Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

bandenlichters

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 mar 2006 21:39

Waarom niet met je duimen? Ik doe het altijd met m'n duimen zo heb ik het geleerd. Nog nooit gehad dat de band er niet goed omheen ging of de binnenband klem zat.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 20 mar 2006 21:45

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 20 Maart 2006

Waarom niet met je duimen? Ik doe het altijd met m'n duimen zo heb ik het geleerd. Nog nooit gehad dat de band er niet goed omheen ging of de binnenband klem zat.

Nou ja, gewoon blijven doen dan, maar de meeste mensen hebben meer kracht in de handpalmen dan in de duimen. Je duwt of rolt als het ware het laatste stukje band dan over de velg.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 mar 2006 22:18

ow okej. De enigste keer dat ik het met m'n handpalm heb gedaan was toen ik m'n duim gekneust had, wat was dat een geworstel zeg. Ik krijg altijd zonder veel problemen bandjes er gewoon op met m'n duimen. Maar ik heb ook niet van die rampen combinaties.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rolandt
Forum-lid

rolandt 20 mar 2006 22:23

Quoten: Origineel geplaatst door Cubebiker op 20 Maart 2006

"op" ???
Mij is altijd geleerd nooooooit banden erop te leggen met bandenlichters, alleen eraf.

Helemaal mee eens, het zijn niet voor niets bandenlichters. Je licht je band er mee, dus eraf. Ook ik leg alle banden met m'n handen erop, 't is soms even worstelen met nieuwe stugge banden, maar de aanhouder wint

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 24 mar 2006 03:48

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 20 Maart 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Cubebiker op 20 Maart 2006

"op" ???
Mij is altijd geleerd nooooooit banden erop te leggen met bandenlichters, alleen eraf.

Helemaal mee eens, het zijn niet voor niets bandenlichters. Je licht je band er mee, dus eraf. Ook ik leg alle banden met m'n handen erop, 't is soms even worstelen met nieuwe stugge banden, maar de aanhouder wint

Hoi,

Pffffffffttttttttttttt...............Wat voor een redenering is me dat nu?
Dat mocht dan al goed advies zijn in de tijd van de metalen bandenlichters, vandaag hebben we dank zij onbreekbare kunstoffen werktuigjes die in alle geval een band met veel minder moeite en pijn op een velg krijgen dan met je blote hand.
Voor wie het manuele gedoe graag afleert heb ik zo om de maand 3 dozijn Rubinootjes liggen die tot nog niemand met de hand op de jongens van de club hun velgen kreeg (Ksyriums nota bene).
Trouwens, vanaf heden noemen we die moderne bandenlichters dus bandenknechtjes. Zodoende zijn we in een klap van onze etymologische muggenzifters verlost.........  he,he..........
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...

refie
Forum-lid

refie 24 mar 2006 09:38

Effe een lichtje opsteken: monteren en demonteren van banden maakt voor bandenlichters, bandenwippers en bandafnemers niet uit, taxcen zijn goed en goedkoop
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

tommeke_b
Forum-lid

tommeke_b 26 mar 2006 16:31

Tacx, heb ik ook ( zo'n lichtblauwe)
Thompson Radon RC Tiagra

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 26 mar 2006 21:56

Voor wie het manuele gedoe graag afleert heb ik zo om de maand 3 dozijn Rubinootjes liggen die tot nog niemand met de hand op de jongens van de club hun velgen kreeg (Ksyriums nota bene).
 Snap ik nie hoor, rij ook met deze combi en krijg ze er probleemloos om, en dit zijn de goedkoopste Rubino's met hieldraad.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

zoef1
Forum-lid

zoef1 26 apr 2006 18:10

helemaal mee eens dat bijna elke band er met de hand makkelijker omgaat dan dat geetter met bandenlichters. Ik heb hele rotte oude bij me op de fiets omdat ik er maar 2 nodig heb voor het eerste stukje vd band eraf te halen. Verder loshalen en weer monteren doe ik met de hand!! werkt perfect.
i \'m not afraid to ride fast.
Its the crashing and burning that sucks

vinylly
Forum-lid

vinylly 26 apr 2006 19:16

Quoten: Origineel geplaatst door zoef 1 op 26 April 2006

helemaal mee eens dat bijna elke band er met de hand makkelijker omgaat dan dat geetter met bandenlichters. Ik heb hele rotte oude bij me op de fiets omdat ik er maar 2 nodig heb voor het eerste stukje vd band eraf te halen. Verder loshalen en weer monteren doe ik met de hand!! werkt perfect.

Dan heb jij waarschijnlijk niet de combinatie Shimano 500 wielen met Rubino´s want dan mag je blij wezen dat je goede bandafhalers bij  je hebt. Ik heb overigens sinds een aantal weken de Tacx bandafhalers, perfecte dingen en niet kapot te krijgen (vooralsnog).
No1: Pina (behalve de lak :-D)<br>
No2: the rest

daftreks
Forum-lid

daftreks 26 apr 2006 20:11

Quoten: Origineel geplaatst door Vinylly op 26 April 2006

Dan heb jij waarschijnlijk niet de combinatie Shimano 500 wielen met Rubino´s want dan mag je blij wezen dat je goede bandafhalers bij  je hebt. Ik heb overigens sinds een aantal weken de Tacx bandafhalers, perfecte dingen en niet kapot te krijgen (vooralsnog).

Ik heb de shimano 550's met rubino draadbandjes en snap niet dat er altijd zo moeilijk gedaan wordt over het met je handen opleggen van een band . Oke, vooral de eerste keer gaat het wat moeilijk, maar als een jongen van 15 het kan moet de gemiddelde volwassene het toch ook wel kunnen?
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

vinylly
Forum-lid

vinylly 26 apr 2006 22:45

Quoten: Origineel geplaatst door Daf treks op 26 April 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Vinylly op 26 April 2006

Ik heb de shimano 550's met rubino draadbandjes en snap niet dat er altijd zo moeilijk gedaan wordt over het met je handen opleggen van een band . Oke, vooral de eerste keer gaat het wat moeilijk, maar als een jongen van 15 het kan moet de gemiddelde volwassene het toch ook wel kunnen?

Misschien zit er ook weer een verschil in de 500 en 550´s. Daarnaast voor de volwassene misschien wel maar niet voor een vrouw/meisje van 18 die voor het eerst dit seizoen fietst.
No1: Pina (behalve de lak :-D)<br>
No2: the rest

Plaats reactie