DT240S + DT spaken + CXP33
Hoi , Ik heb zelf een stel Mavic CXP 33 velgen ultegra 10 speed met DT Competion voor en DT Alpine III achter , laten maken bij http://www.bikexperto.com/index.htm ziet er perfect super strak uit , en rijden gewoon goed zelf weeg ik 100 kilo dus ik ben gebaat bij sterke wielen .
Op de site van de inmiddels veelgenoemde (en geroemde ?) spakenwever uit Assen http://www.bikexperto.com/
kwam ik de Mach1 velgen tegen. Superlicht en van magnesium. Aangezien ik de CPX33's nogal aan de 'zware' kant vind, vroeg ik me af of iemand wat (zinvols) kan roepen over stijfheid/duurzaamheid van deze voor mij totaal onbekende velgen ????
kwam ik de Mach1 velgen tegen. Superlicht en van magnesium. Aangezien ik de CPX33's nogal aan de 'zware' kant vind, vroeg ik me af of iemand wat (zinvols) kan roepen over stijfheid/duurzaamheid van deze voor mij totaal onbekende velgen ????
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Als je duurzaamheid wil moet je vooral geen magnesium velgen nemen. Magnesium is als materiaal niet goed geschikt voor velgen. Ik weet niet in hoeverre dat het echt magnesium is of dat het gewoon een alu legering is met een procent of 2 aan magnesium erin? In dat laatste geval heb je nauwelijks de voordelen van magnesium, maar ook de nadelen niet.
Waarom niet gewoon een Open Pro velgje. Weegt een grammetje of 430 tot 435. En dan heb je een betrouwbare velg, mits je niet veel te zwaar bent en goed gespaakt is.
Waarom niet gewoon een Open Pro velgje. Weegt een grammetje of 430 tot 435. En dan heb je een betrouwbare velg, mits je niet veel te zwaar bent en goed gespaakt is.
Waarom niet gewoon een Open Pro velgje. Weegt een grammetje of 430 tot 435. En dan heb je een betrouwbare velg, mits je niet veel te zwaar bent en goed gespaakt is.
Tsja...tis maar een detail en een persoonlijke mening, maarree die open pro's vind ik er niet uit zien. Ik hou absoluut niet van lage velgen... dus probeer het beste van 2 werelden te verenigingen: enigszins hoge velgen edoch niet zwaar...
En ik weet niet of het 100 magnesium is...wordt ook niet wijzer van de site http://www.mach1.fr
Tsja...tis maar een detail en een persoonlijke mening, maarree die open pro's vind ik er niet uit zien. Ik hou absoluut niet van lage velgen... dus probeer het beste van 2 werelden te verenigingen: enigszins hoge velgen edoch niet zwaar...
En ik weet niet of het 100 magnesium is...wordt ook niet wijzer van de site http://www.mach1.fr
Aansluitend bij deze discussie; voor de fiets van mijn vriendin (Empella Bonfire SL) heb ik de keuze uit 2 wielsets. Ultegra naaf (in beide gevallen) met of een CXP 33 of Open Pro (Ceramisch). De wielen worden gebruikt als extra setje voor op de weg (in de zomer) en als reserve set in de winter (om te crossen).
Welke velg geniet gezien het gebruik de voorkeur en waarom?
Welke velg geniet gezien het gebruik de voorkeur en waarom?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 06 Februari 2006
Aansluitend bij deze discussie; voor de fiets van mijn vriendin (Empella Bonfire SL) heb ik de keuze uit 2 wielsets. Ultegra naaf (in beide gevallen) met of een CXP 33 of Open Pro (Ceramisch). De wielen worden gebruikt als extra setje voor op de weg (in de zomer) en als reserve set in de winter (om te crossen).
Welke velg geniet gezien het gebruik de voorkeur en waarom?
wacht nu even netjes op je beurt... eerst de Mach1 discussie...
Aansluitend bij deze discussie; voor de fiets van mijn vriendin (Empella Bonfire SL) heb ik de keuze uit 2 wielsets. Ultegra naaf (in beide gevallen) met of een CXP 33 of Open Pro (Ceramisch). De wielen worden gebruikt als extra setje voor op de weg (in de zomer) en als reserve set in de winter (om te crossen).
