foto’s wielspaak cursus
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 26 Juli 2006
Het is in Utrecht !
Kijk aan, dat is goed te rijden...
Het is in Utrecht !
Kijk aan, dat is goed te rijden...
<a target="_blank" href= "http://album.zoom.nl/user/8553/images/8 ... .jpg">Mijn Bulls 105</a>
mensen, ik stel voor gezien de animo die er is dat diegene die ookeen deze cursus willen doen. Een avondje wielspaken dus , mij een mailtje sturen.
Ik heb volgens mij nu zo'n 3 a 4 mensen, nog 3 of 4 erbij en het zijn er genoeg.
mail kan naar epvt@hetnet.nl onderwerp wielspaken.
Diegene die al te kennen hebben gegeven dat ze willen hoeven niet nog een mail te sturen ( als je twijfelt mag het wel hoor)
Kortom, nieuwe kansen, nieuwe wielen !!
Ik heb volgens mij nu zo'n 3 a 4 mensen, nog 3 of 4 erbij en het zijn er genoeg.
mail kan naar epvt@hetnet.nl onderwerp wielspaken.
Diegene die al te kennen hebben gegeven dat ze willen hoeven niet nog een mail te sturen ( als je twijfelt mag het wel hoor)
Kortom, nieuwe kansen, nieuwe wielen !!
-
- Forum-lid
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 17 okt 2005 03:00
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 26 Juli 2006
tacx, kost niet zoveel en voldoet voor nu prima, als je geregeld wielen wil spaken, dat kan je beter een iets stevigere/ duurzamere kopen.
Die tacx kost zo'n 50 euro volgens mij..
Kraken zal het niet, ze zitten lekker strak, als strak langs de naaf en nippels lekker in de olie..
Zoals we geleerd hebben ...
Maar ik laat het weten...
Kraken doet ie niet.....????? Dat doet de rest dan wel.
Leg dat is even uit. Ik heb toch het e.e.a. waargenomen.
tacx, kost niet zoveel en voldoet voor nu prima, als je geregeld wielen wil spaken, dat kan je beter een iets stevigere/ duurzamere kopen.
Die tacx kost zo'n 50 euro volgens mij..
Kraken zal het niet, ze zitten lekker strak, als strak langs de naaf en nippels lekker in de olie..
Zoals we geleerd hebben ...
Maar ik laat het weten...
Kraken doet ie niet.....????? Dat doet de rest dan wel.
Leg dat is even uit. Ik heb toch het e.e.a. waargenomen.
Trek Madone 5.9 Aero, Tune Olympic Gold, Dura Ace enzovoort......en Shamalletjes
tja, ik moet ergens tussen mijn zadel ( zeem) en het bracket, zit iets niet helemaal jofel.
Ik vermoed dat die opvul-bus ( zadelpen) in het frame er voor zorgt, ik krijg dat ding er ook niet uit, zal nog eens proberen.Anders breng ik volgende keer wel oordopjes voor je mee..
Ik vermoed dat die opvul-bus ( zadelpen) in het frame er voor zorgt, ik krijg dat ding er ook niet uit, zal nog eens proberen.Anders breng ik volgende keer wel oordopjes voor je mee..
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 27 Juli 2006
tja, ik moet ergens tussen mijn zadel ( zeem) en het bracket, zit iets niet helemaal jofel.
Ik vermoed dat die opvul-bus ( zadelpen) in het frame er voor zorgt, ik krijg dat ding er ook niet uit, zal nog eens proberen.Anders breng ik volgende keer wel oordopjes voor je mee..
Dat is opgelost en de cranks + bracket los en opnieuw met juiste pasta. Knap als ie nu nog kraakt..
en ....
jawel mijn nieuwe achterwiel, zelf gespaakt en en getest :
open pro ceramic + cx-ray spaken + dt 240s naven = home made !
nou eens kijken of Luik bastenaken Luik ook goed gaat ermee...
tja, ik moet ergens tussen mijn zadel ( zeem) en het bracket, zit iets niet helemaal jofel.
Ik vermoed dat die opvul-bus ( zadelpen) in het frame er voor zorgt, ik krijg dat ding er ook niet uit, zal nog eens proberen.Anders breng ik volgende keer wel oordopjes voor je mee..
Dat is opgelost en de cranks + bracket los en opnieuw met juiste pasta. Knap als ie nu nog kraakt..
en ....
jawel mijn nieuwe achterwiel, zelf gespaakt en en getest :
open pro ceramic + cx-ray spaken + dt 240s naven = home made !
nou eens kijken of Luik bastenaken Luik ook goed gaat ermee...
-
- Forum-lid
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 07 apr 2005 21:02
Mooi wieltje.
Is het alleen niet makkelijker dat de ventielopening tussen 2 evenwijdige spaken zit ipv 2 gekruiste spaken? Als je begrijpt wat ik bedoel
Uphill only
Is het alleen niet makkelijker dat de ventielopening tussen 2 evenwijdige spaken zit ipv 2 gekruiste spaken? Als je begrijpt wat ik bedoel
Uphill only
Idd, dat was zo'n beetje les 1 van die cursus
Nou ja, zoveel zal t niet uitmaken.
Sterker nog, als het ventielgaatje tussen 2 kruisende spaken zit worden de busjes van de velg aan weerskanten van het ventiel naar elkaar toe getrokken wat theoretisch een voordeel is omdat het boren van een ventielgat de velg daar toch verzwakt heeft!
Nou ja, zoveel zal t niet uitmaken.
Sterker nog, als het ventielgaatje tussen 2 kruisende spaken zit worden de busjes van de velg aan weerskanten van het ventiel naar elkaar toe getrokken wat theoretisch een voordeel is omdat het boren van een ventielgat de velg daar toch verzwakt heeft!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 07 Augustus 2006
Idd, dat was zo'n beetje les 1 van die cursus Nou ja, zoveel zal t niet uitmaken.Sterker nog, als het ventielgaatje tussen 2 kruisende spaken zit worden de busjes van de velg aan weerskanten van het ventiel naar elkaar toe getrokken wat theoretisch een voordeel is omdat het boren van een ventielgat de velg daar toch verzwakt heeft!
Kijk, 2 slimme opmerkingen na elkaar. Die evenwijdigheid had als doel om er makkelijker bij te kunnen met de pomp. Dat is geen probleem.
Eerlijk gezegd was het wel mijn bedoeling, maar ergens heb ik overliggende spaak aan de andere kant gestoken. Eigenlijk wel mooi zo, anders springt dat ventiel er zo uit..
Is trouwens een hele fijne velg, remt lekker. Vooral in bochten Tijdens die cursus op 20 september wil ik mijn voorwiel doen.
Wordt een leuk setje, de velgen wegen 445 gram, 31 meer dan de r 1.1 velgen, maar lijken en voelen wel een stuk sterker..
Idd, dat was zo'n beetje les 1 van die cursus Nou ja, zoveel zal t niet uitmaken.Sterker nog, als het ventielgaatje tussen 2 kruisende spaken zit worden de busjes van de velg aan weerskanten van het ventiel naar elkaar toe getrokken wat theoretisch een voordeel is omdat het boren van een ventielgat de velg daar toch verzwakt heeft!
Kijk, 2 slimme opmerkingen na elkaar. Die evenwijdigheid had als doel om er makkelijker bij te kunnen met de pomp. Dat is geen probleem.
Eerlijk gezegd was het wel mijn bedoeling, maar ergens heb ik overliggende spaak aan de andere kant gestoken. Eigenlijk wel mooi zo, anders springt dat ventiel er zo uit..
Is trouwens een hele fijne velg, remt lekker. Vooral in bochten Tijdens die cursus op 20 september wil ik mijn voorwiel doen.
Wordt een leuk setje, de velgen wegen 445 gram, 31 meer dan de r 1.1 velgen, maar lijken en voelen wel een stuk sterker..
-
- Forum-lid
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 17 okt 2005 03:00
Idd, dat was zo'n beetje les 1 van die cursus
Gewoon scherp en recht voor z'n raap! Daar houd ik wel van.
Eerlijk gezegd was het wel mijn bedoeling, maar ergens heb ik overliggende spaak aan de andere kant gestoken. Eigenlijk wel mooi zo, anders springt dat ventiel er zo uit..
Ja hoor! Ik vond uiteindelijk die kortere vorkbuis ook wel mooier eigenlijk.
Maar ook een positieve opmerking dan maar: knap werk dat wieltje! Ik kom binnenkort wel een setje naven en velgen langsbrengen. Kan je dat mooi even in elkaar vlechten voor mij. Lukt toch wel in een weekendje?
Gewoon scherp en recht voor z'n raap! Daar houd ik wel van.
Eerlijk gezegd was het wel mijn bedoeling, maar ergens heb ik overliggende spaak aan de andere kant gestoken. Eigenlijk wel mooi zo, anders springt dat ventiel er zo uit..
Ja hoor! Ik vond uiteindelijk die kortere vorkbuis ook wel mooier eigenlijk.
Maar ook een positieve opmerking dan maar: knap werk dat wieltje! Ik kom binnenkort wel een setje naven en velgen langsbrengen. Kan je dat mooi even in elkaar vlechten voor mij. Lukt toch wel in een weekendje?
Trek Madone 5.9 Aero, Tune Olympic Gold, Dura Ace enzovoort......en Shamalletjes