Gevraagd: Testers
Ik vind dat geen enkele racefiets met Tiagra/Sora afgemonteerd zou mogen worden. 105 is echt het minimum. Neem je iets goedkopers, dan kost het je later extra veel geld om alles te upgraden.
Op deze manier lijkt het of fietsen niet duurder worden. Door steeds goedkopere onderdelen te monteren en daarmee de levensduur van het materiaal te verlagen bewijzen de fabrikanten het fietsen geen goede dienst.
Gr, Diogenes
Op deze manier lijkt het of fietsen niet duurder worden. Door steeds goedkopere onderdelen te monteren en daarmee de levensduur van het materiaal te verlagen bewijzen de fabrikanten het fietsen geen goede dienst.
Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 17 Januari 2006
Testen van Tiagra?, het is me ooit gelukt om in twee maanden tijd deze groep volledig aan barrels te rijden (tiagra en sora zijn de groepen voor mensen die wel een fiets willen maar verwachtten er nooit meer op te rijden).
Ik ken anders wel mensen die er heel wat kilometers (ook in zware omstandigheden) probleemloos mee hebben gereden. Ik denk dat het aan jou ligt...
Testen van Tiagra?, het is me ooit gelukt om in twee maanden tijd deze groep volledig aan barrels te rijden (tiagra en sora zijn de groepen voor mensen die wel een fiets willen maar verwachtten er nooit meer op te rijden).
Ik ken anders wel mensen die er heel wat kilometers (ook in zware omstandigheden) probleemloos mee hebben gereden. Ik denk dat het aan jou ligt...
Niet iedereen heeft voldoende startkapitaal voor zo'n fiets. Een maat van mij debuteerde bij de Elite zc met een fiets met Xenongroep, en rijdt nu na al die jaren nog steeds met maar een Veloce (op een Ridley dan nog wel), ondanks de raad van zijn ploegmaatje
Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 17 Januari 2006
Ik vind dat geen enkele racefiets met Tiagra/Sora afgemonteerd zou mogen worden. 105 is echt het minimum. Neem je iets goedkopers, dan kost het je later extra veel geld om alles te upgraden.Op deze manier lijkt het of fietsen niet duurder worden. Door steeds goedkopere onderdelen te monteren en daarmee de levensduur van het materiaal te verlagen bewijzen de fabrikanten het fietsen geen goede dienst.Gr, Diogenes
Die goedkope onderdelen werken gewoon naar behoren. Alles heeft zijn prijs, niet iedereen heeft geld voor een dure fiets.
105 is misschien eerder het minimum als je ook regelmatig langere tochten en wedstrijdjes wil gaan rijden (maar daar zijn de benen alsnog belangrijker).
Ik vind dat geen enkele racefiets met Tiagra/Sora afgemonteerd zou mogen worden. 105 is echt het minimum. Neem je iets goedkopers, dan kost het je later extra veel geld om alles te upgraden.Op deze manier lijkt het of fietsen niet duurder worden. Door steeds goedkopere onderdelen te monteren en daarmee de levensduur van het materiaal te verlagen bewijzen de fabrikanten het fietsen geen goede dienst.Gr, Diogenes
Die goedkope onderdelen werken gewoon naar behoren. Alles heeft zijn prijs, niet iedereen heeft geld voor een dure fiets.
105 is misschien eerder het minimum als je ook regelmatig langere tochten en wedstrijdjes wil gaan rijden (maar daar zijn de benen alsnog belangrijker).
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 17 Januari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door rijden! op 17 Januari 2006..., je moet ook met Tiagra en Veloce willen rijden en je moet het vooral LEUK vinden! ...
Idd. Dit vond ik ook meteen de leukste zin van die post en ik wist meteen dat het niets voor mij was!
Hehe, dat waren precies mijn gedachten...
Niets tegen de budget-groepen verder, fietsplezier moet voor iedereen toegankelijk zijn.
Quoten: Origineel geplaatst door rijden! op 17 Januari 2006..., je moet ook met Tiagra en Veloce willen rijden en je moet het vooral LEUK vinden! ...
Idd. Dit vond ik ook meteen de leukste zin van die post en ik wist meteen dat het niets voor mij was!
