Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

tijdritstuur

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 jul 2006 15:47

Met dat stuur mag je ook niet aan de start verschijnen in officiële tijdritten, want je de voorkant van je stuur steekt veel verder uit dan de 75 cm die mag vanaf je bracket.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

henku
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jul 2006 20:16

henku 10 aug 2006 14:55

jah daar heb ik nou een vraag over want jij zegt 75 cm maar in de laatste fiets stond een stukje en daar stond 80 cm zonder de verstellers mee te rekenen.
 
alvast bedankt

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 11 aug 2006 00:56

Quoten: Origineel geplaatst door henku op 10 Augustus 2006

jah daar heb ik nou een vraag over want jij zegt 75 cm maar in de laatste fiets stond een stukje en daar stond 80 cm zonder de verstellers mee te rekenen.


Nee, het is 75 cm zonder de TT-shifters. Je mag pas tot 80cm gaat als je via de wielerbond een speciale uitzondering gekregen hebt, en kan aantonen dat dit verantwoord is met je lichaamsbouw (bv. Ullrich heeft dat); voor niet-profs gaan ze bij de bond zich niet bezighouden met zo'n verzoek, vrees ik.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

henku
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jul 2006 20:16

henku 11 aug 2006 14:08

dat was wat ik moest weten dus wordt nog ff wat veranderen aan de fiets maar bedankt voor de uitleg.

henku
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jul 2006 20:16

henku 11 aug 2006 23:37

ben net bij de fietsenmaker geweest en was eigenlijk maaar een goede oplossing een 60 mm stuurpen erop zetten en dan een stuk van het dtuur afzagen en de verstellers er weer opzetten.
 
hopelijk gaat alles goed

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 24 dec 2006 12:47

Is er een verschil in stijfheid, prijs tussen een volledig tijdritstuur en de combinatie base-bar en opzetstuur?

davey
Forum-lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:36

davey 25 dec 2006 15:25

ik heb inmiddels met mijn stuur afgelopen seizoen heel wat getraind en aant tijdritten mee gereden,het stuur heb ik na de 2e training al ong, de helft afgezaagd, zoals somige al zeide hij is zo groot, hij is nu iig iets kleiner, al zou ik nog wel s-bend extensions erop willen,lijkt me toch iets fijner nog
 
hier foto onder tt in assen,
stuur wel niet echt geweldig te zien maar toch,|

stijnemans
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 dec 2006 14:45

stijnemans 26 dec 2006 13:30

zou je eens een foto willen posten van de fiets hoe hij er nu uitziet, het lijkt me ook wel dat je nog vele dieper in de beugel kunt gaan voor meer aërodynamica en dat de fiets te klein is ( kan zichtsbedorg zijn)

davey
Forum-lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:36

davey 26 dec 2006 19:32

Quoten: Origineel geplaatst door stijnemans op 26 December 2006

zou je eens een foto willen posten van de fiets hoe hij er nu uitziet, het lijkt me ook wel dat je nog vele dieper in de beugel kunt gaan voor meer aërodynamica en dat de fiets te klein is ( kan zichtsbedorg zijn)


foto's heb ik ff niet zoals hij nu is, overigens licht hij op t moment half uit elkaar wegens ff goed oppoetsen en vetten(moet wat in de winter he ;) )ikzelf zou idd ook zeggen dat mijn stuur ook nog iets korter kan, omdat ik op de foto nog een eind onder mijn shifters zit,en of de fiets te klein is, hij zou een maatje groter mogen maar tt fiets is zowiezo kleiner en omdat dit mijn vorige wegframe was, heb ik er een tt fiets van gemaakt, en om een nieuw frame te gaan kopen zie ik niet zo zitten, omdat ik er maar 3a4 wedstrijden mee rijd op een jaar,

Plaats reactie