Vittoria
Quoten: Origineel geplaatst door baslab op 26 April 2006
Rijden de draad anders dan de vouw? Iemand hier ervaring mee?
Heb vroeger nog met beide gereden. De vouwbanden rijden toch stukken soepeler., maar niet zo goed als Michelin Pro Race's natuurlijk.
Heb vroeger nog met beide gereden. De vouwbanden rijden toch stukken soepeler., maar niet zo goed als Michelin Pro Race's natuurlijk.
-
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door baslab op 26 April 2006
Quote: Origineel geplaatst door colnagofreak op 25 April 2006
Nee, dus 9 euries (draaduitvoering) geen Pro !!!!
Ciao,
De Pro's zijn inderdaad soepeler, wat ik enkel merk met het omliggen van de banden. Met het rijden merk ik geen verschil, rij enkel toertochten, en hoef dus niet plat door de bocht!!! Met cyclosportieve tochten rij ik echter wel altijd op de Pro's i.v.m. met sneller wisselen bij eventueel lek rijden.
Quote: Origineel geplaatst door colnagofreak op 25 April 2006
Nee, dus 9 euries (draaduitvoering) geen Pro !!!!
Ciao,
De Pro's zijn inderdaad soepeler, wat ik enkel merk met het omliggen van de banden. Met het rijden merk ik geen verschil, rij enkel toertochten, en hoef dus niet plat door de bocht!!! Met cyclosportieve tochten rij ik echter wel altijd op de Pro's i.v.m. met sneller wisselen bij eventueel lek rijden.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 21 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Monique op 21 April 2006
Ik zit te dubben tussen de Rubino en de Rubino pro. zijn ze alle 2 even sterk? Welke raden jullie mij aan?
Verder zie ik steeds staan 700Cx23 of 700x23C. Wat betekent die C nou?
Mo
Ik ben zelf van de Rubino's afgestapt, al vier lekker banden gehad dit jaar. Heb nu de Michelin Pro Race 2. Bevalt me veel beter!
Ik heb het precies andersom gedaan! Had Pro Race 2 maar om de haverklap lek. Nu Pro's van Rubino en 3.000 kilometer zonder lek te rijden! Bevalt me veel beter!
Quoten: Origineel geplaatst door Monique op 21 April 2006
Ik zit te dubben tussen de Rubino en de Rubino pro. zijn ze alle 2 even sterk? Welke raden jullie mij aan?
Verder zie ik steeds staan 700Cx23 of 700x23C. Wat betekent die C nou?
Mo
Ik ben zelf van de Rubino's afgestapt, al vier lekker banden gehad dit jaar. Heb nu de Michelin Pro Race 2. Bevalt me veel beter!
Ik heb het precies andersom gedaan! Had Pro Race 2 maar om de haverklap lek. Nu Pro's van Rubino en 3.000 kilometer zonder lek te rijden! Bevalt me veel beter!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......
Quoten: Origineel geplaatst door Monique op 26 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 25 April 2006
Ik ben persoonlijk niet echt tevreden over de grip van de Rubino's. Over het lekrijden heb ik absoluut geen klagen, want in 3 jaar dat ik met rubino's rijd, ben ik nog geen enkele keer plat gevallen. Waar met vriend met michelins pro race 2tot3 keer per jaar plat valt.Ik ga nu eens Hutchinson Fusion long distance eens proberen. Hopelijk hebben die meer grip.
Ik ben zelf geen ster in bochten nemen, ben altijd bang om onderuit te gaan. Met die rubinos wordt dat dan nog enger??
Mo
Hoi,
Als je echt het verschil wil voelen raad ik aan om eens iets te proberen zoals een Pariba Revolution (of Revo. K) of ook nog een van de betere Vredestein of Veloflex draadbanden. Samen met een goed latexbinnenbandje ga je merken dat je veel meer vertrouwen gaat krijgen om een bocht scherper en sneller aan te snijden.
Om dan nog te zwijgen over de betere rolweerstand en betere comfort.
Als er iets ik waar ik echt niet op bespaar is het wel de kwaliteit van de banden.............
Ciao,
Quoten: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 25 April 2006
Ik ben persoonlijk niet echt tevreden over de grip van de Rubino's. Over het lekrijden heb ik absoluut geen klagen, want in 3 jaar dat ik met rubino's rijd, ben ik nog geen enkele keer plat gevallen. Waar met vriend met michelins pro race 2tot3 keer per jaar plat valt.Ik ga nu eens Hutchinson Fusion long distance eens proberen. Hopelijk hebben die meer grip.
Ik ben zelf geen ster in bochten nemen, ben altijd bang om onderuit te gaan. Met die rubinos wordt dat dan nog enger??
Mo
Hoi,
Als je echt het verschil wil voelen raad ik aan om eens iets te proberen zoals een Pariba Revolution (of Revo. K) of ook nog een van de betere Vredestein of Veloflex draadbanden. Samen met een goed latexbinnenbandje ga je merken dat je veel meer vertrouwen gaat krijgen om een bocht scherper en sneller aan te snijden.
Om dan nog te zwijgen over de betere rolweerstand en betere comfort.
