Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Loslopende Honden

noppie
Forum-lid

noppie 11 dec 2005 23:18

Wat dwalen we toch gauw weer af he.
kiekeboe

stefanvd
Forum-lid

stefanvd 11 dec 2005 23:42

Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 11 December 2005

>Laatst reed er een klein kind op een driewieler met ouders ernaast, dan wil ik best >langzaam gaan rijden. Maar bij honden.....Waarom bij kinderen wel en bij honden niet? Dat vind ik niet erg logisch. Er zijn ook mensen die zelf geen kinderen hebben, maar wel een hond. Stel je nou voor dat die zouden zeggen: "voor honden rem ik wel, maar voor kinderen....."Gr, Diogenes

Omdat een kind niet ergens anders kan gaan fietsen. Een hond kan ook in het gras of aangelijnd. Lijkt me toch vreemd om een kind op een driewieler met een lijn om zijn/haar nek met moeite in het gras probeert vooruit te komen...niet?En we moeten aan de toekomst van ons als wielerland denken he. Laten we fietsende kinderen maar aanmoedigen.

cascarsi
Forum-lid

cascarsi 12 dec 2005 10:29

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 11 December 2005

Als we gaan schieten dan doen we het met losse flodders ja! anders wordt het zo,n  zooitje met al die dooie honden en mensen. Wees maar blij dat we niet op automobilisten schieten die niet hun knipperlicht weten te vinden want dan ben ik waarschijnlijk 1 van de weinige die het overleeft!! Als we het toch over onveilig weggedrag hebben dan is dit nummer 1, zeker weten maar ala we zitten op een fiets forum dus houden het maar bij fietsen.

met honden zelf heb ik bijna nooit problemen, maar met automobilisten die hun knipperlicht niet kunnen vinden veel meer.
Gister nog op een rontonde. zoonne gek die z'n knipperlicht  niet aan doet waneer ie afslaat. Dus ik fiets gewoon door want ik dacht dat ie rechtdoor ging slaat ie enne keer af rijdt ie mij bijna met het asfalt gelijk.
Goed ik houd me ook niet altijd aan de regels, maar je kunt ook te ver gaan
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

hans
Forum-lid

hans 12 dec 2005 10:38

Tsja die honden zijn inderdaad erg vervelend,
Tijdens trainingen vind ik het nog tot daaraantoe dat ik in de ankers moet maar ik heb ook al eens een tijdrit gehad waar ik flink moest remmen omdat dat Kl#te beest (zonder baasje in de buurt!) blaffend voor mij sprong..
Gelukkig beet deze blaffende hond niet maar het koste me uiteraard tijd
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

nils
Forum-lid

Gebruikersavatar nils 12 dec 2005 10:44

Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 11 December 2005

Pas op voor deze hond, hij schiet op fietsers.

Ikzelf ben in het trotse bezit van een hond zoals hierboven (een deense dog) en ik ben ook een fietser, ik kan begrijpen dat sommige fietsers een hekel hebben aan honden die loslopen en niet luisteren of midden op het fietspad lopen, aan de andere kant heb ik al verschillende keren meegemaaktdat fietsers zelf ook niet de meest "nette" persoenen op de weg zijn, op de opendare weg fietsen of (hier heb ik echt een hekel aan) een groep fietsers die denkt dat ze het profpeleton zijn en zich helemaal boven alle wetten voelen staan door naast elkaar te blijven fietsen, op de openbare weg te fietsen gewoon over een kruising knallen en dan de automobilisten voetgangers etc gewoon negeren en als je er wat van zegt uit te schelden.
Zoals hierboven al eerder genoemd als we allemaal een beetje "normaal" doen, een signaal geven als je wilt passeren komt het in 9 van de 10 gevallen goed, het is makkelijk om altijd een ander aan te wijzen maar eerste naar jezelf kijken en dan pas gaan wijzen!!
Zo ............ dus
No I'm not big headed my head is just big

nils
Forum-lid

Gebruikersavatar nils 12 dec 2005 12:54

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 12 December 2005

Nils, allemaal leuk en aardig maar wil je aub die mevrouw met die goddelijke billen eraf halen ,uit je signatuur want het lijdt zo af!!

Lijkt mij wel gaaf om een hond achter een punt 50 te zien zitten, en maar knallen op........................................................die automobilisten! zo naar die Deense dog te kijken , heeft misschien wel Rambo neigingen.

He biggie, http://pic14.picturetrail.com/VOL550/40 ... 609320.jpg
die van mij is gelukkig een stuk rustiger en ze is bang voor fietsen dus geen probleem
No I'm not big headed my head is just big

veeteetje
Forum-lid

veeteetje 12 dec 2005 13:43

Verleden jaar winter ging ik met m'n vader biken op een woensdagmiddag en we waren bijna terug bij de auto. Moesten alleen nog gedeelte verhard fietspad... Ik draai de bocht in en klap zowat bovenop een enorme hond. Schrik me te pleuris en zeg in een reactie: "Klerebeest". Blijkbaar iets te hard want baasje hoorde dat... maar ik deed of ik oogkleppen en oorwatten had en reed door met m'n staart tussen m'n benen. Maar omdat die vent zo op mij stond te schelden stopte pa die achter me aan kwam en die ging ook tegen die vent te keer dat ie niet zo tegen zijn dochter moest schelden. Tja, toen moest ik wel terug. Ik zei dat ie z'n hond gewoon aan de lijn moet houden op zo'n fietspad!! Naar lang heen en weer gemekker, hadden we eindelijk begrip van beide kanten, handje gegeven en verder... (de l*l...)

andre
Forum-lid

andre 12 dec 2005 16:54

Tijdje terug was er op een forum over honden dezelfde discussie, maar dan vooral gezien vanuit de hondenbezitter uiteraard. Erg leuk om dat te zien naast deze discussie.
Ik ben zowel hondenbezitter als fietser. Ik ben van mening dat het in veel gevallen een kwestie is van met elkaar rekening te houden (uitgezonderd gevallen waarbij een hond gewoon los een weg oprent, dit kan natuurlijk nooit).
Een fietser heeft vaak de neiging om op een fietspad erg hard langs een voetganger (met hond en aan de lijn) te scheuren. Baasje is niet voorbereidt, hond schrikt..kan toch iets opzij springen en hoppa, valpartij)
Fietser staat volledig in zijn recht, het is een fietspad, baasje had maar op moeten letten....Juridisch zal dit wel kloppen (?). Maar sociaal gezien vind ik dat je iemand wel even de kans moet geven.
Kortom, baasje let op je hond, fietser, waarschuw even, minder snelheid, groet en fiets en loop vrolijk verder

Plaats reactie