Over de wielersport en zijn beoefenaars.

EPO: de gestolen zege

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 09 sep 2006 23:31

Quoten: Origineel geplaatst door rene1 op 09 September 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 09 September 2006

Ik vraag me alleen af wat iemand met epo moet op recept, zo thuis in de woonkamer... Zoiets lijkt mij alleen nuttig in een ziekenhuis. Of zijn er mensen bekend die epo nodig hebben, omdat ze een tekort aan natuurlijke epo hebben?

Ter voorbereiding op operaties (knie prothese, heup protheses en bij kanker chirurgie wordt het ook steeds meer ingezet. Dit allemaal onder het motto; wie meer "bloed" heeft kan tijdens OK ook meer verliezen voordat je werkelijk te weinig hebt. Verder kunnen nierpatienten een gestoorde/ geen aanmaak van natuurlijk epo hebben , ter vervanging krijgen ze dit toegediend. Het is dus erg nuttig dat deze mensen epo krijgen en het lijkt me sterk dat dit de groep is die het op de "markt" brengt. Hoe het er dan wel komt ??? Foute doktoren met nep recepten?

Bedankt voor de info Rene! Je kunt nog wel eens gelijk hebben met: "Foute doktoren met nep recepten?".
Het moet toch niet gekker dat artsen over het leven van individuen gaan? M.a.w. middelen voorschrijven die ze niet nodig hebben, is levensbedrijgend! Zeg nou zelf: 4 jaar of 10 jaar gevangenisstraf, inclusief levenslange schorsing om het beroep van arts uit te kunnen oefenen, zou dat helpen?
Wat denk jij?

rene1
Forum-lid

rene1 10 sep 2006 00:25

Zeg nou zelf: 4 jaar of 10 jaar gevangenisstraf, inclusief levenslange schorsing om het beroep van arts uit te kunnen oefenen, zou dat helpen?
Wat denk jij?

Helpt niet, er is denk ik veel teveel geld mee te verdienen en dus het risico waard.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 10 sep 2006 12:15

Het moet toch niet gekker dat artsen over het leven van individuen gaan? M.a.w. middelen voorschrijven die ze niet nodig hebben, is levensbedrijgend! Zeg nou zelf: 4 jaar of 10 jaar gevangenisstraf, inclusief levenslange schorsing om het beroep van arts uit te kunnen oefenen, zou dat helpen?
Wat denk jij?

Mwa, iemand voor zijn rij-examen kalmeringstabletten voorschrijven is ook niet medisch noodzakelijk.
Ik snap best dat artsen iemand doping voorschrijven. Alternatief is dat de mensen het in het illegale circuit gaan zoeken.
Dan liever onder medische begeleiding.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

theriddler
Forum-lid

theriddler 11 sep 2006 11:16

even over die 3 , als je de uitslag van de tour er bij neemt, en de winnaar doet er 90 uur over dat betekent dat 3 procent betekent 2 uur en 45 minuten, oftwel nummer 2 t/m80  zitten in die 3 marge!
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 11 sep 2006 11:21

Nou, zo werkt t natuurlijk niet helemaal, want de verschillen worden meestal gemaakt op de slotklim van een bergetappe of in een tijdrit, en daar zijn de verschillen wel groter.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 sep 2006 17:26

En met 3 meer vermogen ga je echt niet 3 harder omdat bijv de luchtweerstand kwadratisch oploopt, zo simpel is het sommetje dus niet zoals Scepticus al aan gaf.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 11 sep 2006 17:32

Ik bedoelde eerder dat 3 tijdsverschil over de hele Tour niet toe te schrijven is aan 3 verschil in prestatievermogen.
In de meeste etappes finish het peloton gewoon compleet namelijk. De verschillen worden maar in een paar etappes gemaakt.

En om op het vlakke 3 harder te rijden moet je iig ongeveer 10 extra vermogen leveren. (ik denk wel dat het effect van EPO wel degelijk zo groot kan zijn soms)

sepp
Forum-lid

sepp 18 sep 2006 12:17

vorige week op koppen (denk ik) was er weer zo'n programma

heb het niet gezien maar men moeder wel.

ze zeiden dat bij elite zonder contract
60 niet meer zou mogen koersen als er bloedcontroles werden gedaan.
ze hadden geluk dat ze enkel in het potje moesten plassen....

avia cyclingteam

pantani
Forum-lid

pantani 18 sep 2006 12:53

Quoten: Origineel geplaatst door sepp op 18 September 2006

vorige week op koppen (denk ik) was er weer zo'n programma

heb het niet gezien maar men moeder wel.

ze zeiden dat bij elite zonder contract
60 niet meer zou mogen koersen als er bloedcontroles werden gedaan.
ze hadden geluk dat ze enkel in het potje moesten plassen....

CASRAN niet he!!!nthoud dat goed!!!
il magnifico

pantani
Forum-lid

pantani 18 sep 2006 13:02

Dit is meer als de helf!En ik denk dat dit niet overdreven is,het verklaart hoedat sommige in het begin van de koers wegrijden en na 100km.wegblijven!In groep zou ik ok zeggen,maar alleen?En het gebeurt elke koers opnieuw en maar jagen met het peleton en 44gem.!!!
Maar dit is dus training,op voeding letten en pieken?

@NN-BELIEVERS:leg eens uit hoe het komt dat UllRICH,BASSO,HAMILTN,...(Stuk of 50namen op lijst dr.Fuentes)nemen en de rest kan volgen zonder iets?Zelfs nog winnen?
Boonen,Lance,...Zijn deze mensen dan UBERMENSCHEN?

Allez ja,bedoel en vraag me af waar de LOGICA zit?Want het houd geen steek?!
il magnifico

jehe
Forum-lid

jehe 18 sep 2006 13:27

Dit zijn insinuaties en daar kom je nergens mee. Dus iedereen die goede resultaten neerzet pakt? Trouwens diegene die in koppen zei dat 60 pakte was wel diegene die de wedstrijd won, dus volgens pantani pakt die dan ook?

pantani
Forum-lid

pantani 18 sep 2006 16:22

Quoten: Origineel geplaatst door JeHe op 18 September 2006

Dit zijn insinuaties en daar kom je nergens mee. Dus iedereen die goede resultaten neerzet pakt? Trouwens diegene die in koppen zei dat 60 pakte was wel diegene die de wedstrijd won, dus volgens pantani pakt die dan ook?

Hij zal zelf wel weten dat je moet nemen om te winnen he?deuhh!!!
il magnifico

Plaats reactie