Pagina 3 van 780
Cannondale site
Geplaatst: 24 mei 2006 13:33
door jee-es
@Cubebiker: ziet er nu al erg speciaal uit Ben erg benieuwd hoe hij uiteindelijk wordt, zeker foto's plaatsen!Is het een gebruikt frame of heb je hem net nieuw gekocht en stond de kleurstelling je niet aan? Heb je zelf al wat voorwerk gedaan of laat je alles over aan de spuiter?
Cannondale site
Geplaatst: 24 mei 2006 14:17
door w0uter
@Jee-es: rij je toevallig wel eens langs het noord-willemskanaal richting haren/assen? Ik zag iemand fietsen op een blanke CAAD 8 op het fietspad langs het kanaal, alleen niet op de wielen gelet..
Cannondale site
Geplaatst: 24 mei 2006 16:03
door stefan
Een clubgenoot van mij vroeg of ik zijn fietsen niet eens kon posten.
Enkele foto's van een Canondale Six13 met SRM Record en Ritchey carbonwielen (eigenlijk Zipp met AM naven). En ook nog zijn Synapse met Record. En voor de afwisseling een stel Xentis, Ksyriums Slx2 en Hyperons. Dit zijn overigens niet zijn enigste fietsen. Hij heeft nog drie moser's M84, M78 en een crosser. Maar die zitten hier in het verkeerde topic.
Cannondale site
Geplaatst: 24 mei 2006 16:30
door mslingerland
Reus, nou ja Reusje dan mischien.
Ik heb lang getwijfeld of een 63 cm lang genoeg zou zijn. Op anraden FM toch maar een 66 cm dit mede gezien lengte bovenbuis. FM twijfelde of hij een voorbau ('stokje' tussen vork en stuur, hoe heet dit in NL ook alweer?) van langer dan 15 cm wilde adviseren en of dit dan wel leverbaar zou zijn. Vanweze beenlengte (97,5 cm ) was een 66cm volgens FM niet absoluut noodzakelijk.
Het is mijn eerste racefiets, ik heb nog weleens een slapeloze nacht gehad over de juistheid van mijn beslissing. Voor aankoop beslissing uiteraard veel internetfora doorgezocht.
Ik ben zojuist gebeld en komende vrijdag kan ik hem ophalen
Cannondale site
Geplaatst: 24 mei 2006 16:46
door alpdhuez53:15
ik zal mijn binnenbeenlengte eens opmeten, ik heb een 58 cm frame met een totale lichaamslengte van 187. Overigens is de zit wel 2 cm langer dan op m'n JanJanssen en is m'n stuur 2 cm smaller. Dit is wel duidelijk merkbaar. De praktijk zal uit moeten wijzen of dit een fijne positie zal zijn.
Als je je nieuwe fiets hebt post je dan ook een foto?
Cannondale site
Geplaatst: 24 mei 2006 18:45
door 6:13freak
Een onduidelijke foto van de mijne. Moet nog steeds nieuwe maken. Ik heb er nu al 1500 km. met veel plezier op gefietst. Afgemonteerd met Dura-Ace, SI compact 50/42, Ksyrium ES, Look KEO carbon en FSA wing pro stuur en os115 stem, Record internal headset. De enige problemen tot nu toe: zakkende zadelpen (use alien, tot nu toe met dank aan het forum opgelost met haarlak), snel lelijk wordende pedalen en de laatste weken een zeer onregelmatige Polar CS 200.
Cannondale site
Geplaatst: 24 mei 2006 19:07
door walli
Even een vraagje aan de cannondale rijders onder jullie!
Ik rijd nu drie jaar op een Cannondale Optimo frame met een full carbon slice voorvork. Om de twee/drie ritten (soms nog vaker bij slecht wegdek) moet ik het balhoofdlager op nieuw instellen. Mijn FM heeft hier destijds een expander plug in gezet. Deze kan blijkbaar de krachten niet aan en schiet telkens los. Nu vertelde mij een andere FM dat Cannondale zelf zo'n metalen plug in de vork zet. Ik was in de veronderstelling dat dit nooit gedaan werd bij full carbon vorken. Volgens de FM zou het balhoofd met de metalen plug niet meer lostrillen. Dit lijkt me een goede zaak, ik ben echter wel bang voor beschadigingen aan de voorvork.
Weten jullie of het waar is dat Cannondale standaard een metalen plug toepast? En zo ja wat is jullie ervaring hiermee?
Een foto van mijn fietsje komt nog, als ik een snelle verbinding heb.
voorlopig hierbij alleen de Specs:
56 cm optimo frame
dura ace 10sp
time monolink stuurpen
deda newton stuur
mavic open pro velgen
sapim cx-ray spaken
dura ace naven
dura ace zadelpen
flite zadel
time rsx carbon pedalen
pro race banden
Cannondale site
Geplaatst: 24 mei 2006 21:12
door alpdhuez53:15
Zoals beloofd wat meer foto's van mijn nieuwe Cannondale
Casran: ik heb de ventieldopjes eraf gehaald!
Ook heb ik hem op 53x15 gezet en de tieraps wat beter weggewerkt. As maandag krijg ik m'n nieuwe wielen. Zal dan weer nieuwe foto's posten, kunnen jullie het verschil zien!
Cannondale site
Geplaatst: 24 mei 2006 21:13
door alpdhuez53:15
Cannondale site
Geplaatst: 24 mei 2006 21:16
door alpdhuez53:15
Cannondale site
Geplaatst: 24 mei 2006 21:18
door alpdhuez53:15
En zo is het wel weer even genoeg!
Cannondale site
Geplaatst: 25 mei 2006 01:20
door jee-es
Quoten: Origineel geplaatst door Walli op 24 Mei 2006
Even een vraagje aan de cannondale rijders onder jullie!
Ik rijd nu drie jaar op een Cannondale Optimo frame met een full carbon slice voorvork. Om de twee/drie ritten (soms nog vaker bij slecht wegdek) moet ik het balhoofdlager op nieuw instellen. Mijn FM heeft hier destijds een expander plug in gezet. Deze kan blijkbaar de krachten niet aan en schiet telkens los. Nu vertelde mij een andere FM dat Cannondale zelf zo'n metalen plug in de vork zet. Ik was in de veronderstelling dat dit nooit gedaan werd bij full carbon vorken. Volgens de FM zou het balhoofd met de metalen plug niet meer lostrillen. Dit lijkt me een goede zaak, ik ben echter wel bang voor beschadigingen aan de voorvork.
Weten jullie of het waar is dat Cannondale standaard een metalen plug toepast? En zo ja wat is jullie ervaring hiermee?
Klopt! Cannondale slaat standaard een starnut in een fullcarbon vork. Ik verbaasde me er ook al over toe ik het voor het eerst zag. Maar uit het feit dat Cannondale zelf een starnut in hun eigen vorken slaat mag ik aannemen dat ze weten wat ze doen. En mochten er in de toekomst problemen ontstaan met mijn eigen vork dan zal ik Cannondale daar zeker op aanspreken. Vooralsnog heb ik er geen problemen mee. Let wel op dat de speciale topcap helemaal in de vorkbuis valt en de starnut nog niet aanraakt. Misschien licht hier bij jouw vork het probleem. Oplossing zou dan kunnen zijn om de starnut neteen paar milimeter verder de vorkbuis in te (laten) slaan.Deze topcap bedoen ik dus: