open pro ceramic
-
- Forum-lid
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45
Misschien een rubber ringetje om het ventiel schuiven? Die zijn hier in allerlei maten bij de ijh (ijzerhandel) tek koop. Wordt-ie bij droog weer natuurlijk wel weer een paar gram zwaarder.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 31 Augustus 2006
Nee, het water komt binnen via de spaakgaten.
Heb dit ook, maar daar heb je alleen last van als je de gehele dag in regenweer gereden heb. Gewoon bij thuiskomst even de bandjes eraf en het probleem is opgelost, andere oplossing is rond alle spaaknippels wat transparante kit aanbrengen.
Volgens mij hebben alle velgen die handgespaakt zijn hier last van of ben ik nu abuis ???
Nee, het water komt binnen via de spaakgaten.
Heb dit ook, maar daar heb je alleen last van als je de gehele dag in regenweer gereden heb. Gewoon bij thuiskomst even de bandjes eraf en het probleem is opgelost, andere oplossing is rond alle spaaknippels wat transparante kit aanbrengen.
Volgens mij hebben alle velgen die handgespaakt zijn hier last van of ben ik nu abuis ???
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 02 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 31 Augustus 2006
Nee, het water komt binnen via de spaakgaten.
Heb dit ook, maar daar heb je alleen last van als je de gehele dag in regenweer gereden heb. Gewoon bij thuiskomst even de bandjes eraf en het probleem is opgelost, andere oplossing is rond alle spaaknippels wat transparante kit aanbrengen.
Volgens mij hebben alle velgen die handgespaakt zijn hier last van of ben ik nu abuis ???
Ik heb er geen LAST van. Ik heb het namelijk niet gemerkt nog dat het zo is ..`k zal morgen eens kijken.. Als het tenminste regent
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 31 Augustus 2006
Nee, het water komt binnen via de spaakgaten.
Heb dit ook, maar daar heb je alleen last van als je de gehele dag in regenweer gereden heb. Gewoon bij thuiskomst even de bandjes eraf en het probleem is opgelost, andere oplossing is rond alle spaaknippels wat transparante kit aanbrengen.
Volgens mij hebben alle velgen die handgespaakt zijn hier last van of ben ik nu abuis ???
Ik heb er geen LAST van. Ik heb het namelijk niet gemerkt nog dat het zo is ..`k zal morgen eens kijken.. Als het tenminste regent
Ik rijdt zelf al 9 jaar met open pro ceramic met normale DA 9v blokken. In het begin remt dat iiets minder maar het moet even inlopen de blokjes gaan een beetje glimmen van de ceramiclaag en dan remt het als een speer. Heb bijna geen slijtage aan de blokken.
Je krijgt wel problemen als je met deze blokken een ander wiel gaat steken met een normale alu velg. De blokken vreten dan de alu velg op door de glimmende filmlaag die door de ceramische velg is ontstaan. Dus dan moet je blokjes gaan wisselen.
Je krijgt wel problemen als je met deze blokken een ander wiel gaat steken met een normale alu velg. De blokken vreten dan de alu velg op door de glimmende filmlaag die door de ceramische velg is ontstaan. Dus dan moet je blokjes gaan wisselen.
Jabadabadoe
Quote: Origineel geplaatst door Scepticus op 04 September 2006
Bij het rijden in de regen worden OP Ceramics ook veel minder vies met remstof/prut etc
Dat was mij ook opgevallen, en dat vindt ik een groot voordeel van deze velgen.
Overweeg wel om een gaatje voor afwatering in de velg te boren, heb dit ook gezien bij een Bontragerwiel.
Ik meen dat dit een X-lite was maar ben niet zeker
Bij het rijden in de regen worden OP Ceramics ook veel minder vies met remstof/prut etc
Dat was mij ook opgevallen, en dat vindt ik een groot voordeel van deze velgen.
Overweeg wel om een gaatje voor afwatering in de velg te boren, heb dit ook gezien bij een Bontragerwiel.
Ik meen dat dit een X-lite was maar ben niet zeker
Quote: Origineel geplaatst door spietpiet op 04 September 2006
Overweeg wel om een gaatje voor afwatering in de velg te boren, heb dit ook gezien bij een Bontragerwiel.
Er zijn heel veel wielen en velgen die dit hebben, o.a. Shimano, Fir etc
Alleen waar wou je dat gaatje boren?
Als je bij t blauwe pijltje boort kan nog niet al het water eruit, en als je bij t rode pijltje boort moet je door t ceramische remvlak boren, ik weet niet of dat goed gaat.
Laat iig je ervaringen weten als je n afwateringsgaatje geboord hebt
Overweeg wel om een gaatje voor afwatering in de velg te boren, heb dit ook gezien bij een Bontragerwiel.
Er zijn heel veel wielen en velgen die dit hebben, o.a. Shimano, Fir etc
Alleen waar wou je dat gaatje boren?
Als je bij t blauwe pijltje boort kan nog niet al het water eruit, en als je bij t rode pijltje boort moet je door t ceramische remvlak boren, ik weet niet of dat goed gaat.
Laat iig je ervaringen weten als je n afwateringsgaatje geboord hebt
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45
Vandaag hoorde ik van een motorcrosser (en ervaren fietsmonteur) een mooie oplossing tegen water in je velg: in plaats van een normaal velglint tapen ze de velgen een paar keer rond met gewoon isolatieband. Schijnt zowel als velglint en als paraplu goed te functioneren.
-
- Forum-lid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59
Bij mijn open pro ceramic velg is er een stuk van de ceramische laag afgebladderd. Hierdoor zit op een kant van de velg een "gat". Is dit normaal? Kan ik hiermee door rijden? Ik heb ze pas 1000km.