Zero Gravity
Ik ben sinds vanmiddag ook de blije en ietwat verblufte eigenaar van een setje 2007 0G Ti's
Prachtig gemaakt, mooi freeswerk.
Iemand tips welke remblokjes die in ZG passen (Campa style) ik het best kan kopen voor op Mavic Ceramic velgen?
Iemand tips welke remblokjes die in ZG passen (Campa style) ik het best kan kopen voor op Mavic Ceramic velgen?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Sharkman schreef:Je vergist je. de helft van 168 gram (dat wegen jouw remmen inclusief houders/blokken) zou 84 gram zijn en dat wegen Ax remmen niet.
De orions zijn 97 geclaimd (ik heb ze gewogen op 102 gram) maar dat is wel zonder de houders/pads dus daar moet nog eens minimaal 46 gram bij in de praktijk dus 148 gram voor een setje showroomremmen.
Ik refereerde aan de Perseus, de wel bruikbare remmen van AX zijn 129 gram ex blokken en dus zwaarder dan jouw zero's
mijn orions kwamen uit op 152gr geloof ik, incl swissstop remblokken en 0G padholders + alu bevestigingsbout.
Betreffende het remmen, daar zou je nog verbaasd over zijn. Voor mij zijn 0G's heel goede remmen, maar mijn orions moeten niet veel onder doen.
Heb er al wedstrijden mee betwist en dat ging prima, het remmen geeft een goed gevoel (dus geen sponzig).
Betreffende het prijskaartje zou ik natuurlijk eerder 0G aanraden. Veel beter qua prijs/kwaliteit (ze kosten minder dan de helft)
Tja, ik denk ook dat het gebruikersafhankelijk is. Ik ken drie rijders (in Duitsland) die ze hebben gebruikt en de algemene consensus was dat ze redelijk bruikbaar zijn maar meer iets voor tuning freaks. Van de drie heeft rijdt er nog maar eentje met de Orions de rest is weer teruggegaan naar getunede campa remmen.
Scepticus schreef:Ik ben sinds vanmiddag ook de blije en ietwat verblufte eigenaar van een setje 2007 0G Ti's
Er is hier ook een extra setje toegekomen
... samen met een leuk gelimiteerd shirt:
In de ZG padholders passen Campa-type blokjes.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Nou, lekker aardig... :rolleye:
De '03 2300 is best een tof frame trouwens, Made in the US, ZR9000 alloy, 1420 gram in maat 63.
ZG's zouden uiteraard niet mijn eerste aankoop zijn als k mn fiets ging upgraden, maar ja, als ik ze zomaar in de brievenbus vind ga ik ze niet op mn bureau laten liggen verstoffen
En ik zou het niet aardig vinden tegenover Ted Ciamillo om ze te verkopen, en ook niet leuk voor mezelf omdat ik het heel speciaal vind dat ik op zo'n manier zo'n bijzonder product gekregen heb.
De '03 2300 is best een tof frame trouwens, Made in the US, ZR9000 alloy, 1420 gram in maat 63.
ZG's zouden uiteraard niet mijn eerste aankoop zijn als k mn fiets ging upgraden, maar ja, als ik ze zomaar in de brievenbus vind ga ik ze niet op mn bureau laten liggen verstoffen
En ik zou het niet aardig vinden tegenover Ted Ciamillo om ze te verkopen, en ook niet leuk voor mezelf omdat ik het heel speciaal vind dat ik op zo'n manier zo'n bijzonder product gekregen heb.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Wat is het verhaal erachter dan? Je hebt ze gekregen?