Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nieuwe aero carbon wielen, maar welke?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 29 mar 2006 01:41

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 28 Maart 2006

Wat ik erover lees hebben ze totaal geen nut. Ze zouden voor een betere aërodynamica moeten zorgen, maar dat wordt door diverse personen tegengesproken.Wat je ook veel hoort over Zipp-wielen is dat de velgen snel scheuren. Ik vermoed wel dat dat bij de sterke profs gebeurt, wij wielertoeristen hoeven ons daar niet echt zorgen over te maken. Misschien kan Casran je hier wat meer info over geven.Ik raad je aan om gewoon eens op Weight Weenies te kijken en te lezen, er is daar al veel over oa de Zipp-wielen geschreven (gewoon het type in de zoekmachine intypen en er komt genoeg info).Hou er trouwens wel rekening mee dat hoge velgen niet echt pretig met zijwind zijn (vooral het sturen).. Zeker daar in de polders niet.


Dimples dienen gewoon voor een verhoogde aerodynamica: volgens Zipp zou de luchtdoorstroming rond de velg hierdoor veel verbeterd worden (zelfde principe als een golfballetje zeker?). Het is idd bediscussieerd (zie topic op WW). Het probleem met de dimples is dat de stickers erin vergelen, zelfs op de toonexemplaren... ziet er echt niet mooi uit!
De Zipp velgen vertoonden vroeger inderdaad een pak problemen, kregen putjes in de velg en scheurden, ook bij toeristen (een vriend van me heeft het gehad). De nieuwste Zipp-wielen maken tegenwoordig wel gebruik van een ander carbontype... zou beter zijn, maar ik weet het niet. Binnenkort zal ik wel eens een nieuw paar Zipp-wielen testen.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 29 mar 2006 01:43

Quoten: Origineel geplaatst door Antoni op 28 Maart 2006

Hoe zit het trouwens met de klimcapaciteiten van aero wielen, dit is voor mij ook weldegelijk belangrijk. Het ziet er namelijk niet naar uit dat ik voor de zomer 2 sets wielen mag/kan gaan kopen

Zolang die wielen licht zijn, klimmen ze heerlijk. Overigens nog niet nagedacht over een samengesteld set, met een laagprofiel voorwiel en hoogprofiel achterwiel, wat het heel polyvalent zou maken.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dream-plus
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51

dream-plus 29 mar 2006 02:01

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 28 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Antoni op 28 Maart 2006

Hoe zit het trouwens met de klimcapaciteiten van aero wielen, dit is voor mij ook weldegelijk belangrijk. Het ziet er namelijk niet naar uit dat ik voor de zomer 2 sets wielen mag/kan gaan kopen

Zolang die wielen licht zijn, klimmen ze heerlijk. Overigens nog niet nagedacht over een samengesteld set, met een laagprofiel voorwiel en hoogprofiel achterwiel, wat het heel polyvalent zou maken.


Denk eens aan een corima velg. De Aero velg voor het  achterwiel en de winium velg voor het voorwiel. Dan een setje Tune naven erbij, met DTswiss revolution of aerolite spaken. Zal waarschijnlijk zo'n 1200 euro gaan kosten, en superlicht.
 
Dreamplus
 

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 29 mar 2006 02:28

Quoten: Origineel geplaatst door dream-plus op 29 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 28 Maart 2006

Zolang die wielen licht zijn, klimmen ze heerlijk. Overigens nog niet nagedacht over een samengesteld set, met een laagprofiel voorwiel en hoogprofiel achterwiel, wat het heel polyvalent zou maken.


Denk eens aan een corima velg. De Aero velg voor het  achterwiel en de winium velg voor het voorwiel. Dan een setje Tune naven erbij, met DTswiss revolution of aerolite spaken. Zal waarschijnlijk zo'n 1200 euro gaan kosten, en superlicht.


Man man man, dream-plus, hoe doe je 't... Dit is zowat exact waar ik aan dacht!!
Ik dacht aan het set dat we onlangs op RouesArtisanales gepresenteerd hebben: Corima Aero/Winium, Tune Mig 70 vooraan, DT 240s achteraan, en Sapim CX-Ray spaken (24/28). Gewicht: 1231gr.
foto: http://idata.over-blog.com/0/02/72/10/c ... jpgartikel: http://www.rouesartisanales.com/article-2224377.html
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 29 mar 2006 04:21

Heel mooi voorstel idd dream-plus. Toch zou ik zelf niet zo snel voor een laag/hoog combi kiezen. De keren dat je daar voordeel van hebt weegt volgens mij niet op tegen het aerodynamische voordeel van 2 hoge velgen. En met 72kg moet je wel heel sterke wind hebben om het sturen echt gevaarlijk te maken met een hoog voorwiel.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 29 mar 2006 06:02

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 29 Maart 2006

Heel mooi voorstel idd dream-plus. Toch zou ik zelf niet zo snel voor een laag/hoog combi kiezen. De keren dat je daar voordeel van hebt weegt volgens mij niet op tegen het aerodynamische voordeel van 2 hoge velgen. En met 72kg moet je wel heel sterke wind hebben om het sturen echt gevaarlijk te maken met een hoog voorwiel.


