Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

foto’s wielspaak cursus

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 26 jul 2006 18:25

Leuke foto's Scepticus!(zie jij ook dat Eric met z'n handen op z'n rug staat...? )

robi-one
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 apr 2006 13:34

robi-one 26 jul 2006 18:35

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 26 Juli 2006

Het is in Utrecht !

Kijk aan, dat is goed te rijden...
<a target="_blank" href= "http://album.zoom.nl/user/8553/images/8 ... .jpg">Mijn Bulls 105</a>

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 26 jul 2006 18:42

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 26 Juli 2006


Leuke foto's Scepticus!(zie jij ook dat Eric met z'n handen op z'n rug staat...? )

aanwijzingen geven, of was het afkijken ?

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 27 jul 2006 15:54

Ziet er echt top uit SpEric!
Ik wil een volgende keer ook graag mee als er plek is!
 

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 27 jul 2006 17:58

mensen, ik stel voor gezien de animo die er is dat diegene die ookeen deze cursus willen doen. Een avondje wielspaken dus , mij een mailtje sturen.
Ik heb volgens mij nu zo'n 3 a 4 mensen, nog 3 of 4 erbij en het zijn er genoeg.
mail kan naar epvt@hetnet.nl   onderwerp wielspaken.
Diegene die al te kennen hebben gegeven dat ze willen hoeven niet nog een mail te sturen ( als je twijfelt mag het wel hoor)
Kortom, nieuwe kansen, nieuwe wielen !!

trekmadone
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 okt 2005 03:00

trekmadone 27 jul 2006 18:04

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 26 Juli 2006


tacx, kost niet zoveel en voldoet voor nu prima, als je geregeld wielen wil spaken, dat kan je beter een iets stevigere/ duurzamere kopen.
Die tacx kost zo'n 50 euro volgens mij..
Kraken zal het niet, ze zitten lekker strak, als strak langs de naaf en nippels lekker in de olie..
Zoals we geleerd hebben ...
 
Maar ik laat het weten...


Kraken doet ie niet.....????? Dat doet de rest dan wel.
Leg dat is even uit. Ik heb toch het e.e.a. waargenomen.
Trek Mad&#111;ne 5.9 Aero, Tune Olympic Gold, Dura Ace enzovoort......en Shamalletjes

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 27 jul 2006 19:11

tja, ik moet ergens tussen mijn zadel ( zeem) en het bracket, zit iets niet helemaal jofel.
Ik vermoed dat die opvul-bus ( zadelpen) in het frame er voor zorgt, ik krijg dat ding er ook niet uit, zal nog eens proberen.Anders breng ik volgende keer wel oordopjes voor je mee..
 

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 07 aug 2006 12:00

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 27 Juli 2006


tja, ik moet ergens tussen mijn zadel ( zeem) en het bracket, zit iets niet helemaal jofel.
Ik vermoed dat die opvul-bus ( zadelpen) in het frame er voor zorgt, ik krijg dat ding er ook niet uit, zal nog eens proberen.Anders breng ik volgende keer wel oordopjes voor je mee..
 


Dat is opgelost en de cranks + bracket los en opnieuw met juiste pasta. Knap als ie nu nog kraakt..
en ....
jawel mijn nieuwe achterwiel, zelf gespaakt en en getest :
 

open pro ceramic + cx-ray spaken + dt 240s naven = home made !
nou eens kijken of  Luik bastenaken Luik ook goed gaat ermee...

uphillonly
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 07 apr 2005 21:02

uphillonly 07 aug 2006 17:06

Mooi wieltje.
Is het alleen niet makkelijker dat de ventielopening tussen 2 evenwijdige spaken zit ipv 2 gekruiste spaken? Als je begrijpt wat ik bedoel
Uphill only

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 07 aug 2006 17:10

Idd, dat was zo'n beetje les 1 van die cursus

Nou ja, zoveel zal t niet uitmaken.
Sterker nog, als het ventielgaatje tussen 2 kruisende spaken zit worden de busjes van de velg aan weerskanten van het ventiel naar elkaar toe getrokken wat theoretisch een voordeel is omdat het boren van een ventielgat de velg daar toch verzwakt heeft!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 07 aug 2006 17:18

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 07 Augustus 2006

Idd, dat was zo'n beetje les 1 van die cursus Nou ja, zoveel zal t niet uitmaken.Sterker nog, als het ventielgaatje tussen 2 kruisende spaken zit worden de busjes van de velg aan weerskanten van het ventiel naar elkaar toe getrokken wat theoretisch een voordeel is omdat het boren van een ventielgat de velg daar toch verzwakt heeft!


Kijk, 2 slimme opmerkingen na elkaar.  Die evenwijdigheid had als doel om er makkelijker bij te kunnen met de pomp. Dat is geen probleem.
Eerlijk gezegd was het wel mijn bedoeling, maar ergens heb ik overliggende spaak aan de andere kant gestoken. Eigenlijk wel mooi zo, anders springt dat ventiel er zo uit..
Is trouwens een hele fijne velg, remt lekker. Vooral in bochten  Tijdens die cursus op 20 september wil ik mijn voorwiel doen.
Wordt een leuk setje, de velgen wegen 445 gram, 31 meer dan de r 1.1 velgen, maar lijken en voelen wel een stuk sterker..

trekmadone
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 okt 2005 03:00

trekmadone 07 aug 2006 17:41

Idd, dat was zo'n beetje les 1 van die cursus


Gewoon scherp en recht voor z'n raap! Daar houd ik wel van.
Eerlijk gezegd was het wel mijn bedoeling, maar ergens heb ik overliggende spaak aan de andere kant gestoken. Eigenlijk wel mooi zo, anders springt dat ventiel er zo uit..
Ja hoor! Ik vond uiteindelijk die kortere vorkbuis ook wel mooier eigenlijk.
Maar ook een positieve opmerking dan maar: knap werk dat wieltje! Ik kom binnenkort wel een setje naven en velgen langsbrengen. Kan je dat mooi even in elkaar vlechten voor mij. Lukt toch wel in een weekendje?
Trek Mad&#111;ne 5.9 Aero, Tune Olympic Gold, Dura Ace enzovoort......en Shamalletjes

Plaats reactie