Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gevraagd: Testers

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 18 jan 2006 00:17

Wat een gezeik en een commentaar, het is toch leuk dat ze dat doen. Jullie lijken wel Nederlanders.  Ik ben zelf geen abonnee, anders had ik wel ingeschreven.
kiekeboe

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 18 jan 2006 00:20

Ik vind dat geen enkele racefiets met Tiagra/Sora afgemonteerd zou mogen worden. 105 is echt het minimum. Neem je iets goedkopers, dan kost het je later extra veel geld om alles te upgraden.

Op deze manier lijkt het of fietsen niet duurder worden. Door steeds goedkopere onderdelen te monteren en daarmee de levensduur van het materiaal te verlagen bewijzen de fabrikanten het fietsen geen goede dienst.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 18 jan 2006 00:25

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 17 Januari 2006

Testen van Tiagra?, het is me ooit gelukt om in twee maanden tijd deze groep volledig aan barrels te rijden (tiagra en sora zijn de groepen voor mensen die wel een fiets willen maar verwachtten er nooit meer op te rijden).

Ik ken anders wel mensen die er heel wat kilometers (ook in zware omstandigheden) probleemloos mee hebben gereden. Ik denk dat het aan jou ligt...

be.rt
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 19 mei 2004 16:53

be.rt 18 jan 2006 00:28

Niet iedereen heeft voldoende startkapitaal voor zo'n fiets. Een maat van mij debuteerde bij de Elite zc met een fiets met Xenongroep, en rijdt nu na al die jaren nog steeds met maar een Veloce (op een Ridley dan nog wel), ondanks de raad van zijn ploegmaatje

be.rt
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 19 mei 2004 16:53

be.rt 18 jan 2006 00:29

En juist mensen die beter gewoon zijn dan een Tiagra zouden zich moeten opgeven als tester. Kunnen ze meteen het verschil vermelden met de top.

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 18 jan 2006 00:29

Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 17 Januari 2006

Ik vind dat geen enkele racefiets met Tiagra/Sora afgemonteerd zou mogen worden. 105 is echt het minimum. Neem je iets goedkopers, dan kost het je later extra veel geld om alles te upgraden.Op deze manier lijkt het of fietsen niet duurder worden. Door steeds goedkopere onderdelen te monteren en daarmee de levensduur van het materiaal te verlagen bewijzen de fabrikanten het fietsen geen goede dienst.Gr, Diogenes


Die goedkope onderdelen werken gewoon naar behoren. Alles heeft zijn prijs, niet iedereen heeft geld voor een dure fiets.
105 is misschien eerder het minimum als je ook regelmatig langere tochten en wedstrijdjes wil gaan rijden (maar daar zijn de benen alsnog belangrijker).

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 18 jan 2006 00:43

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 17 Januari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door rijden! op 17 Januari 2006..., je moet ook met Tiagra en Veloce willen rijden en je moet het vooral LEUK vinden! ...
Idd. Dit vond ik ook meteen de leukste zin van die post en ik wist meteen dat het niets voor mij was!


Hehe, dat waren precies mijn gedachten...

Niets tegen de budget-groepen verder, fietsplezier moet voor iedereen toegankelijk zijn.

rijden_
Forum-lid
Berichten: 270
Lid geworden op: 23 aug 2005 11:23

rijden_ 18 jan 2006 10:27

...grappig, zo'n discussie... Even twee dingen:
1.volgens mij fietsen fietsers in NL en B vooral omdat ze het 'leuk' vinden. Dat wil zeggen: je doet het niet tegen je zin, je doet het voor je plezier.... Dus 'leuk' in dit verband is iets anders dan 'gezellig een stukje trappen'. Afzien is ook leuk!
2. inderdaad, niet iedereen kan een C 50, Prince of Dual betalen... of Record of Dura-Ace. Maar is het plezier er dan minder om ?!
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 18 jan 2006 12:59

Ik vind het (wel) een leuk initiatief!
Ik voel me ook niet te goed om met een Sora of veloce groep te rijden. Het lijkt me een leuk dagje uit waar je nieuwe mensen kan leren kennen en weer eens op een andere fiets kan rijden. (Al was het maar om de eigen fiets daarna weer meer te waarderen.)  
Het was helemaal leuk geweest als het forum pakje dan al klaar zou zijn :-)
Helaas ben ik geen lid.
 
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 18 jan 2006 13:13

>Ik voel me ook niet te goed om met een Sora of veloce groep te rijden.
Daar gat het niet om: ik vind dat een racefiets onderdelen moet hebben die echt bruikbaar en houdbaar zijn. Ik heb gezien, toen mijn vrouw een fiets met Tiagra kocht, dat de hele groep binnen de kortste tijd er HEEL lelijk uitzag. Verder kraakten de kabels etc etc.

Juist iemand die met een hobby begint heeft er baat bij iets goeds te kopen, omdat hij anders wel eens heel snel op kan houden met die hobby. Zo'n groep functioneert heus wel goed als hij nieuw is, maar hoe houden de onderdelen zich als iemand enthousiast meer gaat rijden dan in het begin? En als hij dan ook door slecht weer rijdt?

Verder zou het slim zijn van FIETS om de testers uit te rusten met FIETS kleding voor de foto's, vind ik, maar dat gaat mij niets aan.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 jan 2006 13:45

Als er geen fietsen meer met Sora worden gemaakt dan is de wielersport morsdood over een x aantal jaren. Als je ouders niets met wielrennen hebben, en je wilt beginnen en een fiets kopen dan ben je al erg lang aan het werken als je het moet verdienen met bijv kranten rondbrengen. Als je dan volgens jouw min 105 moet hebben dan kan je nog 2x zoveel kranten gaan bezorgen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie