@ SharkmanWat is de reden dat je een cervelo soloist neit zo snel aan een lichte renner zal adviseren. Voor de vlakke ritten is dit toch een uitermate geschikt frame, zowel voor lichte als minder lichte fietsers?
Matiz
cervelo R3
Alles is natuurlijk relatief. Een Soloist is een prima frame maar neigt ernaar om bij extreem lichte rijders wat hard te worden (deel te compenseren met onderdelen).
Voor Hanz, dat van die Stevens snap ik niet het frame is superstijf alleen de vork vond ik niet echt geweldig, denk dat je indruk meer voort komt uit de afmontage (of heb je op je Cervelo dezelfde componenten overgezet. En die R3 zal heus niet breken alhoewel ik de Alpha Q zeker niet voor (minder stuurvaste) renner van 90 kg zou adviseren (p.s., plaatsen die foto's!).
Tenslotte wat betreft gewichtslimiten: Cervelo volgt gewoon een goede traditie dat fabrikanten geen enkel advies geven. Al sinds mensenheugenis zou elk frame voor elke rijder geschikt zijn (enkele uitzonderingen daargelaten). Heb in de loop der jaren al teveel ontevreden klanten gehad (frame te slap, te hard etc) om alles voor waar aan te nemen. Een auto bestel je meestal ook niet uit een folder maar eerst na een uitgebreide proefrit. Een in vergelijking veel duurder fietsframe bestel je vanaf een plaatje (en je mag hopen dat hij je bevalt).
Tenslotte voor nano, heb inmiddels wat geexpirimenteerd met een SLC01 en het is uiteindelijk de vork gebleken die de rijkarakteristiek van het frame geen goed doet. Een time of look HSC 5 is tot op heden het beste alternatief gebleken.
Voor Hanz, dat van die Stevens snap ik niet het frame is superstijf alleen de vork vond ik niet echt geweldig, denk dat je indruk meer voort komt uit de afmontage (of heb je op je Cervelo dezelfde componenten overgezet. En die R3 zal heus niet breken alhoewel ik de Alpha Q zeker niet voor (minder stuurvaste) renner van 90 kg zou adviseren (p.s., plaatsen die foto's!).
Tenslotte wat betreft gewichtslimiten: Cervelo volgt gewoon een goede traditie dat fabrikanten geen enkel advies geven. Al sinds mensenheugenis zou elk frame voor elke rijder geschikt zijn (enkele uitzonderingen daargelaten). Heb in de loop der jaren al teveel ontevreden klanten gehad (frame te slap, te hard etc) om alles voor waar aan te nemen. Een auto bestel je meestal ook niet uit een folder maar eerst na een uitgebreide proefrit. Een in vergelijking veel duurder fietsframe bestel je vanaf een plaatje (en je mag hopen dat hij je bevalt).
Tenslotte voor nano, heb inmiddels wat geexpirimenteerd met een SLC01 en het is uiteindelijk de vork gebleken die de rijkarakteristiek van het frame geen goed doet. Een time of look HSC 5 is tot op heden het beste alternatief gebleken.
Quoten: Origineel geplaatst door Hanz op 26 Maart 2006
Shit ,
Ik heb dus een verkeerd frame volgens Sharkman. Nou ik heb hem van het weekend getest en moet je zeggen vergeleken met een Stevens SCF2 is hij gewoonweg super. Volgens Gerard van Cervelo is het helemaal geen probleem voor renners tot 100kg. Ik ben zelf 90kg en je hebt er levenslang garantie op. Ik zal even een foto maken en hem plaatsen. Hij is wel een beetje vies geworden van het koersen vanochtend maar dat moeten jullie op de koop toenemen. Wie kan me even helpen met een fotootje plaatsen?
Zal ik me maar dan aanbieden
Shit ,
Ik heb dus een verkeerd frame volgens Sharkman. Nou ik heb hem van het weekend getest en moet je zeggen vergeleken met een Stevens SCF2 is hij gewoonweg super. Volgens Gerard van Cervelo is het helemaal geen probleem voor renners tot 100kg. Ik ben zelf 90kg en je hebt er levenslang garantie op. Ik zal even een foto maken en hem plaatsen. Hij is wel een beetje vies geworden van het koersen vanochtend maar dat moeten jullie op de koop toenemen. Wie kan me even helpen met een fotootje plaatsen?
