Shimano 105 2010 of Ultegra?
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
geen flauw idee, ik ga vanaf nu met sram rijden dus de keuze hier is mijn keuze al niet
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Het gaat mij niet om het gewicht of de looks.
Dat vind ik persoonlijk iets minder interessant, ik kan beter zelf een paar kilo afvallen. (goede voornemens).
Het gaat mij vooral om het gebruik, kwaliteit, duurzamheid.
Ik wil nu een fiets kopen die goed is afgemonteerd en waar ik een aantal jaren met plezier op kan fiesten zonder na een 1/2 of 1 jaar te denken, oh had ik maar.....
Dus ook bij krachtinspanning/klimmen goed schakelen, degelijk, duurzaam.
Ik fiets niet alleen als de zon schijnt.
Na het lezen van alle reacties (bedankt) denk ik toch dat ik voor Ultegra ga.
Dat vind ik persoonlijk iets minder interessant, ik kan beter zelf een paar kilo afvallen. (goede voornemens).
Het gaat mij vooral om het gebruik, kwaliteit, duurzamheid.
Ik wil nu een fiets kopen die goed is afgemonteerd en waar ik een aantal jaren met plezier op kan fiesten zonder na een 1/2 of 1 jaar te denken, oh had ik maar.....
Dus ook bij krachtinspanning/klimmen goed schakelen, degelijk, duurzaam.
Ik fiets niet alleen als de zon schijnt.
Na het lezen van alle reacties (bedankt) denk ik toch dat ik voor Ultegra ga.
superrose schreef:Hoe groot is het grote blad bij de 105 en bij de ultegra?
Had vernomen dat daar verschil in zit ofzo....
Ace1978 schreef:Kan je die dan niet allebei in zowel 53/39 als 52/39 krijgen?
De dubbel van zowel de 105 als ultegra zijn in 53/39 dan wel 52/39 te verkrijgen.
Een wat groter verschil in buitenblad zit bij de triple versies, waarbij de ultegra 52/39/30 heeft en de 105- 50/39/30 .
Uiteraard zou je hier wel weer een ander blad op kunnen zetten.
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
superrose schreef:Hoe groot is het grote blad bij de 105 en bij de ultegra?
Had vernomen dat daar verschil in zit ofzo....
Bij de triple is er een verschil...
105 HOLLOWTECH II Crankstellen:
FC-5700 Dubbel 53-39T, 52-39T
FC-5750 Compact 50-34T
FC-5703 Triple 50-39-30T
Ultegra HOLLOWTECH II Crankstellen:
FC-6700 Dubbel 53-39T, 52-39T
FC-6703 Triple 52-39-30T
FC-6750 Compact 50-34T
-
- Forum-lid
- Berichten: 2874
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
12bike schreef:Het gaat mij niet om het gewicht of de looks.
Dat vind ik persoonlijk iets minder interessant, ik kan beter zelf een paar kilo afvallen. (goede voornemens).
Het gaat mij vooral om het gebruik, kwaliteit, duurzamheid.
Ik wil nu een fiets kopen die goed is afgemonteerd en waar ik een aantal jaren met plezier op kan fiesten zonder na een 1/2 of 1 jaar te denken, oh had ik maar.....
Dus ook bij krachtinspanning/klimmen goed schakelen, degelijk, duurzaam.
Ik fiets niet alleen als de zon schijnt.
Na het lezen van alle reacties (bedankt) denk ik toch dat ik voor Ultegra ga.
Dan zou ik zeker voor de 105 gaan! Shimano wil ons (consument) laten geloven dat er veel verschil zit in de groepen. Als ik de reacties hier op het forum lees dan lukt ze dat ook aardig.
De 105 groep is gewoon goed! Als ik jou was zou ik het geld wat je overhoud spenderen aan een betere wielset.
Ik weet trouwens niet welke fiets dat je op het oog hebt maar vaak is een fiets die met een 105 groep geleverd word ook net wat anders afgemonteerd dan eentje met ultegra (lees andere wielen, stuurpen enz).
gaisdergerman schreef:Dan zou ik zeker voor de 105 gaan! Shimano wil ons (consument) laten geloven dat er veel verschil zit in de groepen. Als ik de reacties hier op het forum lees dan lukt ze dat ook aardig.
De 105 groep is gewoon goed! Als ik jou was zou ik het geld wat je overhoud spenderen aan een betere wielset.
Ik weet trouwens niet welke fiets dat je op het oog hebt maar vaak is een fiets die met een 105 groep geleverd word ook net wat anders afgemonteerd dan eentje met ultegra (lees andere wielen, stuurpen enz).
+1
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.