Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

2006 in foto’s

rien
Forum-lid

rien 26 jan 2006 15:46

Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 26 Januari 2006

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 26 Januari 2006

Beetje flauw hoor... Kroon kan enkel Cancellara volgen als er was gephotoshopped wordt:

Hoezo volgen? Zijn schouder zit duider voor de schouder van de man op kop.

Nieuw spreekwoord? Variant op naast zijn schoenen lopen, naast zijn fiets fietsen.

madone5.9
Forum-lid

madone5.9 26 jan 2006 19:33

Fotos van td met srm: http://www.telegraaf.nl/telesport/wielr ... tieus.html
en het verhaal, is wel leuk:

TOPTRAINER LUIGI CHECCINI: „THOMAS DEKKER KAN IN TOEKOMST DE TOUR WINNEN” Grenzeloos ambitieus LAGO DI CAMAIORE, donderdag (Telegraaf) In het hart van Toscane tussen Pisa en Lucca steekt de Monte Serra fier bov en het landschap uit. De 918 meter hoge berg is een van de beruchtste beklimmingen van de Italiaanse wielersport. Vooral omdat toptrainer Luigi Checcini hier met talrijke kampioenen zijn beproevingen doet. Op het bijna zeven kilometer lange traject mocht ook Thomas Dekker zich met de allergrootsten uit de afgelopen twintig jaar meten. Checcini was onder de indruk en noemde Dekkers tijd „super.” Een dag eerder konden zelfs de CSC-sterren Ivan Basso en David Zabriskie niet aan het resultaat van de 21-jarige Noord-Hollander tippen. „Thomas is een potentiële Tourwinnaar. Daarom wil ik graag met hem werken”, oordeelt Checcini.Sinds vorige week is de Italiaanse kustplaats Lago di Camaiore aan de Tyrrheense Zee het nieuwe thuis van Nederlands grootste wielertalent. Zijn zoektocht naar een appartement heeft hij voorlopig gestaakt, nadat Checcini hem als een zoon in zijn gezin opnam. Hoewel de ’kleine’ Dekker slaapt in een hotel, zit hij ’s avonds aan de dis met de familie van zijn trainer. Een dappere stap van de Rabobank-renner, die zijn veilige thuis heeft verlaten om verder te investeren in zijn carrière. Slechts weinigen in de Nederlandse wielersport hadden een dergelijke opoffering voor hun vak over.„Ik kies nu zeker niet de gemakkelijkste weg”, concludeert Dekker. „Maar ik wil mezelf niet over enkele jaren verwijten dat ik niet het maximale uit mijn carrière heb gehaald. Ik heb het gevoel dat ik weer een stap in de goede richting zet. Voor mij telt alleen het allerhoogste en dat is een goed klassement in de Tour de France. Ik ben niet een persoon voor een bijrol.”Veertien uur reed hij met zijn auto van de kop van Noord-Holland naar zijn Italiaanse thuis. De komende maanden is Toscane de uitvalsbasis naar alle wielerkoersen. „Vooral in het voorjaar zal ik hier lange periodes verblijven. Wanneer het seizoen eenmaal bezig is, kan ik ook tussen de wedstrijden in Nederland trainen. Mijn eerste jaar bij de profs heeft aangetoond dat ik bergop sterker moet worden. Dat kan alleen wanneer je veel traint op lange klimmen. In Limburg en in de Ardennen kon ik de heuvels op de macht verteren. Hier zijn cols van twintig kilometer en werk je aan je inhoud.”De belangrijkste reden van deze ’emigratie’ is om dicht bij zijn nieuwe trainer Checcini te wonen. Deze 61-jarige Toscaan begeleidde in het verleden kampioenen als Mario Cipollini, Gianni Bugno, Rolf Sörensen, Bjarne Riis, Tyler Hamilton en Ivan Basso, terwijl hij nu ook Jan Ullrich, Dameno Cunego, Alessandro Petacchi, Juan Antonio Flecha, Kim Kirchen en Fabio Cancellara onder zijn hoede heeft. „Voor mij is het een eer om met hem te werken. Checco is zo gedreven en kent zo veel passie. Ik zie het als een unieke kans. Hij heeft twintig jaar ervaring. Iedere dag stelt hij mijn trainingen bij en ook na de wedstrijden mail ik hem mijn gegevens door. Ik ben iemand die zo’n persoonlijke begeleiding nodig heeft. Een luisterend oor en schouderklopje, daar heb je als jonge renner veel aan.”Het ontzag van Dekker voor Checcini blijkt de volgende ochtend voor de training. Om half tien tekent de rijp zich nog op de ramen, maar achter hotel Caesar verzamelen diverse renners zich. Checcini doet als krasse zestiger niet onder voor de jonkies en trekt ook gewoon de koerskledij aan om ruim vier uur mee te trainen. Waar een dag eerder Petacchi meereed, meldt zich nu de voormalige wereldkampioen bij de espoirs Francesco Chicchi. Op de boulevard sluiten zeker dertig lokale wielrenners aan. „Het is fantastisch om te zien hoe de mensen hier de sport beleven. Dit is het centrum van de wielerwereld. Nu eisen de dagelijkse beslommeringen in Nederland me niet meer op, maar heb ik alle rust om alleen voor het fietsen te leven.”La bella Italia en Thomas Dekker lijken voor elkaar geschapen. Mooie kleding, goedverzorgde kapsels, lekker eten en beeldschone vrouwen; de cultuur trekt hem aan. De Toscaanse stijl van het leven is de zijne. „Mijn bekenden zullen vreemd opkijken wanneer ze me hier ’s avonds op mijn hotelkamer Italiaans zien leren. Urenlang stamp ik woordjes in mijn hoofd en luister ik naar een cd. Ik en leren! Maar ook met de wielrenners breng ik veel tijd door. De eerste dagen zat ik aan tafel met Petacchi over onze training te praten. Ik ben pas 21 jaar en zit nu al tussen de kampioenen. Dat geeft een kick. Het vertrouwen van Checcini wil ik niet beschamen. Ik wil bewijzen dat ik hier op mijn plek ben en het komende seizoen de aansluiting met de wereldtop maken.”Checcini hoort de woorden van zijn nieuwe poulain aan. „Natuurlijk heb ik niet alle wetenschap in handen en kan ik ook niet in de toekomst kijken”, zegt hij wijs. „Maar het is vrij eenvoudig om nu te constateren dat Thomas een supertalent is.” De charismatische Checcini werpt zich als een vaderfiguur op en is ook tijdens de training voortdurend met Dekker bezig. „Eigenlijk heb ik voorheen alleen maar op mijn gevoel getraind. Ik maakte mijn uren en reed vaak daarna nog tientallen kilometers achter de scooter. Nu ga ik in blokken op het maximale wattage meer op intensiteit trainen. Daarbij richt ik me dit jaar helemaal op bepaalde wedstrijden. Vorig seizoen ben ik in februari van start gegaan en bleef ik tot mijn eigen verbazing tot in oktober constant presteren. Nu heb ik doelen. Zo wil ik er in het voorjaar in Parijs-Nice en later in de Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik staan. Andere wedstrijden ga ik als een training beschouwen. Al zal dat met mijn temperament moeilijk zijn.”Dat Dekker in de wintermaanden vooruitgang boekte, bleek op de Monte Serra. Vier maanden geleden, direct na het WK, deed hij daar met Checcini zijn eerste test. Dinsdag reed hij die zeven roemruchte kilometers bijna anderhalve minuut sneller. Het vertrouwen straalt van Dekker af. De ophef in Nederland over de reputatie van zijn nieuwe trainer (Checcini werkte immers met de in opspraak geraakte Riis, Hamilton en Casagrande) legt Dekker naast zich neer. „Ik ben alleen trainingtechnisch met hem bezig”, benadrukt Dekker. „Hij is niet mijn dokter, maar mijn trainer. De afgelopen jaren zijn er ook nieuwe tijden in de wielersport aangebroken. Kijk hoe gemakkelijk jonge renners nu de aansluiting met de top maken. Dat is voor mij het bewijs dat je ook zonder doping in deze sport kunt zegevieren.”

casran
Forum-lid HC

casran 31 jan 2006 12:05

Ondertussen zit de eerste maand er bijna op.
Ulle traint nog steeds:

En is het raceseizoen echt begonnen:

Spartacus:

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC

casran 02 feb 2006 01:15

OMG, too funny:

Ik heb hier thuis 20 van die Campa wielhoezen liggen... nooit in me opgekomen ze hiervoor te gebruiken:

- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 02 feb 2006 03:45

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 02 Februari 2006
OMG, too funny:

Lol, ja idd Was it het verhaal hierachter?

En wie is die spartacus daarboven...? :|

Quote:
Ik heb hier thuis 20 van die Campa wielhoezen liggen... nooit in me opgekomen ze hiervoor te gebruiken:

20??? Kosda?

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 02 feb 2006 04:13

Gave foto.

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 02 feb 2006 08:07

VDB had blijkbaar zijn helm vergeten en één van Ullie geleend 

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 02 feb 2006 09:48

Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 02 Februari 2006

VDB had blijkbaar zijn helm vergeten en één van Ullie geleend 

HELM VERGETEN een Teken aan de wand? Nie ech profesioneel...
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

casran
Forum-lid HC

casran 02 feb 2006 12:10

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 02 Februari 2006

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 02 Februari 2006

OMG, too funny:  *VDB gay foto*

1. Lol, ja idd Was it het verhaal hierachter? 2. En wie is die spartacus daarboven...? :|
Quote:

3. 20??? Kosda?

1. Kijk hier eens... allemaal verschillende helmen: http://www.unibetcycling.com/cycnl/albu ... Ubinet.com zal dit jaar met LAS Bionix helmen rijden, maar de Italianen leveren een beetje laat...  Hoewel je je kunt afvragen of het niet aan het teammanagment ligt: de levering van Selle San Marco is ook al te laat. Misschien hebben ze gewoon te laat hun spullen aangevraagd?!
2. "Spartacus" is de bijnaam van Fabian Cancellara.
3. Ja, ik ben aan 20 Campa-wielhoezen van T-Mobile kunnen geraken, nooit gebruikt (ze hangen wielen direct in de bestelwagen), zat bij de Campa wielen die ze in 2004 kochtten. Alle hoezen die ik zélf niet nodig heb zijn gereserveerd voor vrienden.

speric
Forum-lid HC

speric 02 feb 2006 15:50

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 02 Februari 2006

Quote:

3. Ja, ik ben aan 20 Campa-wielhoezen van T-Mobile kunnen geraken, nooit gebruikt (ze hangen wielen direct in de bestelwagen), zat bij de Campa wielen die ze in 2004 kochtten. Alle hoezen die ik zélf niet nodig heb zijn gereserveerd voor vrienden.

Op die manier zul je een hoop vrienden hebben ja ...

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 02 feb 2006 20:57

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 02 Februari 2006

Gave foto.

DSM?
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 02 feb 2006 21:02

Quote: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 02 Februari 2006