Zal ik me maar dan aanbieden
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Quoten: Origineel geplaatst door Hanz op 26 Maart 2006
Shit ,
Ik heb dus een verkeerd frame volgens Sharkman. Nou ik heb hem van het weekend getest en moet je zeggen vergeleken met een Stevens SCF2 is hij gewoonweg super. Volgens Gerard van Cervelo is het helemaal geen probleem voor renners tot 100kg. Ik ben zelf 90kg en je hebt er levenslang garantie op. Ik zal even een foto maken en hem plaatsen. Hij is wel een beetje vies geworden van het koersen vanochtend maar dat moeten jullie op de koop toenemen. Wie kan me even helpen met een fotootje plaatsen?
stuurmaar een foto dan post ik hem
Shit ,
Ik heb dus een verkeerd frame volgens Sharkman. Nou ik heb hem van het weekend getest en moet je zeggen vergeleken met een Stevens SCF2 is hij gewoonweg super. Volgens Gerard van Cervelo is het helemaal geen probleem voor renners tot 100kg. Ik ben zelf 90kg en je hebt er levenslang garantie op. Ik zal even een foto maken en hem plaatsen. Hij is wel een beetje vies geworden van het koersen vanochtend maar dat moeten jullie op de koop toenemen. Wie kan me even helpen met een fotootje plaatsen?
stuurmaar een foto dan post ik hem
No I'm not big headed my head is just big
Sharkman,
Jouw bevindingen t.a.v. de sterkte van het frame, komen niet overeen met de bevindingen van dat Duitse blad Tour. Daar komt de R3 zelfs op de 2e plek qua stijfheid van frame en vork, net achter de door hen (ook zo) bejubelde Canyon.
Jouw bevindingen t.a.v. de sterkte van het frame, komen niet overeen met de bevindingen van dat Duitse blad Tour. Daar komt de R3 zelfs op de 2e plek qua stijfheid van frame en vork, net achter de door hen (ook zo) bejubelde Canyon.
" Jouw bevindingen t.a.v. de sterkte van het frame, komen niet overeen met de bevindingen van dat Duitse blad Tour"
Heb vanochtend nog even wat rondgebeld en er schijnen meerdere versies te circuleren (pre produktie modellen). In ieder geval was het frame waar ik op heb gereden een eerder model als dat wat in tour is getest en had duidelijk een andere Alpha vork als het frame wat nu in de winkels ligt. (heb over twee weken weer een nieuw frame om af te bouwen en zal dan nog eens een stukje gaar rijden).
Stijfheid was overigens geen probleem maar het exemplaar waar ik op heb gereden was duidelijk minder strak als een canyon (en mijn eigen Scott). Wat me het meest opviel was het wat aparte gedrag van de achtervork (deed me iets aan een Y foil denken) en ik vond dat de achterrem wat snel begon te trillen (in ieder geval iets om rekening mee te houden als je van plan bent je achterrem veel te gebruiken).
Blijf er overingens bij dat dit duidelijk een frame is dat voor profs is ontwikkeld (het betere klimwerk) en ik zou hem niet al te snel voor toerwerk adviseren. Zoals met alle carbonprodukten: anders maar pas over een jaar of drie kunnen we zeggen of het echt een goed produkt was.
Heb vanochtend nog even wat rondgebeld en er schijnen meerdere versies te circuleren (pre produktie modellen). In ieder geval was het frame waar ik op heb gereden een eerder model als dat wat in tour is getest en had duidelijk een andere Alpha vork als het frame wat nu in de winkels ligt. (heb over twee weken weer een nieuw frame om af te bouwen en zal dan nog eens een stukje gaar rijden).
Stijfheid was overigens geen probleem maar het exemplaar waar ik op heb gereden was duidelijk minder strak als een canyon (en mijn eigen Scott). Wat me het meest opviel was het wat aparte gedrag van de achtervork (deed me iets aan een Y foil denken) en ik vond dat de achterrem wat snel begon te trillen (in ieder geval iets om rekening mee te houden als je van plan bent je achterrem veel te gebruiken).
Blijf er overingens bij dat dit duidelijk een frame is dat voor profs is ontwikkeld (het betere klimwerk) en ik zou hem niet al te snel voor toerwerk adviseren. Zoals met alle carbonprodukten: anders maar pas over een jaar of drie kunnen we zeggen of het echt een goed produkt was.
Quoten: Origineel geplaatst door Hanz op 21 Maart 2006
Niet helemaal juist Casran.
Ik heb die van mij vrijdag gekregen en zal hem vanavond opbouwen.
gewicht kale frame 864 gram.
Ik heb er idd net eentje vast gehad... Super frame! Zien we hier binnenkort jouw opgebouwde fiets, Hanz?
Niet helemaal juist Casran.
Ik heb die van mij vrijdag gekregen en zal hem vanavond opbouwen.
gewicht kale frame 864 gram.
Ik heb er idd net eentje vast gehad... Super frame! Zien we hier binnenkort jouw opgebouwde fiets, Hanz?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -