Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK Cross

wesley
Forum-lid

Gebruikersavatar wesley 30 jan 2006 11:26

Het had gewoon moeten regenen! Dan krijg van die lekkere modderpoelen en wordt de cross veel leuker!

Ik vind het wel jammer dat Nijs onderuit ging, van mij had hij zijn trui lekker mogen houden! Maar Vervecken is ook een goede kampioen. Gelukkig maar dat Mourey het niet is geworden en ik weet niet of ik blij was geweest met Wellens..

fast4ward
Forum-lid

fast4ward 30 jan 2006 12:20

Moeten regenen?? wat is dat nou weer alsof een cross altijd in de bagger hoort te zijn. Het parcopurs was zeer afwisselend dat was juist super mooi...
Je moest eens weten hoeveel valpartijen er iedere keer waren door de gladheid...... want de onverharde gedeeltes waren nog hartstikke bevroren en spek glad! In de bocht waar ik stond ging bijna iedere ronde wel een renner onderuit. Dus technisch was het zeker wel. Die trap was ook echt geen grapje hoor dat was een beste pukkel....al met al vond ik het een perfect parcours......
De nederlanders waren gewoon niet sterk genoeg. Gerben zat onder de pijnstillers en ging ook nog eens onderuit. Als het je tegenzit op zo'n parcours heb je gewoon verloren......
M@zzel

casran
Forum-lid HC

casran 30 jan 2006 12:22

Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 30 Januari 2006

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 29 Januari 2006

Voorts vond ik het parcours maar minnetjes voor een cross. Beetje een wegkoers met technische bochtjes en trapjes... pfff.

... en een techisch zéér lastige afdaling, een klimmetje van 12 op het steilste stuk. Er zat gras, zand, 'grind', asfalt en kasseien in het parcours. Wat had je meer verwacht, een waterbak? 

Zand? 'k Had dan graag een echte zandstrook gezien, eentje waar crossers desnoods van de fiets moesten. En balkjes.Dit was een speedrace... Er zijn weinig crosswedstrijden waar een lekke band zo fataal is.
Zo'n parcours mag er wel eens zijn, maar we hadden vorig jaar al zo'n snel WK. Graag wat afwisseling bij de UCI !!
@ Fast4ward: onderste foto is Sven Vanthourenhout, niet Nys.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 30 jan 2006 12:33

Ok, ik geef toe dat ik wel blij was dat Marianne Vos in de laatste ronde nog wat probeerde. Maar zoals ze zelf zei: Na de eerste ronde was ze geheel uitgetelt; Uitgeteld en wel met 18 jaar ga je niet overnemen van de Michael Schumacher van de damescross. Die Boy van Poppel heb ik behalve de sprint niet echt gezien. Ook hij was natuurlijk helemaal geen favoriet (toch?).
Vervecken is een mooie kampioen. Hij voelt zich niet te groot om te knechten, heeft veel werk opgeknapt, zegt nooit gekke dingen zoals Nijs en Wellens, heeft ook heel veel gewerkt in de race. Een kampioen waardig. En Nijs: Hij moest het gat op Mourey in de een na laatste ronde helemaal alleen dichtrijden. Hij moest daarvoor vol sprinten om zo'n 7 seconden dicht te rijden. Misschien dat hij daardoor ook in de laatste ronde sowiezo al moest passen. Hij reed bij zijn val in 4e positie, de meest slechte positie die er is op een nauw en technisch gedeelte. Er hoeft er maar eentje te vallen. Ik denk toch dat hij niet zou hebben gewonnen (als hij had kunnen winnen, zou hij niet zijn gevallen). En Wellens was wel erg sterk (geef ik toe, hoewel ik een hekel aan de man heb), hij is in ieder geval erg loyaal naar zijn teammaat toe, dat siert hem dan toch wel.
@Casran: het is toch mooi als een buitenlander zou winnen? Het is toch goed voor de sport, net als Davis en Hedrick in het allroundschaatsen. Laat ze maar winnen, het doet het goud alleen maar meer blinken!!!!!!!!!

casran
Forum-lid HC

casran 30 jan 2006 12:39

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 30 Januari 2006

@Casran: het is toch mooi als een buitenlander zou winnen? Het is toch goed voor de sport, net als Davis en Hedrick in het allroundschaatsen. Laat ze maar winnen, het doet het goud alleen maar meer blinken!!!!!!!!!

Van mijn part geen probleem als een buitenlander wint, zeker als hij de overwinning verdient. Ik vond het ook prachtig hoe Gerben De Knegt eind december een Superprestige won: geheel verdiend, zeker na z'n bereseizoen.
Dat Mourey wereldkampioen geworden zou zijn ware echter een hele slechte zaak voor de sport.

- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

fast4ward
Forum-lid

fast4ward 30 jan 2006 12:43

Sorry voor de verkeerde foto.......
Hier is wel de Goede
M@zzel

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 30 jan 2006 12:47

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 30 Januari 2006

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 30 Januari 2006

Van mijn part geen probleem als een buitenlander wint, zeker als hij de overwinning verdient. Ik vond het ook prachtig hoe Gerben De Knegt eind december een Superprestige won: geheel verdiend, zeker na z'n bereseizoen.
Dat Mourey wereldkampioen geworden zou zijn ware echter een hele slechte zaak voor de sport.

Vervecken is zoals al meerdere malen gezegd een mooie kampioen.
Als er een buitenlander (lees niet NL of B) het goud had gepakt had het van mij Petr Dlask mogen zijn. Hij is het afgelopen seizoen een constante factor gebleken en valt vaak aan. Ik had eerlijk gezegd meer van hem verwacht, vooral op de trappen.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

casran
Forum-lid HC

casran 30 jan 2006 12:48

Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 30 Januari 2006

Als er een buitenlander (lees niet NL of B) het goud had gepakt had het van mij Petr Dlask mogen zijn. Hij is het afgelopen seizoen een constante factor gebleken en valt vaak aan. Ik had eerlijk gezegd meer van hem verwacht, vooral op de trappen.

Correct, Dlask, en in minder mate Franzoi. Al konden ze er beiden gisteren geen aanspraak op maken.
@ Fast4ward: ik zoek foto's van Simunek (op Lightweights!). Heb je 'r?? Dit is het enige dat ik tot nogtoe vond:

fast4ward
Forum-lid

fast4ward 30 jan 2006 13:50

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 30 Januari 2006

Correct, Dlask, en in minder mate Franzoi. Al konden ze er beiden gisteren geen aanspraak op maken.
@ Fast4ward: ik zoek foto's van Simunek (op Lightweights!). Heb je 'r?? Dit is het enige dat ik tot nogtoe vond:

Helaas geen foto van Simunek..........ik wilde ook nog wel wat zien van de wedstrijd en niet alleen maar fotos maken
M@zzel

cas_
Forum-lid

cas_ 30 jan 2006 13:51

Zie ik het goed dat ze de tijdwaarneming om hun enkel hebben zitten? Dit vermoedelijk ivm met fietswissel!?
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

casran
Forum-lid HC

casran 30 jan 2006 14:00

Quoten: Origineel geplaatst door Cas* op 30 Januari 2006

Zie ik het goed dat ze de tijdwaarneming om hun enkel hebben zitten? Dit vermoedelijk ivm met fietswissel!?

Goed opgemerkt, ik had dat ook al gezien. Is voor het eerst dat dit in de cross gebruikt wordt bij mijn weten. Zie het nut er niet van in... of verwachtte VDPoel een massaspurt??
Het parcours was toch ook wel aan de smalle kant op bepaalde plaatsen voor een WK? Dat heeft toch een minimumbreedte van 5m!

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 30 jan 2006 14:09

Quoten: Origineel geplaatst door Cas* op 30 Januari 2006

Een chipje aan de fiets zou lastig zijn i.c.m. de mogelijke fietswissels.
Kan iemand mij het voordeel/nut van zo'n chip (in een cross) uitleggen?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Plaats reactie