Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Jouw motivatie?!?

coulthard
Forum-lid

coulthard 23 nov 2005 10:55

Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 22 November 2005

Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 21 November 2005

Hoe heb ik vorig jaar gepresteerd?Heb ik bereikt wat ik wilde doen?Voelde ik me er goed bij?Wat doe ik aankomend seizoen anders?etc.Maar misschien is de basis wel eerst; waarom fiets ik eigenlijk? --> vindt ik het nog leuk en waarom was dat ook alweer.Het lijkt mij daarom wel intressant om van jullie eens te horen (/ lezen) wat nou jullie motivatie is voor het wielrennen. En dan wil ik een specifieke reden(en) horen --> en niet van, ''ja het is goed voor me'' of ''omdat ik het leuk vind''. Nee echt een duidelijk en gegronde reden(en)

Wat een enge dingen worden hier allemaal opgesomt!
Al die diepgaande gedachtes, motivaties en redenen, daar word ik een beetje moe van. Ik denk daar niet zo bij  na. Maw geen gelul maar fietsen. Het komende seizoen staat in ieder geval de AGR en de Alpe d' Heuze op het program.

En dat is nu exact de reden waarom Ullrich altijd 2e (of minder) wordt en Armstrong hem altijd wint.........
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

wegpiraat
Forum-lid

wegpiraat 23 nov 2005 11:32

helemaal mee eens coulthard! maar vooral laten denken dat fietsen alleen hard trappen is..
alleen al het eigen psychologisch voordeel, dat jij wel voorbereid bent op alles wat kan gaan komen. Je van de domme houden, maar ondertussen wel de regie stevig in handen houden. spelen met je tegenstander, hem het gevoel geven dat hij leidt, dat ie de overwinning ruikt, zodat ie overmoedig wordt en fouten gaat maken en vooral.. zn kaarten laat zien. moet denken aan het voorbeeldje afgelopen tour van die rails, waarbij armstrong wist dat het kwam en anticipeerde en de rest geluk had. (is niet alleen de kans op vallen verkleinen maar ook psychologisch voordeel, kan groot zijn als jij wel weet waar de tegenstander staat)
Maar ok voor mij en veel van ons is wielrennen vooral leuk en met je eigen grenzen bezig zijn. (of gezellig met een paar anderen fietsen) en het is ook niet zo dat ik enige wedstrijdaspiraties heb, maar toch.
trouwens couldhard, wat waren jou doelen en heb jij je doelen gehaald dit jaar??

wegpiraat
Forum-lid

wegpiraat 23 nov 2005 11:43

trouwens mij doel dit jaar was voornamelijk een goede vorm te hebben tijdens mn fietsvakantie met vrienden afgelopen mei. veel getraind op de hometrianer de winter ervoor en het voordeel daarvan was dat ik met een veel hogere trapfrequentie hard kan fietsen. ging dus minder snel kapot op de hellingen van de ventoux dan mn fietsvrienden.
doel voor komend jaar is meer duurtrainingen te maken. het percentage d1 te verhogen. (en zo betere (vet)verbranding, hoef ik me nl hopelijk minder het schampes te eten ervoor en tijdens). De totale hoeveelheid fietsen probeer ik binnen de perken te houden (4 trainingen per week), anders ben ik dalijk alleen nog maar aan het fietsen. 

cor01
Forum-lid

cor01 23 nov 2005 11:49

Wat een enge dingen worden hier allemaal opgesomt!
Al die diepgaande gedachtes, motivaties en redenen, daar word ik een beetje moe van. Ik denk daar niet zo bij  na. Maw geen gelul maar fietsen. Het komende seizoen staat in ieder geval de AGR en de Alpe d' Heuze op het program.

En dat is nu exact de reden waarom Ullrich altijd 2e (of minder) wordt en Armstrong hem altijd wint.........

Yep....! Je hebt helemaal gelijk....en ik ben nog wel een fan van Ullrich.....! Maar goed diepere psychologische motivaties zijn ook niet voor iedereen weg gelegd. Met niet lullen maar fietsen kom je een heel eind maar je uiteindelijk red je het toch niet als je echt iets wil bereiken. Daar kan ik zelf over mee praten.....!
"Afstappen is geen optie"

speric
Forum-lid HC

speric 23 nov 2005 13:18

mijn story :

Na een aantal jaar 9 pakjes in de week gerookt te hebben besloot ik te stoppen
dat ging een maand of 3 4 goed, eigenlijk geen problemen, maar ik kwam wel
langzaam maar zeker een kilo of 10 aan.
Naar de sportschool al snel bleek dat aan die gewichten trekken niet mijn ding was, juist
op dat moment werd spinning geïntroduceerd. Dat maar eens een kans geven. Eigenlijk was ik gelijk verkocht.
Heerlijk jezelf tot de grenzen brengen en kijken hoeveel verder je kan gaan.Maar was is leuker en lekkerder dan dit " in het echt " te doen. En juist op dat moment had een collega van mij
besloten om het jaar daarop Luik-Bastenaken-Luik te rijden. ( 2003 rijden)  " Niks voor jou " ?

Afgesproken om eerst een paar keer te fietsen en dan te beslissen. Met als gevolg dat ik besloten had om een ritje
naar Dwingelo te doen. Daar heeft mijn Opa een vakantie huisje, vandaar. Ik dacht ongeveer 150 km, werd 180 km!!
Daarvoor had ik misschien 3 ritjes gemaakt als langste afstand 50 km gereden ofzo.
Wat een helse tocht was dat zeg. Tot 75 km ging het prima, daarna toch wat last vh zadel en de hitte ruim 30 graden, mei 2002 !!
Een stuk weg met alleen maar klinkers in staphorst, alsof het zadel dwars door mij heen gedrukt werd, verschrikkelijk.
Toen een wegomlegging en het feest was compleet. Kwam uit in Steenwijk. En dat had Meppel moeten zijn ..
Na 180 km gefietst te hebben bleek ik een gemiddelde van 28.8 te hebben..  Achteraf heel niet slecht voor zo'n rookie..
Dit alles op een echt koga met 6 versnellingen ( 600 serie) de fiets van paps ...

