Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

SRM - Schoberer Rad Messtechnik

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 nov 2005 22:29

Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 26 November 2005

C A S R A N, kun je 'ns kijken wat dit apparaat gaat kosten. Heb zelf gemaild met de fabrikant (link via site), maar ze zijn niet zo heel snel met informatie af geven. Ik kan ook niet zien of de Ergomo geleverd wordt met de carbon cranks van de foto. Die zien er gaaf uit en zouden niet misstaan op mijn Trek Andromeda...


Die Ergomo kost 1299 euro in Europa. Square versie is leverbaar; Octalink pas in december, ISIS in januari 2006. Is hoogstwaarschijnlijk zonder crank; bovenstaande zijn volgens mij FSA-cranks met het Ergomo-logo, omdat die systemen gesponsord zijn. Je kan er om het even welke crank op zetten die je wil. Hier de Ergomo gegevens:
          
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 nov 2005 18:52

Omdat er al zo lekker veel foto's in het topic staan doe ik er nog wat extra bij :




Bij deze laatste foto valt me op dat het "meetstuk" veel kleiner is geworden volgens mij, want bij de andere SRM's vult het meetstuk het hele binnenblad (dus 130mm en hier maar 110)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 dec 2005 17:11

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 30 November 2005

...
Bij deze laatste foto valt me op dat het "meetstuk" veel kleiner is geworden volgens mij, want bij de andere SRM's vult het meetstuk het hele binnenblad (dus 130mm en hier maar 110)


Hierin zit de Powermeter van de mountainbike-SRM. Je ziet inderdaad dat het binnenblad slechts 110BCD is, terwijl het buitenblad 130BCD is. Deze FSA-SRM maakt toepassing van een heel genieuze combinatie van compact crank voor het binnenblad en normale crank voor het buitenblad!
 
Quoten: Origineel geplaatst door Hanz op 30 November 2005

Casran,
Probleem al opgelost en wat zijn de bevindingen?


Nog niet... Mijn probleem is heel eigenaardig. Eerst hebben we de sensor heel dicht bij de powermeter gebracht: hij toont trapfrequentie, maar geen vermogen. Dan zou je denken dat er iets schort aan die -thans gloednieuwe- Powercontrol V (het "bakje"), maar die bleek perfect te werken op een SRM Ergometer. Zou het aan de cranks liggen? Je zou het denken want een ander Powercontrol V's (zowel een gecodeere als niet-gecodeerde) gaven hetzelfde probleem, maar een Powercontrol IV (ouder model) gaf dan wel weer perfect het vermogen aan. Ook calibratie lukte moeilijk... De man die mij dit systeem bezorgde heeft al 15 jaar ervaring met SRM-systemen en plaatste er onnoemelijk veel, maar heeft nog nooit dergelijke problemen gehad.
Goed, geduld hebben dus. Morgen neemt ie hem mee (crank en Powercontrol) naar SRM in Duitsland. Hij gaat er samen heen met Wim Vanhuffel (Davitamon-Lotto); Wim zal er samen met Ullrich Schoberer SRM-testen ondergaan om zijn tijdritten te verbeteren met het oog op een topklassering in de komende Giro d'Italia.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ridley86
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 feb 2005 17:02

ridley86 07 dec 2005 20:15

heeft iemand dit al gezien



komt van de site van niki gudex

srm op een mtb kan je dan nog 3 tandwielen hebben? of is dit een voor koersfiets met kleindere tandwielen?

ridley86
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 feb 2005 17:02

ridley86 07 dec 2005 20:17


Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 dec 2005 20:45

Er is een speciale versie van de SRM professional voor mountainbikes. Je kan er gewoon met 3 bladen mee rijden volgens mij.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 08 dec 2005 13:12

Quoten: Origineel geplaatst door ridley86 op 07 December 2005

heeft iemand dit al gezien...komt van de site van niki gudex srm op een mtb kan je dan nog 3 tandwielen hebben? of is dit een voor koersfiets met kleindere tandwielen?


Ja hoor. SRM Triple kan (ik ken iemand die dat heeft op z'n racefiets); SRM Professional voor mountainbike.
Niki Gudex zit/zat overigens in het SRM Simplon Team (mtb team) dus zij rijdt uiteraard met deze systeempjes.   (maar ik vermoed dat je niet voor dat ging kijken op haar website)
     
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ridley86
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 feb 2005 17:02

ridley86 09 dec 2005 20:12

Wieler babes zijn zo HOT

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 dec 2005 21:07

Ondertussen is mijn SRM systeem even naar Duitsland gegaan en terug. Morgen wordt het gemonteerd... hopelijk kan ik er dan mee aan de slag; ik zal geleidelijk aan ook wat extra uitleg geven van hoe ik ermee werk en wat de mogelijkheden zijn.
Voorlopig even de gewogen cijfers van mijn SRM Professional:
- rechts: 175mm cranks, 52-39 tandbladen, boutjes, SRM chip: 556gr

- linkse crankarm 175mm: 213 gr

- kabelset voor power en speed (wel een kabelsetje voor snelheidsmeting aan achterwiel): 26 gr

Ik gebruik 'm in combinatie met een Record trapas.
Gewichten andere SRMs (bron: Weight Weenies forum):
SRM Powermeter - amateur version left crank 198gr right crank 482gr - no chainrings SRM Powermeter - DA10 version left crank 188gr right crank, including axle 474gr - no chainrings if you add the DA10 chainrings total weight is 806gr
SRM Powermeter - professional version172.5 cranks, 53x39 rings. (door iemand anders gemeten)right crank 567g left crank 221g
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 29 dec 2005 15:01

Je houdt je topic wel hot zo he??
Nee geintje, mooi dat ie weer terug en hopelijk werkend is. Ben erg benieuwd naar je beschrijvingen over gebruik en training! Voor een recreant van mijn kaliber is het zeker te prijzig, maar wel erg interessant om te weten!

6:13freak
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2005 23:04

6:13freak 29 dec 2005 17:40

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 21 November 2005


 
 
Het tapen baart me weinig zorgen. Voldoende controleren bij het poetsen van de fiets en af en toe een nieuwe tape leggen (is gauw gedaan).
Zie het onderwerp nu pas voor het eerst en het is bijzaak maar: waarom gebruik je geen doorzichtig tape? Hoef je niet te pielen met verschillende kleurtjes.



Plaats reactie