Ik ben 60 jaar en fiets 2 a 3 keer in de week 60 tot 70km per rit.
Zolang je gezond blijft en plezier in het fietsen heb moet je het blijven doen.
Fietsen op hoge leeftijd
-
- Forum-lid
Bij ons op de vereniging kwam Jacob Teuthof (uit Delft); die had op 58 jarige leeftijd zijn zaak verkocht en begon zich toen hele dagen met z'n vrouw bemoeien. Na 1 maand zei de tegen hem: jij bent iedere dag minimaal 3 uur het huis uit, anders ga ik weg! Hij werd lid van RTC trainde zich suf (hij moest wel...) en binnen 1 jaar liep hij de 10 km binnen de 40 min. en fietste de stenen uit de straat.
Op zijn 60 ste werd hij (in zijn klasse) nederlands, europees EN wereldkampioen run-bike- run.
Op z'n 62 deed hij het rustig aan: alleen ned kampioen RBR en triathlon.
Op z'n 65 weer ned, eu en wereldkampioen.
Hierdoor is hij ook ereburger van Delft geworden.
Op zijn 60 ste werd hij (in zijn klasse) nederlands, europees EN wereldkampioen run-bike- run.
Op z'n 62 deed hij het rustig aan: alleen ned kampioen RBR en triathlon.
Op z'n 65 weer ned, eu en wereldkampioen.
Hierdoor is hij ook ereburger van Delft geworden.
nulla tenaci invia est via
Vraag voor de "jonkies"......wat doen jullie vaders en grootvaders ?????
Mijn vader(65 in augustus) is nog zeer fit, oorzaak, hij is trainer en dus dagelijks tennissen/badminton en doet zowat alles op de fiets in de stad.
Buikje heeft ie niet, roken doet ie ook niet, en heeft een hekel aan geraniums:)
Mijn moeder(65 in juli) is tevens een fit persoon, speelt nog fanatiek competitie in badminton, ook geen roker.
En door de sport zien ze er ook nog lang geen 65 uit, ik ken menig persoon die vele jaren jonger zijn maar er wel 10 jaar ouder uitzien...
Sport zit gelukkig in de familie.
Mijn vader(65 in augustus) is nog zeer fit, oorzaak, hij is trainer en dus dagelijks tennissen/badminton en doet zowat alles op de fiets in de stad.
Buikje heeft ie niet, roken doet ie ook niet, en heeft een hekel aan geraniums:)
Mijn moeder(65 in juli) is tevens een fit persoon, speelt nog fanatiek competitie in badminton, ook geen roker.
En door de sport zien ze er ook nog lang geen 65 uit, ik ken menig persoon die vele jaren jonger zijn maar er wel 10 jaar ouder uitzien...
Sport zit gelukkig in de familie.
Sensa
Mijn vader is 62, en hoewel ik hem eraf kan rijden, moet ik respect hebben voor het aantal kilometers dat hij per week maakt en de snelheid die hij weet vast te houden.
Maar ja, hij is dan ook in gevecht met de ouderdom die hij op deze manier probeert te bezweren... Niettemin hoop ik op die leeftijd nog net zo goed rond te peddelen!
Maar ja, hij is dan ook in gevecht met de ouderdom die hij op deze manier probeert te bezweren... Niettemin hoop ik op die leeftijd nog net zo goed rond te peddelen!
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
-
- Forum-lid
@ Marconi
Trainen wij in dezelfde sportschool? Die man in die rolstoel komt me bekend voor....?
Trainen wij in dezelfde sportschool? Die man in die rolstoel komt me bekend voor....?