Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
dummy
- Forum-lid
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 19 jun 2007 12:42
dummy
04 feb 2010 14:56
freggelscout schreef:ik lees hier zo een beetje alles over klimmen.
ik ga in april naar de Alp D Heus ,voor mij voor het eerst echt een klim van dat niveau.
ik heb dura-ace 53-39 en achter 12-25 , nu haal ik de 13 eruit en monteer krans 28 .
12-14-15-16-17-21-23-24-25-28 ,
wat is jullie ervaring . moet zeggen dat ik op lage trapfr ( 60-80 omwent.) veel power heb.
heb hier erg veel op getraind.
Je hebt dan wel een vreemde tandwielen-reeks: 12-14-15-16-
17-21-23-
24-25-28.
Een 19T i.p.v. die 24T lijkt me logischer.
-
raleighrick
- Forum-lid
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 04 dec 2009 20:15
raleighrick
04 feb 2010 15:34
Een erg intressant topic ik ga ook dit jaar voor het eerst de alpen in en vraag mij net als zovele van jullie mij af welk verzet ik het beste kan rijden.
-
stoli
- Forum-lid
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 01 sep 2009 18:34
stoli
04 feb 2010 17:31
tja alle helden die een triple niks vinden..
als a-technisch persoon vind ik het lekker makkelijk!
en of iemand het lelijk vind boeit me niks
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
04 feb 2010 17:34
dummy schreef:freggelscout schreef:ik lees hier zo een beetje alles over klimmen.
ik ga in april naar de Alp D Heus ,voor mij voor het eerst echt een klim van dat niveau.
ik heb dura-ace 53-39 en achter 12-25 , nu haal ik de 13 eruit en monteer krans 28 .
12-14-15-16-17-21-23-24-25-28 ,
wat is jullie ervaring . moet zeggen dat ik op lage trapfr ( 60-80 omwent.) veel power heb.
heb hier erg veel op getraind.
Je hebt dan wel een vreemde tandwielen-reeks: 12-14-15-16-
17-21-23-
24-25-28.
Een 19T i.p.v. die 24T lijkt me logischer.
Die volgorde klopt helemaal niet, 12-25 is altijd: 12-13-14-15-16-17-19-21-23-25.
Ik zou gewoon de 12 eraf halen en een 13 sluitkrans erop zetten en dan een 28 erachter. Dat schakelt beter, verloop is mooier en die 12 is toch onzinnig icm de 53 in 9 van de 10 gevallen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
freggelscout
- Forum-lid
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 24 jul 2009 22:52
freggelscout
04 feb 2010 18:38
rbr schreef:Afhankelijk van je gewicht zou ik zeker voor de AdH een compact steken.
compact ? als ik het orgineel wil houden de dura ace compact bij chainreaction kost 334 euro mm denk t niet
ga gewoon omhoog met die 39-28 en hoe hahahaha lol
idd de volgorde was met 19 ipv 24 , ja ik weet weinig van sleutelen,meestal ben ik aan het fietsen op zo n apparaat .
laat mij lekker fietsen !!!! focus cayo 1.0/focus raven 29er 3
-
rbr
- Forum-lid
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35
rbr
04 feb 2010 21:32
freggelscout schreef:rbr schreef:Afhankelijk van je gewicht zou ik zeker voor de AdH een compact steken.
compact ? als ik het orgineel wil houden de dura ace compact bij chainreaction kost 334 euro mm denk t niet
ga gewoon omhoog met die 39-28 en hoe hahahaha lol
idd de volgorde was met 19 ipv 24 , ja ik weet weinig van sleutelen,meestal ben ik aan het fietsen op zo n apparaat .
Succes!!!
Twitter: @rbruijns
-
raleighrick
- Forum-lid
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 04 dec 2009 20:15
raleighrick
04 feb 2010 22:17
Mij hebben ze ook gezegd dat je met een 39 - 28 boven gaat komen. Dus ik ga dit ook gewoon proberen aan mijn gewicht zal het iig niet liggen weeg momenteel 65 kilo maar zal tegen die tijd wel rond de 62 kilo liggen.
wanneer ga je rbr ??? mischien dat je voor mij gaat en je ervaring kan delen.
Gr rick
-
rbr
- Forum-lid
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35
rbr
04 feb 2010 23:14
Rick,
3 juni is de dag. Ik was eigenlijk niet van plan te reageren maar voor een mede AD6-er graag.
Met een verzet van 39x28 rij je bij 60 RPM 10 km/hr. Met een gewicht inclusief fiets van 70 kg betekent dit een continu vermogen van 152 watt. Als je dat kunt trappen, doen.
Conform
http://home.tiscali.nl/fietsenindeberge ... mogen.html moet je dan een gemiddelde halen van bijna 33 km/uur op het vlakke.
Ik heb de blogs van vorig jaar zitten lezen en er waren een hoop mensen die daar aankomen en of een fiets huren (triple) of een andere groep laten zetten omdat het bij het proberen toch niet zo lekker ging.
Ik heb met mijn compact liever een paar kransjes over dan dat ik te ver in het rood moet om het verzet rond te krijgen. Het worden dan lange kilometers........
Nu ligt mijn gewicht al dik boven de 85 kilo dus is het vermogen wat ik moet produceren veel hoger. Dit ligt al boven de 200 watt. Nu zal dat voor velen hier makkelijk haalbaar zijn. Voor mij waarschijnlijk de eerste 3 keer ook, maar dan ga ik waarschijnlijk daarna toch echt op het gemakkie met 34x29 naar boven......
Twitter: @rbruijns
-
freggelscout
- Forum-lid
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 24 jul 2009 22:52
freggelscout
05 feb 2010 14:54
zal m zelf ook eens invullen ,thx maar denk dat t wel goedkomt .
laat mij lekker fietsen !!!! focus cayo 1.0/focus raven 29er 3
-
raleighrick
- Forum-lid
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 04 dec 2009 20:15
raleighrick
05 feb 2010 16:43
Bedankt voor de handige link. Wordt dus toch nog flink trainen.
-
freggelscout
- Forum-lid
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 24 jul 2009 22:52
freggelscout
06 feb 2010 16:50
vandaag een testje gedaan
fiets op de tacx weerstand 10(hoogste van , type one) 60 omw 53-16, 60 min 159 bpm gemiddeld
is 25 pu is wel zwaar moet ik zeggen maar net vol te houden.
is niet iets wat je te vaak moet doen ,maar wel leuk om eens je vermogen te testen.
jammer dat ik geen vermogen tester heb .
laat mij lekker fietsen !!!! focus cayo 1.0/focus raven 29er 3
-
beukje
- Forum-lid
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 15 feb 2005 12:16
beukje
07 feb 2010 13:56
Als je een dubbel (53x39)crankstel vervangt door een compact (50x34) moet ook de derailleur iets lager op de zitbuis gezet worden. Maar hoe doe je dat als je een aanlas derailleur hebt?
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.