Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Minipomp

rolandt
Forum-lid

rolandt 28 jun 2006 14:51

Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 28 Juni 2006

Hé Rolandt! Ben je daar weer, long time no see! Zeker te druk met luiers verschonen? Wanneer kom je nou met Big Rosa hierheen om het kopje van Bloemendaal op te rijden?

Da's inderdaad even geleden ja. Goed te zien dat je nog leeft Noppie. Ik ben een paar weken op vakantie geweest en daarvoor een drukke tijd gehad, ook met luiers ja  Maare, we komen eraan hoor! Kopje van Bloemendaal, ik kan haast niet wachten. BigRosa, wanneer heb jij tijd? Dan schuiven we eerst een paar gevulde koeken bij Noppie thuis naar binnen met een paar bakkies pleur en dan op naar het Kopje!

rolandt
Forum-lid

rolandt 28 jun 2006 14:52

Quoten: Origineel geplaatst door zombie op 28 Juni 2006

ben je zeker dat je geen gasfles bij hebt ?

Hehe, heel zeker

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 28 jun 2006 22:10

Hoi, Bigga Rosa. Alles nog kits onder de rits?  Zo te lezen wel. Ja, die SKS met omhulsel lijkt wel OK , maar ik las in een recensie dat de doseerhendel bij iemand afbrak en bij een ander brak het achterste deel af zodat de CO2 patroon niet meer op zijn plaats bleef zitten. Die nieuwe SKS Airgun is wel veel compacter. De bescherming is neopreen dacht ik en zou een goede bescherming geven tegen bevriezing. Ik denk dat een doseerhendel wel gemakkelijk is omdat je die kan loslaten als er voldoende druk in de band zit. Een draaiafsluitertje is wat omslachtiger omdat je 2 handen moet gebruiken. Ik zal die dingen eerst eens goed bekijken voordat ik iets koop. Bedankt voor je reacties! n your bike !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

rolandt
Forum-lid

rolandt 29 jun 2006 01:40

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 28 Juni 2006

Hee! Rolandt ouwe haagse relneef! hoe gaat ie!!!!!! met mij alles kits, loopt hier op het forum lekker de boel op te klooien, hobby van me! en een beetje fietsen op z,n tijd. M,n vrije tijd is redelijk schaars in vrije dagen wel te verstaan en de vrije tijd die ik in de weekeinde heb die besteed ik graag met de vrouw aan een lekker weekend vd Valken(hotel) MTB mee en lekker de buurt in nederland verkennen. Binnenkort een weekend met vrienden op pad MTB's mee en lekker touren. En ben mij alweer mentaal aan het voorbereiden op mijn vakantie eind augustus naar zuid Frankrijk en spanje (ook MTB mee!)

Alles lekker man, vakantie net achter de rug en dan zegt men vaak "dat je er weer even tegen kan". Nou mooi niet, ik ga van de week maar weer boeken voor september, lekker een dag of 10 naar de Provence. Mont Ventoux, here I come!Maar jij gaat dus ook naar Zuid-Frankrijk? Nog bergen in gedachten die beklommen moeten worden? Haal je die mooie gele DeRosa nog wel eens van stal of staat ie stof te vangen? Ik hoor je alleen nog maar over de MTB. Ben je zo'n ouwe moddervreter geworden?  Maare, als je tijd hebt hoor ik het wel, dan rijden we naar Bloemendaal (en natuurlijk gewoon met de fiets, zo ver is het nou ook weer niet....)
@Marconi, die plastic druk of draaistukken voor die CO2 capsules zijn allemaal zo groot. Die ik hier heb is gewoon een gefreesd/gedraaid stuk aluminium van een centimeter of 3 met wat rubber ringen erin en that's all. Om de twee uiteinden beheersd van elkaar te draaien en zo de lucht in je band te laten stromen kun je inderdaad maar beter niet al te grote handen hebben. Maar het is zo wel compact en licht en past makkelijk in het zadeltasje.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 29 jun 2006 15:23

@ Rolandt: Ik heb een catalogus voor mij liggen van Bikegear 2006. Op blz 81 staat bij de Pro pompen een PRO CO2 Cartridge Adapter voor € 14,95 incl. 1 CO2 Cartridge. Ziet er heel compact uit met een kleine rode  drukknop. Vanwege de compactheid lijkt mij dit wel iets. De CO2 cartridge is beschermd door een plastic hulsje.

rolandt
Forum-lid

rolandt 30 jun 2006 11:42

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 29 Juni 2006

@ Rolandt: Ik heb een catalogus voor mij liggen van Bikegear 2006. Op blz 81 staat bij de Pro pompen een PRO CO2 Cartridge Adapter voor € 14,95 incl. 1 CO2 Cartridge. Ziet er heel compact uit met een kleine rode  drukknop. Vanwege de compactheid lijkt mij dit wel iets. De CO2 cartridge is beschermd door een plastic hulsje.

Die is inderdaad compact te noemen. Deze toch?Krijg je die zwarte huls er ook bij? Is waarschijnlijk bedoeld om je hand niet aan de capsule vast te laten vriezen...

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 30 jun 2006 15:18

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 30 Juni 2006

Die is inderdaad compact te noemen. Deze toch?Krijg je die zwarte huls er ook bij? Is waarschijnlijk bedoeld om je hand niet aan de capsule vast te laten vriezen...

Ja, dat is'em! Volgens de catalogus is die beschermhuls inclusief. Zal idd wel nodig zijn om bevriezen te voorkomen. Ben benieuwd hoe dat zit bij het mondstuk dat op ventiel gaat.

luukleeftink
Forum-lid

luukleeftink 30 jun 2006 15:47

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 30 Juni 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 30 Juni 2006

Ja, dat is'em! Volgens de catalogus is die beschermhuls inclusief. Zal idd wel nodig zijn om bevriezen te voorkomen. Ben benieuwd hoe dat zit bij het mondstuk dat op ventiel gaat.

Die zal wel vast op het ventiel klikken en als je hem los wil hebben dat je dan dat rode mondje naar achteren moet trekken. Want er zit namelijk een veertje achter.

Plaats reactie