Pagina 3 van 5
Geplaatst: 29 jan 2008 13:45
door ijzerenbriek
Daar ben ik nu eens volledig mee akkoord, ik heb een paar 550's tot op de draad versleten en nooit moeten rechten, spaken vervangen of wat dan ook. Jaarlijks nieuwe cups, kogeltjes en wat nieuw vet en terug weg. Ik blijf er dus bij dat je onder de 70 kg met alles weg komt.
Ik heb al een aantal fietsen gemonteerd voor de kennissen/vriendenkring en er zijn er maar twee die af en toe iets voor hebben. Niet toevallig een bijna dubbele meter en een brok graniet, beiden 100+ers. De anderen hebben nooit problemen.
Geplaatst: 29 jan 2008 23:04
door columbus
Inderdaad, ik heb de 560'en en ik heb er een seizoen enkel races mee gereden, ze bevielen mij zeer goed, ik merk echt een serieus verschil tegenover als ik met mijn 32 spaaks tiagra wielen rijdt.
Bij het optrekken waren ze (volgens mij toch) enorm stijf.
Maar ik ben dan wel 1.86meter groot, ik weeg maar 57 kilo.
Ik ben in ieder geval enorm content.
Geplaatst: 30 jan 2008 14:46
door splash
Ik ben er enorm tevreden over (1m78, 70kg). Ongeveer 24000km mee gedaan met een setje whr550, als trainingswielen en zelfs koerswielen voor 1 seizoen. Nu zijn de velgen ver uitgesleten en zijn ze aan pensioen toe. In al die km slechts 1 spaakbreuk en jaarlijks de naven eens van nieuw vet voorzien.
prijs/kwaliteit enorm goed setje
Geplaatst: 30 jan 2008 16:06
door amclassic-fan
Alleen rij je wel je velg tegen de blokken
WHR wielen
Geplaatst: 31 jan 2008 09:43
door manta
Ik rij nu een jaar met deze wielen inclusief een amstel gold race en ze voldoen prima
gewicht 82 kg
Geplaatst: 31 jan 2008 11:29
door krokie
Heb met mijn 550 ´s nog niet zoveel gereden (plm 1000 km) Tot nu best tevreden. Wel voor het eerst een slagje in het achterwiel gehad (wij hebben hier nog wel eens fietspaden die eigenlijk alleen met mtb´s te befietsen zijn). Volgens FM (die idd vindt dat het richten vd velg erg moeilijk is) is het belangrijk dat de spaakspanning goed is dan is het best een goed wiel. Denk erover om toch iets stevigers te zoeken (ben 85+ kg), hik er wel tegenaan want betekent toch wel minimaal plm €200 investeren. (bespaart wel weer de kosten van het richten bij de FM, maar toch)
Hoe kun je trouwens de spaakspanning controleren en bijstellen, kun je dat zelf?
Geplaatst: 14 feb 2008 18:54
door eric07
Ik heb nu ook een jaar op de 550's gereden en heb er helemaal geen problemen mee gehad! Het waren maar 800 km maar toch! De wielen bevallen me goed, ik ben ook maar 55 kilo misschien daarom wel! Ze zien er ook nog goed uit!
Geplaatst: 14 feb 2008 20:02
door marcelb
Ik heb 3 jaar gereden met WRH550's en ben niet echt te spreken over de wielen. Bij het NK2007 van de NTFU heb ik een spaak kapot gereden en moest ik noodgedwongen doorfietsen. Na reparatie van de spaak, is het nooit meer helemaal goed gekomen met de velgen. Ze bleven ondanks alle inspanningen van mijn FM een kleine breedteslag vertonen. Op dit moment rijd ik al enkele maanden met Easton Circuits en die bevallen een stuk beter.
Geplaatst: 14 feb 2008 21:53
door silvan
Dat is ook wel een behoorlijk niveauverschil hè. De oorzaak van je probleem geef je zelf al aan. Wanneer je door blijft fietsen met een gebroken spaak komt er meer kracht te staan op de andere spaken waardoor die ook zwakker worden en er binnen no-time weer andere spaken breken etc.
Geplaatst: 14 feb 2008 22:07
door marcelb
Wat de oorzaak van het probleem is snap ik zelf ook wel. Op zich fietsen de wielen ook niet slecht. Alleen zul je mijns inziens bij de WRH550's eerder problemen krijgen vanwege het geringe aantal spaken.
Geplaatst: 23 feb 2008 20:49
door davymegane
Ik heb ze ook.
Ze zaten standaard in men fiets met 105 afgemonteerd.
al 7 spaken gebroken en telkens veel moeite om het wiel te rechten.
Alleen met nieuwe bandjes leggen heb ik geen probleem.
Ik rijd met paribe revolution bandjes.
Geplaatst: 23 feb 2008 23:28
door lvgh
7 spaken gebroken? Veel geduld met de wielen dan