Welke velg geniet gezien het gebruik de voorkeur en waarom?
wacht nu even netjes op je beurt... eerst de Mach1 discussie...
Quoten: Origineel geplaatst door dKvdT op 06 Februari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 06 Februari 2006
Aansluitend bij deze discussie; voor de fiets van mijn vriendin (Empella Bonfire SL) heb ik de keuze uit 2 wielsets. Ultegra naaf (in beide gevallen) met of een CXP 33 of Open Pro (Ceramisch). De wielen worden gebruikt als extra setje voor op de weg (in de zomer) en als reserve set in de winter (om te crossen).
Welke velg geniet gezien het gebruik de voorkeur en waarom?
wacht nu even netjes op je beurt... eerst de Mach1 discussie...
Op je beurt wachten is een slechte eigenschap voor wedstrijdrijders.
Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 06 Februari 2006
Aansluitend bij deze discussie; voor de fiets van mijn vriendin (Empella Bonfire SL) heb ik de keuze uit 2 wielsets. Ultegra naaf (in beide gevallen) met of een CXP 33 of Open Pro (Ceramisch). De wielen worden gebruikt als extra setje voor op de weg (in de zomer) en als reserve set in de winter (om te crossen).
Welke velg geniet gezien het gebruik de voorkeur en waarom?
wacht nu even netjes op je beurt... eerst de Mach1 discussie...
Op je beurt wachten is een slechte eigenschap voor wedstrijdrijders.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 06 Februari 2006
wacht nu even netjes op je beurt... eerst de Mach1 discussie...
Op je beurt wachten is een slechte eigenschap voor wedstrijdrijders.
ngeduldigheid levert eveneens niet vaak een overwinning op...
and now for something completely different: back to the Mach1 discussie...en als die afgelopen is mag U weer...
wacht nu even netjes op je beurt... eerst de Mach1 discussie...
Op je beurt wachten is een slechte eigenschap voor wedstrijdrijders.
ngeduldigheid levert eveneens niet vaak een overwinning op...
and now for something completely different: back to the Mach1 discussie...en als die afgelopen is mag U weer...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 06 Februari 2006
2 discussie door elkaar kan prima. Is toch een leuke uitdading, wordt je multi-tasking van
Ik ben geen vrouw...en kan aldus maar 1 ding tegelijk...en ook dat is al moeilijk zat...
mijn ervaring na een aantal maanden fiets-forums stalken is dat blijkbaar de meeste deelnemers mannen zijn, want discussies eindigen steevast geheel ergens anders mee dan waar ze mee ooit begonnen zijn...
dus nu Mach1 en Mach1 only...
2 discussie door elkaar kan prima. Is toch een leuke uitdading, wordt je multi-tasking van
Ik ben geen vrouw...en kan aldus maar 1 ding tegelijk...en ook dat is al moeilijk zat...
mijn ervaring na een aantal maanden fiets-forums stalken is dat blijkbaar de meeste deelnemers mannen zijn, want discussies eindigen steevast geheel ergens anders mee dan waar ze mee ooit begonnen zijn...
dus nu Mach1 en Mach1 only...
Quoten: Origineel geplaatst door dKvdT op 06 Februari 2006
discussies eindigen steevast geheel ergens anders mee dan waar ze mee ooit begonnen zijn...
Precies dit topic gaat over CXP33 en dan begin jij over Mach1...
discussies eindigen steevast geheel ergens anders mee dan waar ze mee ooit begonnen zijn...
Precies dit topic gaat over CXP33 en dan begin jij over Mach1...
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 06 Februari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door dKvdT op 06 Februari 2006
discussies eindigen steevast geheel ergens anders mee dan waar ze mee ooit begonnen zijn...
Precies dit topic gaat over CXP33 en dan begin jij over Mach1...
Niets menselijks is (ook) mij vreemd...nu weer terug in de wachtrij jij...
Quoten: Origineel geplaatst door dKvdT op 06 Februari 2006
discussies eindigen steevast geheel ergens anders mee dan waar ze mee ooit begonnen zijn...
Precies dit topic gaat over CXP33 en dan begin jij over Mach1...
Niets menselijks is (ook) mij vreemd...nu weer terug in de wachtrij jij...