Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Gesponserde fietsshirts

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 16 sep 2006 15:50

Quoten: Origineel geplaatst door andromeda op 16 September 2006


en een bolletjestrui moet je niet verdienen?
lekker het shirt kopen wat jij mooi vindt, en als je voorbij gereden wordt door iemand in een oud vaal shirt die harder fietst dan jij.....lekker belangrijk.
gewoon iedereen in zijn waarde laten en respect hebben voor diegene die je voorbij komt knallen, ga er maar van uit dat hij dat ook voor jou heeft.
ik denk dat het allemaal in de praktijk wel mee valt, uiteindelijk heb je toch allemaal dezelfde passie.

Precies!  Goede aanvulling, helemaal mee eens Andromeda!

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 16 sep 2006 19:50

Fangear tot daar aan toe en teamkledij. Maar ik ervaar het zelf nou eenmaal. Ook bijv. in de Amstel Gold Race, zie je ontzettend veel mensen die een bolletjestrui aanhebben en bergop nog geen worst van tafel trekken.. dan heb ik zo iets van: Laat die trui dan thuis, ongewild maak je daar toch associaties mee. Als iemand dan bergop echt snel is heb ik wel zoiets van, dan kan het rustig. Ik heb ook wel zoiets van: Laat iedereen lekker aantrekken wat ze zelf willen mar aan mij is dat soort kleding niet besteed.. Ik fiets sowieso wel hard door.
Science of Performance!

trickoutxtc3
Forum-lid
Berichten: 432
Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33

trickoutxtc3 25 sep 2006 22:02

op atb in het zwart rose t-mobile flame pak van biemmzit gewoon goed en het commentaar dat ik altijd krijg daar door geweldig gewoon
 
A.D.I.D.A.S

(jonathan davis)

renmuis
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 nov 2005 00:01

renmuis 26 sep 2006 01:26

Je vraagt je soms wel af of je zelf geen prof moet worden als je zo'n hijgende rabobank renner inhaalt...
Als je campa wil heb je nooit meer wat anders ;)

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 26 sep 2006 13:53

ik zie liever mensen rijden in gesponserde shirts van welk team dan ook als een egaal shirt ( eventueel vaal van het wassen ) uit 1980.
Ik ben het daarentegen wel mee eens dat een bolletjestrui / gele / roze etc mij in iedergeval net iets te vergaan. En al helemaal als je net vooruit komt.
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

joopz
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 apr 2006 18:38

joopz 26 sep 2006 14:33

Enkele keren per jaar wordt ik door de plaatselijke Rabo uitgenodigd voor een wielerevenement. (Als je maar genoeg schulden maakt) Steevast krijg je dan een wielershirt, bidon enz. Laatst kregen we een bolletjestrui. Ik moet zeggen, erg mooi, maar geneer me een beetje erin te gaan rijden.
Bij iedere stoeprand vliegen collega's je voorbij om toch vooral te laten zien dat ze beter kunnen klimmen.
Toch moet iedereen maar lekker zelf weten waarin hij rijdt, vrijheid blijheid.
Voel me zelf het lekkerst in de kleding van de eigen vereniging, dat is ook nog goed voor de sponsors.

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 27 sep 2006 01:08

Ik fiets zelf in de kleding van Caisse d'Epargne, en die zie je niet veel volgens mij, tenminste, ik ben nog niemand tegen gekomen. Niet dat ik nu echt fan ben van die ploeg, maar het is een mooi shirt(+broek), en het staat me goed, al zeg ik het zelf :)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6318
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 27 sep 2006 13:41

Als nu iedereen draagt waar hij zin in heeft komt het alemaal goed. Wat ook niet geheel onbelangrijk is dat is de prijs.
Ik kocht zelf een tijdje geleden 2 dezelfde broeken van het zelfde merk. 1 met en 1 zonder reclame , en daar zit een prijsverschil in van 15 EURO...
In sommige winkels is het zo normaal dat je een goed shirt met reclame koopt voor 20 Euro , en een leuk shirt in stemmig zwart of rood voor maar 39 Euro , dus wat koopt de Hollander....
 
 
Greetz Rene .
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

papito
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 aug 2006 18:53

papito 01 okt 2006 02:18

Gevoel:
Soms heb je van die auto's die zo'n enorme vleugel op de achterkant hebben staan.
Het is net als of ze op Schiphol geland zijn.
Nou, zo'n zelfde gevoel krijg ik nou ook met een bolletjestrui of regenboog.
nrealistisch
OK, je moet het zelf weten.....maar ik moet gewoon lachen, sorry...... :) 
"When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realised that the Lord doesn\'t work that way so I stole &#111;ne and asked Him to forgive me."<br>
- Emo Philips

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 01 okt 2006 20:07

Quote: Origineel geplaatst door Rene op 27 September 2006
In sommige winkels is het zo normaal dat je een goed shirt met reclame koopt voor 20 Euro , en een leuk shirt in stemmig zwart of rood voor maar 39 Euro , dus wat koopt de Hollander....


Bedoel je replica's van profshirts (zoals je bij Hopmans voor 20 euro koopt) of shirts met reclame van een fietsenzaak erop?

In beide gevallen gaat het trouwens meestal om behoorlijk basic kwaliteit. Niks mis mee, maar ook niks speciaals. Wat geavanceerdere kleding is natuurlijk duurder. (b.v. de Nike Sphere Climber's Jersey, idd wat duurder, hoewel 40 euro ook nog wel meevalt, maar oh wat een perfect shirt is dat om mee te rijden in de bergen, echt een stuk fijner dan een basic shirt met 12 of 15 cm rits)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

henkvoors
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 okt 2006 14:57

henkvoors 18 okt 2006 22:41

Tegenwoordig kun je al vanaf 10 shirts met je eigen sponsoren en reclame rijden.
Full color bedrukt en nog betaalbaar ook (circa 30 euro voor een shirt).

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 19 okt 2006 00:59

lees hier heel veel postings over shirts van wielerteams en zelfs regenboog/bolltjestrui. Tuurlijk leuk dat iedereen daar een mening over heeft, maar het ging over gesponsorde fietskleding, terwijl deze shirts vaak extra duur zijn
Zelf rij ik bijna alles in ons clubtenue. Ben en blijf een hollander en die kleding is erg goedkoop en voldoende in kwaliteit (agu spul, shirt 22,5, korte bretels-broek 25 dacht ik). Wel denken sommigen dat we/ik allemaal nederlands kampioen zijn, aangezien onze rood/wit/blauwe shirts daar wel een beetje op lijken

Plaats reactie