Als er iets ik waar ik echt niet op bespaar is het wel de kwaliteit van de banden.............
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door Monique op 24 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Bianchi ridder op 23 April 2006
Rij nu al ruim 3500 km op 1 setje Rubino Pro's.
Prima banden, slechts 1 keer lekgereden. Maar dat was op een stuk waar 3 minuten eerder geasfalteerd was, met de franse slag, hier reed iedereen lek in een bak met splitgrind. Ik gebruik ook Vittoria binnenbandjes.
Een setje Pro's koop je voor rond de 30 - 35 euro.
Waar koop je die setjes voor die prijs?
Mo
Even googlen ; color=#551a8bDerks Wielersport
buitenband Vittoria race: Rubino Pro 700x23 zwart | vouw, Catalogus prijs: 22.90EUR Bij ons: 15.50EUR. Grotere afbeelding (opent in nieuw venster) ...www.derks-wielersport.nl/catalog/product_info.php/ products_id/2296?
of
http://www.bikexperto.com/InitialUsedAr ... ccessoires
Quoten: Origineel geplaatst door Bianchi ridder op 23 April 2006
Rij nu al ruim 3500 km op 1 setje Rubino Pro's.
Prima banden, slechts 1 keer lekgereden. Maar dat was op een stuk waar 3 minuten eerder geasfalteerd was, met de franse slag, hier reed iedereen lek in een bak met splitgrind. Ik gebruik ook Vittoria binnenbandjes.
Een setje Pro's koop je voor rond de 30 - 35 euro.
Waar koop je die setjes voor die prijs?
Mo
Even googlen ; color=#551a8bDerks Wielersport
buitenband Vittoria race: Rubino Pro 700x23 zwart | vouw, Catalogus prijs: 22.90EUR Bij ons: 15.50EUR. Grotere afbeelding (opent in nieuw venster) ...www.derks-wielersport.nl/catalog/product_info.php/ products_id/2296?
of
http://www.bikexperto.com/InitialUsedAr ... ccessoires
D\'r is geen ander groen dan celeste groen
Quoten: Origineel geplaatst door Colnago/G op 26 April 2006
Was misschien ook wel stomme pech hoor, maar ik had er zo de schurft in dat ik ze allemaal heb weggegooid en de Pro Race's heb gekocht. Ik had nooit gedacht zoveel verschil te merken in bandjes. Met de Pro Race's heb ik veel meer vertrouwen, ze rijden heel erg goed!
Was misschien ook wel stomme pech hoor, maar ik had er zo de schurft in dat ik ze allemaal heb weggegooid en de Pro Race's heb gekocht. Ik had nooit gedacht zoveel verschil te merken in bandjes. Met de Pro Race's heb ik veel meer vertrouwen, ze rijden heel erg goed!
-
- Forum-lid HC
@Mensma, rijden die bandjes nu echt zoveel beter, of zit dit voor een gedeelte tussen de oren?? Is het echt een groot merkbaar verschil??
Rij al jaren op de Rubino's, omdat ik ze erg betrouwbaar vindt, vorig jaar stond bijna iedereen langs de kant tijdens de AGR en reed ik 250 km zonder lek. Per jaar rij ik hooguit 3 keer plat.
Maar zijn inderdaad wat stug
Rij al jaren op de Rubino's, omdat ik ze erg betrouwbaar vindt, vorig jaar stond bijna iedereen langs de kant tijdens de AGR en reed ik 250 km zonder lek. Per jaar rij ik hooguit 3 keer plat.
Maar zijn inderdaad wat stug
Zou maar zo kunnen dat het tussen de oren zit. Als je ze erop legt heb je namelijk al het gevoel dat het een stuk comfortabeler moet gaan rijden. Ze voelen namelijk 100 keer soepeler aan dan de rubino's (en zijn een paar keer zo duur). Misschien dat je daardoor ook al wat meer vertrouwen krijgt in de bochten e.d. Ik durf nu in ieder geval veel sneller dan eerst. Op rechte stukken asfalt merk ik geen verschil.
-
- Forum-lid HC
Nou, inderdaad de prijs houdt mij ook wel een beetje tegen , meestal is het zo hoe duurder de band hoe sneller ze slijten. Wat logisch is je krijgt er een soepeler band voor terug!!Blijf nog maar ff hangen bij mijn Rubbino's zijn ieder geval voor mij nog lekproof en slijtvast
Quoten: Origineel geplaatst door Monique op 04 Mei 2006
gisteren weer lek gereden met met michelin pro race grrrr
Nu ga ik echt andere kopen. Die Rubinos,zijn die makkelijk monteerbaar op Zonda velgen? (de gewone rubino draadband)
Mo
boos:-)
Hoi,
Da's echt niet normaal. Heb je je velg al eens op braampjes gecontroleerd?
Ciao,
gisteren weer lek gereden met met michelin pro race grrrr
Nu ga ik echt andere kopen. Die Rubinos,zijn die makkelijk monteerbaar op Zonda velgen? (de gewone rubino draadband)
Mo
boos:-)
Hoi,
Da's echt niet normaal. Heb je je velg al eens op braampjes gecontroleerd?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...