Hoi,
Je had er maandagmiddag moeten bij zijn. Ik waaide bijna van de baan af met mijn 70kg en mijn Corimas.
Niet zozeer door de felle zijwind, dat kan je nog vrij goed onder controle houden, maar wel door die verdomde vrachtwagens die je ineens uit de wind zetten als ze komen voorbij razen.
Ik verzeker je dat ik meer dan een keer aan mijn Eurus voorwiel heb gedacht dat thuis in de wielzak aan de haak hangt.
Ideaal zou dus zijn: een setje a la Corima Aero of Medium en een Winium voorwiel voor als er echt veel wind staat.
Ciao,
 
Snobisme is een dure hobby...

michiel17
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 26 okt 2005 01:51

michiel17 29 mar 2006 18:03

Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 29 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 29 Maart 2006

Heel mooi voorstel idd dream-plus. Toch zou ik zelf niet zo snel voor een laag/hoog combi kiezen. De keren dat je daar voordeel van hebt weegt volgens mij niet op tegen het aerodynamische voordeel van 2 hoge velgen. En met 72kg moet je wel heel sterke wind hebben om het sturen echt gevaarlijk te maken met een hoog voorwiel.


Hoi,
Je had er maandagmiddag moeten bij zijn. Ik waaide bijna van de baan af met mijn 70kg en mijn Corimas.
Niet zozeer door de felle zijwind, dat kan je nog vrij goed onder controle houden, maar wel door die verdomde vrachtwagens die je ineens uit de wind zetten als ze komen voorbij razen.
Ik verzeker je dat ik meer dan een keer aan mijn Eurus voorwiel heb gedacht dat thuis in de wielzak aan de haak hangt.
Ideaal zou dus zijn: een setje a la Corima Aero of Medium en een Winium voorwiel voor als er echt veel wind staat.
Ciao,
 

Ik heb de Bontrager Carbon Aero Lite gekocht, rijden echt heerlijk!

wielerfreak
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 aug 2005 19:53

wielerfreak 29 mar 2006 20:23

Antoni als je echt een sterk paar carbon wielen wilt dan zou ik deze gaan halen bij Gilbert Cattoire, deze zijn ook met tuben, bollen zeer goed, zijn handgespaakt met sapim cx ray spaken en edco naven deze krijg je met geen stokken krom. Heb met deze van mij al gekoerst op kaseien en staat nog geen mm krom. http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... readPage=8
Zie hier voor een foto van de wielen.


 

wielerfreak
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 aug 2005 19:53

wielerfreak 29 mar 2006 20:25

Ben nog een ding vergeten te zeggen deze kosten 860€ zonder snelspanners wel.

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 29 mar 2006 21:20

@wielerfreak en waar zijn jou wielen te koop en wat wegen ze?
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

Gebruikersavatar
antoni
Forum-lid
Berichten: 510
Lid geworden op: 15 jul 2005 00:10

Gebruikersavatar antoni 29 mar 2006 22:44

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 29 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door dream-plus op 29 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 28 Maart 2006

Zolang die wielen licht zijn, klimmen ze heerlijk. Overigens nog niet nagedacht over een samengesteld set, met een laagprofiel voorwiel en hoogprofiel achterwiel, wat het heel polyvalent zou maken.


Denk eens aan een corima velg. De Aero velg voor het  achterwiel en de winium velg voor het voorwiel. Dan een setje Tune naven erbij, met DTswiss revolution of aerolite spaken. Zal waarschijnlijk zo'n 1200 euro gaan kosten, en superlicht.



Man man man, dream-plus, hoe doe je 't... Dit is zowat exact waar ik aan dacht!!
Ik dacht aan het set dat we onlangs op RouesArtisanales gepresenteerd hebben: Corima Aero/Winium, Tune Mig 70 vooraan, DT 240s achteraan, en Sapim CX-Ray spaken (24/28). Gewicht: 1231gr.
foto: http://idata.over-blog.com/0/02/72/10/c ... jpgartikel: http://www.rouesartisanales.com/article-2224377.html


Het is inderdaad qua prijs en gewicht wel een optie. Alleen vind ik het niet bijzonder fraai twee verschillende velgen, en het oog wil ook wat he
Mischien is het inderdaad wel een optie om een set te laten spaken, maar ik weet helaas geen goede wielspaker, en is dit echt zoveel beter dan een standaard set?
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 29 mar 2006 22:45

jaman die wielen zien er goed uit! en die prijs, dat valt ook zeer goed mee!
Excuse me while I kiss the sky

Plaats reactie