Quoten: Origineel geplaatst door havana op 05 September 2006
Tromm is helemaal niks man. Je moet naar Fietsplezier gaan. Of Ger, da's ook een topper. Zie www.gerbikes.com
Hou me trouwens aanbevolen voor een webwinkel waar je die Miche-kransjes kan kopen?
Top-tip, Havana. Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt met Ger, die woensdag een 25 en 27 Marchisio (inderdaad T. Trapper ) achter m'n 23 (had niet goed gekeken, maar de laatste drie zijn 19,21,23) gaat plaatsen. Kan dan volgende week met een gerust hart richting Stelvio en omgeving afreizen.
Hartelijk dank aan alle heren voor de hulp en prima info.
Kransjes 25/26/27
Ger heeft er vandaag een 25 en 27 achter gezet, na eerst, op mijn verzoek de 12 en 13 te hebben weggehaald. Hij gaf overigens aan dat het wel afhankelijk is van de grootte van de body of dit makkelijk mogelijk is. In mijn geval, Mavic Ksyrium Equipe, en Mavic in het algemeen begreep ik, is dat geen enkel probleem. De 10-speed bestaat nu uit 14, 15, 16, 17, 18, 19, 21, 23, 25, 27, wat betekent dat de 25 en 27 permanent kunnen blijven zitten. De 10 versnellingen zijn nu ideaal aangepast aan mijn mogelijkheden.
Quote: Origineel geplaatst door Scepticus op 05 September 2006
De 21-23-25 zitten idd bij elkaar op een spider, maar het is nog steeds prima mogelijk om er een losse 27 of 28 achter te zetten hoor.
Bij 10-speed moet je alleen wel ff opletten, want het grootste tandwieltje steekt een beetje uit links van de cassettebody zeg maar.
Een gewoon 'plat' kransje kan je er dus niet achter zetten, je moet een speciaal 10-speed kransje van Miche hebben. Tussen dat kransje en de rest van je cassette moet je dan nog een dun tussenringetje doen.
Bij een 10-speed cassette beginnend met een 12 is de 13 ook nog een speciaal kransje, dus zul je de 14 eruit moeten halen.
Hé scepticus, weet jij of die miche kransjes ook passen op een dura-ace 10-speed body, met HOGERE ribbels?
Zo ja, pech voor mij, ik heb net een complete miche
cassette besteld, omdat ik dacht dat er geen andere mogelijkheid is.
De 21-23-25 zitten idd bij elkaar op een spider, maar het is nog steeds prima mogelijk om er een losse 27 of 28 achter te zetten hoor.
Bij 10-speed moet je alleen wel ff opletten, want het grootste tandwieltje steekt een beetje uit links van de cassettebody zeg maar.
Een gewoon 'plat' kransje kan je er dus niet achter zetten, je moet een speciaal 10-speed kransje van Miche hebben. Tussen dat kransje en de rest van je cassette moet je dan nog een dun tussenringetje doen.
Bij een 10-speed cassette beginnend met een 12 is de 13 ook nog een speciaal kransje, dus zul je de 14 eruit moeten halen.
Hé scepticus, weet jij of die miche kransjes ook passen op een dura-ace 10-speed body, met HOGERE ribbels?
Zo ja, pech voor mij, ik heb net een complete miche
cassette besteld, omdat ik dacht dat er geen andere mogelijkheid is.
diessens fietserke