Toen ik aankwam was ik gebroken, maar toch ook heel voldaan en op een bepaalde manier fris.
En dat mijne dames en heren was het gevoel waar ik geen genoeg van kon/kan krijgen.

Dus ik samen met mijn collega in jan/feb op pad, op zoek naar de fiets die het samen met mij
zal gaan waarmaken. Heel Nederland door gekruist, begonnen in Leusden en ook in Groesbeek (ilson, geweldig!)
Het eind vh liedje was dat ik voor de eerste de beste fiets koos die ik zag ! Om 9.15 uur al.
MIJN Giant !
Hierop moet het gebeuren, Luik Bastenaken -Luik here we come...

Een geweldig jaar was het 2003 ! vol zon alleen maar droog weer en ik steek in supervorm.

nu de vraag, zal ik door gaan met mij levensfiets-verhaal, of nu maar even snel tot the point wat ik wil bereiken e.d. ?

cor01
Forum-lid

cor01 23 nov 2005 14:48

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 23 November 2005

mijn story :
.

nu de vraag, zal ik door gaan met mij levensfiets-verhaal, of nu maar even snel tot the point wat ik wil bereiken e.d. ?

Ok......! Laat maar komen...."as you like"...!

wegpiraat
Forum-lid

wegpiraat 23 nov 2005 15:21

nee hoor gewoon verder. dacht zelf ook bij mijn stukkie, jongens wat wordt dit een ellenlang verhaal, maar boeie. mensen die het niet willen lezen skippen het maar.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 23 nov 2005 15:29

Wel, een nieuw topic, of heb ik dit eerder gezien? OK Ik doe een duit in het zakje. Om te beginnen ben ik hier waarschijnlijk wel de oudste fietser. Net 70 geworden.  Maar heb sinds februari bijna 5000 km weggepeddeld.   Ik heb er natuurlijk de tijd voor en alle voordeel heeft zijn nadeel. Oud en veel tijd of jong en weinig tijd. Ik vond als jongetje al snel uit dat voetballen niets voor mij was. Als ik een bal raakte was ik al tevreden. Waar die dan terecht kwam was minder belangrijk, voor mij althans. Dus werd ik altijd in de verdediging opgesteld. Weg is weg! Op mijn vader's herenfiets kwam ik echter goed vooruit als het zadel eraf ging en een jute zak opgevouwen op de bagagedrager werd gebonden. Dan kon ik bij de trappers. Ja, dat was die goeie ouwe tijd! Ben toen mijn zakgeld gaan opsparen en met wat bijwerken  voor f 2,50 p/w kon ik na jaren sparen mijn eerste frame kopen. Het duurde weer een jaar of zo voordat ik de rest kon kopen. Dat frame hing aan 2 draden aan het plafond van de zolderkamer waar ook mijn bed stond. Zo fantaseerde ik er iedere dag de wielen en andere spulletjes op. Goeie ouwe tijd! Op mijn 15de fietste ik eindelijk met 2 vrienden naar Parijs. Klimmen op die steile Route nationales ging goed en liet mijn vrienden altijd achter. Later ben ik nog naar Genua gefietst. Toen slaagde ik voor mijn examen op de Zeevaartschool en ben gaan varen om geld voor een huis te verdienen. Getrouwd, 2 jongens en heb die ook "op de fiets"gezet. Beiden rijden nog met veel plezier op hun race en ATB karretjes.  Vanaf mijn 20ste tot mijn 40ste praktisch niet echt gefietst, veel gerookt. Daarmee toen gestopt en ben weer gaan fietsen. Nu, na mijn pensioenering ben ik nog wat fanatieker gaan fietsen, op een bescheiden nivo natuurlijk. Gewoon lekker km maken, 25-30 p/u en ritjes van 60-100 km. Ik benijd de jongeren die mij voorbijzoeven maar zie weinig ouderen die mij bijhouden. Het is echter wel zo dat je niet achter geraniums moet gaan zitten als je 65+ bent. Gewoon aktief blijven en fietsen naar beste kunnen op jouw nivo. Ik rij wel eens een stukje 40 km/u en denk dan: J C Hoe houdt iemand dat een uur vol?   Afijn, dat hoeft van mij dan ook niet meer. Ik kan iedereen zeggen:
                                   Ik ben blij dat ik rij !

Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

cor01
Forum-lid

cor01 23 nov 2005 15:38

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 23 November 2005

Om te beginnen ben ik hier waarschijnlijk wel de oudste fietser. Net 70 geworden.  Maar heb sinds februari bijna 5000 km weggepeddeld.   :
                                   Ik ben blij dat ik rij !
Respect...Marconi...! Hoop dit over 30 jaar ook nog te kunnen zeggen...!

wesley
Forum-lid

Gebruikersavatar wesley 23 nov 2005 17:25

Zeker respect voor Marconi!! Ik heb er bewondering voor hoe op zijn leeftijd nog zo fanatiek rijdt!!

speric
Forum-lid HC

speric 23 nov 2005 17:48

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 23 November 2005

Zeker respect voor Marconi!! Ik heb er bewondering voor hoe op zijn leeftijd nog zo fanatiek rijdt!!

baas boven baas !

Plaats reactie