Hehe, dat waren precies mijn gedachten...
Niets tegen de budget-groepen verder, fietsplezier moet voor iedereen toegankelijk zijn.
...grappig, zo'n discussie... Even twee dingen:
1.volgens mij fietsen fietsers in NL en B vooral omdat ze het 'leuk' vinden. Dat wil zeggen: je doet het niet tegen je zin, je doet het voor je plezier.... Dus 'leuk' in dit verband is iets anders dan 'gezellig een stukje trappen'. Afzien is ook leuk!
2. inderdaad, niet iedereen kan een C 50, Prince of Dual betalen... of Record of Dura-Ace. Maar is het plezier er dan minder om ?!
1.volgens mij fietsen fietsers in NL en B vooral omdat ze het 'leuk' vinden. Dat wil zeggen: je doet het niet tegen je zin, je doet het voor je plezier.... Dus 'leuk' in dit verband is iets anders dan 'gezellig een stukje trappen'. Afzien is ook leuk!
2. inderdaad, niet iedereen kan een C 50, Prince of Dual betalen... of Record of Dura-Ace. Maar is het plezier er dan minder om ?!
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....
Ik vind het (wel) een leuk initiatief!
Ik voel me ook niet te goed om met een Sora of veloce groep te rijden. Het lijkt me een leuk dagje uit waar je nieuwe mensen kan leren kennen en weer eens op een andere fiets kan rijden. (Al was het maar om de eigen fiets daarna weer meer te waarderen.)
Het was helemaal leuk geweest als het forum pakje dan al klaar zou zijn
Helaas ben ik geen lid.
Ik voel me ook niet te goed om met een Sora of veloce groep te rijden. Het lijkt me een leuk dagje uit waar je nieuwe mensen kan leren kennen en weer eens op een andere fiets kan rijden. (Al was het maar om de eigen fiets daarna weer meer te waarderen.)
Het was helemaal leuk geweest als het forum pakje dan al klaar zou zijn
Helaas ben ik geen lid.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
>Ik voel me ook niet te goed om met een Sora of veloce groep te rijden.
Daar gat het niet om: ik vind dat een racefiets onderdelen moet hebben die echt bruikbaar en houdbaar zijn. Ik heb gezien, toen mijn vrouw een fiets met Tiagra kocht, dat de hele groep binnen de kortste tijd er HEEL lelijk uitzag. Verder kraakten de kabels etc etc.
Juist iemand die met een hobby begint heeft er baat bij iets goeds te kopen, omdat hij anders wel eens heel snel op kan houden met die hobby. Zo'n groep functioneert heus wel goed als hij nieuw is, maar hoe houden de onderdelen zich als iemand enthousiast meer gaat rijden dan in het begin? En als hij dan ook door slecht weer rijdt?
Verder zou het slim zijn van FIETS om de testers uit te rusten met FIETS kleding voor de foto's, vind ik, maar dat gaat mij niets aan.
Gr, Diogenes
Daar gat het niet om: ik vind dat een racefiets onderdelen moet hebben die echt bruikbaar en houdbaar zijn. Ik heb gezien, toen mijn vrouw een fiets met Tiagra kocht, dat de hele groep binnen de kortste tijd er HEEL lelijk uitzag. Verder kraakten de kabels etc etc.
Juist iemand die met een hobby begint heeft er baat bij iets goeds te kopen, omdat hij anders wel eens heel snel op kan houden met die hobby. Zo'n groep functioneert heus wel goed als hij nieuw is, maar hoe houden de onderdelen zich als iemand enthousiast meer gaat rijden dan in het begin? En als hij dan ook door slecht weer rijdt?
Verder zou het slim zijn van FIETS om de testers uit te rusten met FIETS kleding voor de foto's, vind ik, maar dat gaat mij niets aan.
Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Als er geen fietsen meer met Sora worden gemaakt dan is de wielersport morsdood over een x aantal jaren. Als je ouders niets met wielrennen hebben, en je wilt beginnen en een fiets kopen dan ben je al erg lang aan het werken als je het moet verdienen met bijv kranten rondbrengen. Als je dan volgens jouw min 105 moet hebben dan kan je nog 2x zoveel kranten gaan bezorgen.