Pagina 3 van 4

open pro ceramic

Geplaatst: 31 aug 2006 15:36
door scepticus
Nee, Open Pro's lopen bij mij ook vol
Gaatje boren gaat vrij lastig bij zo'n velg

open pro ceramic

Geplaatst: 31 aug 2006 16:53
door six13freak
Misschien een rubber ringetje om het ventiel schuiven? Die zijn hier in allerlei maten bij de ijh (ijzerhandel) tek koop. Wordt-ie bij droog weer natuurlijk wel weer een paar gram zwaarder. 

open pro ceramic

Geplaatst: 31 aug 2006 17:42
door scepticus
Nee, het water komt binnen via de spaakgaten.

open pro ceramic

Geplaatst: 02 sep 2006 22:27
door colnagofreak
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 31 Augustus 2006

Nee, het water komt binnen via de spaakgaten.


Heb dit ook, maar daar heb je alleen last van als je de gehele dag in regenweer gereden heb. Gewoon bij thuiskomst even de bandjes eraf en het probleem is opgelost, andere oplossing is rond alle spaaknippels wat transparante kit aanbrengen.
Volgens mij hebben alle velgen  die handgespaakt zijn hier last van of ben ik nu abuis ???

open pro ceramic

Geplaatst: 02 sep 2006 23:23
door speric
Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 02 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 31 Augustus 2006

Nee, het water komt binnen via de spaakgaten.


Heb dit ook, maar daar heb je alleen last van als je de gehele dag in regenweer gereden heb. Gewoon bij thuiskomst even de bandjes eraf en het probleem is opgelost, andere oplossing is rond alle spaaknippels wat transparante kit aanbrengen.
Volgens mij hebben alle velgen  die handgespaakt zijn hier last van of ben ik nu abuis ???

Ik heb er geen LAST van. Ik heb het namelijk niet gemerkt nog dat het zo is ..`k zal morgen eens kijken.. Als het tenminste regent 

open pro ceramic

Geplaatst: 02 sep 2006 23:26
door sharkman
Ik zwaai wel even (vanuit mijn auto) als ik je in de stromende regen voorbij zie ploeteren.......

open pro ceramic

Geplaatst: 03 sep 2006 00:23
door pacman
Ik rijdt zelf al 9 jaar met open pro ceramic met normale DA 9v blokken. In het begin remt dat iiets minder maar het moet even inlopen de blokjes gaan een beetje glimmen van de ceramiclaag en dan remt het als een speer.            Heb bijna geen slijtage aan de blokken.
Je krijgt wel problemen als je met deze blokken een ander wiel gaat steken met een normale alu velg. De blokken vreten dan de alu velg op door de glimmende filmlaag die door de ceramische velg is ontstaan. Dus dan moet je blokjes gaan wisselen.

open pro ceramic

Geplaatst: 04 sep 2006 23:21
door scepticus
Bij het rijden in de regen worden OP Ceramics ook veel minder vies met remstof/prut etc

open pro ceramic

Geplaatst: 05 sep 2006 00:06
door spietpiet
Quote: Origineel geplaatst door Scepticus op 04 September 2006
Bij het rijden in de regen worden OP Ceramics ook veel minder vies met remstof/prut etc

Dat was mij ook opgevallen, en dat vindt ik een groot voordeel van deze velgen.
Overweeg wel om een gaatje voor afwatering in de velg te boren, heb dit ook gezien bij een Bontragerwiel.
Ik meen dat dit een X-lite was maar ben niet zeker

open pro ceramic

Geplaatst: 05 sep 2006 00:13
door scepticus
Quote: Origineel geplaatst door spietpiet op 04 September 2006
Overweeg wel om een gaatje voor afwatering in de velg te boren, heb dit ook gezien bij een Bontragerwiel.




Er zijn heel veel wielen en velgen die dit hebben, o.a. Shimano, Fir etc

Alleen waar wou je dat gaatje boren?


Als je bij t blauwe pijltje boort kan nog niet al het water eruit, en als je bij t rode pijltje boort moet je door t ceramische remvlak boren, ik weet niet of dat goed gaat.
Laat iig je ervaringen weten als je n afwateringsgaatje geboord hebt :)

open pro ceramic

Geplaatst: 31 okt 2006 12:40
door six13freak
Vandaag hoorde ik van een motorcrosser (en ervaren fietsmonteur) een mooie oplossing tegen water in je velg: in plaats van een normaal velglint tapen ze de velgen een paar keer rond met gewoon isolatieband. Schijnt zowel als velglint en als paraplu goed te functioneren.

Geplaatst: 03 jul 2008 15:16
door kilometervreter
Bij mijn open pro ceramic velg is er een stuk van de ceramische laag afgebladderd. Hierdoor zit op een kant van de velg een "gat". Is dit normaal? Kan ik hiermee door rijden? Ik heb ze pas 1000km.