Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

DT240S + DT spaken + CXP33

chevalier
Forum-lid

chevalier 02 feb 2006 19:30

Hoi , Ik heb zelf een stel Mavic CXP 33 velgen ultegra 10 speed  met DT Competion voor en DT Alpine III achter , laten maken bij  http://www.bikexperto.com/index.htm  ziet er perfect  super strak uit , en rijden gewoon goed zelf weeg ik 100 kilo dus ik ben gebaat bij sterke wielen .

dkvdt
Forum-lid

dkvdt 06 feb 2006 12:01

Op de site van de inmiddels veelgenoemde (en geroemde ?) spakenwever uit Assen http://www.bikexperto.com/
kwam ik de Mach1 velgen tegen. Superlicht en van magnesium. Aangezien ik de CPX33's nogal aan de 'zware' kant vind, vroeg ik me af of iemand wat (zinvols) kan roepen over stijfheid/duurzaamheid van deze voor mij totaal onbekende velgen ????

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 feb 2006 14:33

Als je duurzaamheid wil moet je vooral geen magnesium velgen nemen. Magnesium is als materiaal niet goed geschikt voor velgen. Ik weet niet in hoeverre dat het echt magnesium is of dat het gewoon een alu legering is met een procent of 2 aan magnesium erin? In dat laatste geval heb je nauwelijks de voordelen van magnesium, maar ook de nadelen niet.
Waarom niet gewoon een Open Pro velgje. Weegt een grammetje of 430 tot 435. En dan heb je een betrouwbare velg, mits je niet veel te zwaar bent en goed gespaakt is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dkvdt
Forum-lid

dkvdt 06 feb 2006 15:02

Waarom niet gewoon een Open Pro velgje. Weegt een grammetje of 430 tot 435. En dan heb je een betrouwbare velg, mits je niet veel te zwaar bent en goed gespaakt is.

Tsja...tis maar een detail en een persoonlijke mening, maarree die open pro's vind ik er niet uit zien. Ik hou absoluut niet van lage velgen... dus probeer het beste van 2 werelden te verenigingen: enigszins hoge velgen edoch niet zwaar...
En ik weet niet of het 100 magnesium is...wordt ook niet wijzer van de site http://www.mach1.fr

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 06 feb 2006 15:14

Aansluitend bij deze discussie; voor de fiets van mijn vriendin (Empella Bonfire SL) heb ik de keuze uit 2 wielsets. Ultegra naaf (in beide gevallen) met of een CXP 33 of Open Pro (Ceramisch). De wielen worden gebruikt als extra setje voor op de weg (in de zomer) en als reserve set in de winter (om te crossen).
Welke velg geniet gezien het gebruik de voorkeur en waarom? 
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

dkvdt
Forum-lid

dkvdt 06 feb 2006 15:47

Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 06 Februari 2006

Aansluitend bij deze discussie; voor de fiets van mijn vriendin (Empella Bonfire SL) heb ik de keuze uit 2 wielsets. Ultegra naaf (in beide gevallen) met of een CXP 33 of Open Pro (Ceramisch). De wielen worden gebruikt als extra setje voor op de weg (in de zomer) en als reserve set in de winter (om te crossen).

wacht nu even netjes op je beurt... eerst de Mach1 discussie...

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 06 feb 2006 16:21

Quoten: Origineel geplaatst door dKvdT op 06 Februari 2006

Op je beurt wachten is een slechte eigenschap voor wedstrijdrijders.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

dkvdt
Forum-lid

dkvdt 06 feb 2006 16:28

Op je beurt wachten is een slechte eigenschap voor wedstrijdrijders.

ngeduldigheid levert eveneens niet vaak een overwinning op...
and now for something completely different: back to the Mach1 discussie...en als die afgelopen is mag U weer...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 feb 2006 17:02

2 discussie door elkaar kan prima. Is toch een leuke uitdading, wordt je multi-tasking van
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dkvdt
Forum-lid

dkvdt 06 feb 2006 17:06

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 06 Februari 2006

2 discussie door elkaar kan prima. Is toch een leuke uitdading, wordt je multi-tasking van

Ik ben geen vrouw...en kan aldus maar 1 ding tegelijk...en ook dat is al moeilijk zat...
mijn ervaring na een aantal maanden fiets-forums stalken is dat blijkbaar de meeste deelnemers mannen zijn, want discussies eindigen steevast geheel ergens anders mee dan waar ze mee ooit begonnen zijn...
dus nu Mach1 en Mach1 only...

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 06 feb 2006 17:23

discussies eindigen steevast geheel ergens anders mee dan waar ze mee ooit begonnen zijn...

Precies dit topic gaat over CXP33 en dan begin jij over Mach1...

dkvdt
Forum-lid

dkvdt 06 feb 2006 17:48

discussies eindigen steevast geheel ergens anders mee dan waar ze mee ooit begonnen zijn...

Precies dit topic gaat over CXP33 en dan begin jij over Mach1...

Niets menselijks is (ook) mij vreemd...nu weer terug in de wachtrij jij...

Plaats reactie