 2006 18:27

snotlap 02 aug 2006 20:02

Ik sluit ook maar aan in de rij...
Een paar maanden geleden pedalen (Eggbeaters SL) besteld. Deze kwamen na een dag of tien binnen. Desalniettemin werd er niet gereageerd toen ik mailde over de te verwachten leveringsdatum.
Na deze toch redelijk positieve ervaring heb ik drie weken geleden voor nog eens 80 euro spullen besteld. Ik had gevraagd of ik bericht kon krijgen indien het langer dan 1,5 week zou gaan duren. Geen reactie. Na 1,5 week vriendelijk per mail gevraagd of ze een idee hebben wanneer de spullen geleverd gaan worden. Geen reactie. Na nog twee mails zonder reactie heb ik per mail gevraagd of ze mijn order wilden cancellen en mijn geld terugstorten. Per vandaag is dit gelukkig gebeurd.
Erg jammer. Ik vind het namelijk een mooie site met een groot assortiment en scherpe prijzen. Bovendien zou het niet slecht zijn als Bike2Build in de Rotterdamse regio wat concurrentie zou krijgen.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 02 aug 2006 20:51

check effe de FIETS site. Daar staat een reactie van ene Martijn van Bikepartsareus.
Op de redactie kwamen veel klachten binnen over de internetwinkel Bike Parts 'r Us. Bestellingen zouden niet worden bezorgd, de telefoon werd niet opgenomen en klanten hadden het vermoeden naar hun geld te kunnen fluiten. Kwalijk, als zo met klanten wordt omgesprongen. Nee, een jammerlijk misverstand, betoogt Martijn (achternaam onbekend) per e-mail als reactie. Volgens hem is de provider van Bike Parts 'r Us de schuldige. "Het is een ellenlang verhaal. Wij ( Martijn en nog 2 jongens) willen een winkel in Rotterdam beginnen, daar zijn alle contacten voor gelegd in samenwerking met onze webbeheerder. De webbeheerder heeft de website voor ons gemaakt, aangezien deze zeer vroeg klaar was is deze vast online gegaan. De webbeheerder zou de complete controle over het online systeem op zich nemen totdat wij gereed waren. Kortom gezegd: hij heeft er een zootje van gemaakt." De klanten zouden worden gecompenseerd, zo bezweert Martijn verder. "Vanaf vandaag (di 1 augustus, red.) hebben wij ingegrepen en beantwoorden komende uren alle emails en retourneren al het geld aan iedereen die dit van ons verlangt." 
Als we aangeven toch nog wat vragen te hebben, geeft Martijn aan later tijd te hebben om uitleg te geven. Maar Martijn belt niet meer terug. Hem bellen heeft geen zin, de telefoon geeft het in-gespreksignaal, zoals zoveel klanten van Bike Parts 'r Us het zo goed kennen.

Goede of kwade trouw, het blijft een vreemd verhaal en de vraag is of je er als klant mee te maken wilt hebben. Is het verhaal van Bike Parts 'r Us een uitzondering of is iedere webwinkel onbetrouwbaar? Wij zijn benieuwd naar je ervaringen en komen er in Fiets 9 op terug.
 

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 02 aug 2006 21:13

Tja dat er iets fout aan de server is oke, maar neem dan gvd de telefoon op. Als je dat al niet doet, dan zit ie volgens mij gewoon te liegen
Train ze!

mantronix
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2006 14:46

mantronix 03 aug 2006 18:42

Quoten: Origineel geplaatst door Evers op 02 Augustus 2006

Tja dat er iets fout aan de server is oke, maar neem dan gvd de telefoon op. Als je dat al niet doet, dan zit ie volgens mij gewoon te liegen


Ja zo denk ik er ook over!Ik heb nu al vele mails naar onze vrienden van bike parts r us gestuurd. maar nog geen enkele reaktie. de status van mijn order is onveranderd en mijn geld heb ik ook nog steeds niet terug.
Ik zal er iig nooit meer wat kopen.

mantronix
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2006 14:46

mantronix 04 aug 2006 13:49

Quoten: Origineel geplaatst door Mantronix op 03 Augustus 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Evers op 02 Augustus 2006

Tja dat er iets fout aan de server is oke, maar neem dan gvd de telefoon op. Als je dat al niet doet, dan zit ie volgens mij gewoon te liegen


Ja zo denk ik er ook over!Ik heb nu al vele mails naar onze vrienden van bike parts r us gestuurd. maar nog geen enkele reaktie. de status van mijn order is onveranderd en mijn geld heb ik ook nog steeds niet terug.
Ik zal er iig nooit meer wat kopen.


Ik denk dat onze 'vrienden' van Bikepartsrus ook dit forum lezen, want net als Cesar. Kreeg ik nu ook 'plotseling' een reaktie op een van mijn mails. Het artikel zal waarschijnlijk vrijdag (vandaag) bij hun binnen komen. Vooral door de onzekerheid die ze zelf al in hun reaktie mailen, (het waarschijnlijk binnenkomen van het artikel), heeft hun reaktie nog niet een ontkurking van champagne, bier of Shandy tot gevolg gehad. Ik ben inmiddels (helaas) sceptisch geworden. dus eerst zien dan geloven.

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 09 aug 2006 21:46

staat net op marktplaats:
Bestel alsjeblieft niets via dit internet bedrijf.Website ziet er gelikt uit, maar nadat je betaald hebt hoor je nooit meer iets.De telefoon wordt nooit beantwoord, en via E-mail krijg je alleen maar loze beloftes en domme uitvluchten.Ik ben de enige niet,ook op het forum van "Fiets.nl" staan al veel berichten van medegedupeerden.NOGMAALS : BESTEL HIER ALSJEBLIEFT NIETS !!!!!!!Trefwoord "zadel , zadelpen, wielen, banden, stuur, stuurpen, frame, zadeltas, bidonhouder, spatbord, remmen, remschijf, slot, fietscomputer.
Train ze!

snotlap
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 mar 2006 18:27

snotlap 09 aug 2006 23:05

Site is inmiddels uit de 'lucht'...

deechteba
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2006 14:02

deechteba 12 aug 2006 14:21

Hallo,
 
Ook ik heb wat besteld bij deze fijne firma. Mijn bestelling (no. 569 van 18-7 voor Martijn :-(  ), is niet geleverd en ook ik krijg geen antwoord op emails. Waarschijnlijk weggegooid geld, maar ik lees op het forum dat "2fast4u" wel eens een bestelling bij de eigenaar van de winkel thuis heeft opgehaald. Zou "2fast4u" zo vriendelijk willen zijn dat adres op dit forum te vermelden?
Hopelijk krijgen we onze spullen alsnog of in ieder geval ons geld terug.
 
Groeten, deechteba.

guys
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 aug 2006 21:51

guys 12 aug 2006 22:03

Ook ik heb bij Bike Parts 'R Us onderdelen besteld en nooit iets ontvangen.
Heb verschillende e-mails gestuurd, geprobeerd te telefoneren maar zonder resultaat.
Heb dan een claim ingedient bij PayPal om mijn geld terug te krijgen maar ook zonder resultaat.
Volgens mij ben ik opgelicht door Bike Parts 'R Us!
 

masterkona
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 aug 2006 23:18

masterkona 12 aug 2006 23:24

Kijk eens op het forum van www.mountainbike.nl
onder lounge bar. Handig om wellicht klachten en krachten te bundelen.
Hier staan ook uitgebreide adresgegevens en een nog niet eerder bekend telefoonnummer (via een van de links)

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 12 aug 2006 23:33

Knokploegje?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 13 aug 2006 00:01

Tros Radar?

Plaats reactie