Pagina 3 van 4
Welke naven
Geplaatst: 23 nov 2005 20:36
door trekoclv
Quoten: Origineel geplaatst door wheeler op 23 November 2005
Dank allen voor jullie reacties. Het worden waarschijnlijk de DT Swiss 240s naven.
Mijn bedoeling is verder om als velgen de Mavic CXP33 te nemen. De DT Swiss RR1.1 schijnen ook heel goed te zijn. De CXP33's zijn iets zwaarder dan de RR1.1's. Daarom overweeg ik de CXP33's te nemen omdat ik denk dat ze door hun hogere gewicht iets steviger zijn. Is dat ook zo? Ik weeg trouwens zelf 105 kilo.
ik weet zo niet wat je extra betaald voor DT, maar ik zou als het niet veel extra kost voor DT gaan. Hoor hier alleen maar goede ervaringen over en ze zijn toch wat exclusiefer dan CXP velgen.
Welke naven
Geplaatst: 23 nov 2005 20:49
door scepticus
Bij 105 kg zou ik eerder CXP33 nemen dan RR 1.1
Die RR1.1 hebben een behoorlijk geringe wanddikte, waardoor ze bij een hoge bandenspanning verder uitbuigen dan wat stevigere velgen.
Welke naven
Geplaatst: 23 nov 2005 20:56
door sharkman
Bij 105 kg kan er maar een beperkt aantal onderdelen in aanmerking worden genomen.
Mavic cxp33 (de dt's zijn max voor zo'n kg of 80), DT competition spaken, messing nippels een Campa of Shimano naven. Alles wel met 36 spaken (en bij voorkeur achter met onderleg ringen).
Dt naven zijn hier de mindere van de bovengenoemde twee want de flensvorm zorgt voor een hogere belasting van de spaken.
Welke naven
Geplaatst: 25 nov 2005 13:07
door wheeler
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 23 November 2005
Bij 105 kg kan er maar een beperkt aantal onderdelen in aanmerking worden genomen.
Mavic cxp33 (de dt's zijn max voor zo'n kg of 80), DT competition spaken, messing nippels een Campa of Shimano naven. Alles wel met 36 spaken (en bij voorkeur achter met onderleg ringen).
Dt naven zijn hier de mindere van de bovengenoemde twee want de flensvorm zorgt voor een hogere belasting van de spaken.
Heeft iemand anders hier een reactie op? Klopt het wat Sharkman zegt dat de 240s minder geschikt zijn voor iemand boven de 100 kg vanwege de flensvorm?
Welke naven
Geplaatst: 25 nov 2005 19:14
door trekoclv
Quoten: Origineel geplaatst door wheeler op 25 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 23 November 2005
Bij 105 kg kan er maar een beperkt aantal onderdelen in aanmerking worden genomen.
Mavic cxp33 (de dt's zijn max voor zo'n kg of 80), DT competition spaken, messing nippels een Campa of Shimano naven. Alles wel met 36 spaken (en bij voorkeur achter met onderleg ringen).
Dt naven zijn hier de mindere van de bovengenoemde twee want de flensvorm zorgt voor een hogere belasting van de spaken.
Heeft iemand anders hier een reactie op? Klopt het wat Sharkman zegt dat de 240s minder geschikt zijn voor iemand boven de 100 kg vanwege de flensvorm?
sharkman heeft wel wat ervaring dus ik ga hem niet tegenspreken
Welke naven
Geplaatst: 25 nov 2005 21:56
door ridleyrijder
mss zijn de Edco naven iets voor jou. Naar het schijnt zijn die zeer sterk, maar ik weet het ook niet zeker hoor.
Welke naven
Geplaatst: 27 nov 2005 00:32
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door wheeler op 25 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 23 November 2005
Dt naven zijn hier de mindere van de bovengenoemde twee want de flensvorm zorgt voor een hogere belasting van de spaken.
Heeft iemand anders hier een reactie op? Klopt het wat Sharkman zegt dat de 240s minder geschikt zijn voor iemand boven de 100 kg vanwege de flensvorm?
DT naven zijn sterk, maar wat Sharkman zegt klopt. De gewone toerist of gemiddelde renner moet er niet zozeer voor vrezen, maar wat Heras met dit wiel overkwam is mogelijk (overigens ook met andere naven hoor):
Welke naven
Geplaatst: 27 nov 2005 11:32
door trekoclv
ik heb die naaf van DT waar niet zo'n opstaand randje aanzit (flens?). de naaf is daar eigenlijk helemaal plat en de spaken steken erin. oogt echt heel mooi.
Welke naven
Geplaatst: 27 nov 2005 11:43
door sharkman
je hebt waarschijnlijk bontragers??? (heb ik ook en dan de carbon variant).
Nogmaals Hügi's zijn best goed (zie ook lightweigth) maar boven de 100 zijn er wat aanpassingen nodig. Voor deze toepassing zijn er goedkopere en betere oplossingen voorhanden (36 spaaks campa en shimano) dus waarom moeilijk doen??
Welke naven
Geplaatst: 27 nov 2005 17:29
door trekoclv
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 27 November 2005
je hebt waarschijnlijk bontragers??? (heb ik ook en dan de carbon variant).
Nogmaals Hügi's zijn best goed (zie ook lightweigth) maar boven de 100 zijn er wat aanpassingen nodig. Voor deze toepassing zijn er goedkopere en betere oplossingen voorhanden (36 spaaks campa en shimano) dus waarom moeilijk doen??
idd bontragers
Welke naven
Geplaatst: 28 nov 2005 21:15
door wheeler
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 23 November 2005
Bij 105 kg kan er maar een beperkt aantal onderdelen in aanmerking worden genomen.
Mavic cxp33 (de dt's zijn max voor zo'n kg of 80), DT competition spaken, messing nippels een Campa of Shimano naven. Alles wel met 36 spaken (en bij voorkeur achter met onderleg ringen).
Dt naven zijn hier de mindere van de bovengenoemde twee want de flensvorm zorgt voor een hogere belasting van de spaken.
Wat is het verschil tussen de flensvorm van de campa en Shimano naven en die van de DT naven. Ik zie nl. weinig verschil.
Welke naven
Geplaatst: 30 nov 2005 10:37
door speric
onyx naven , zijn dat de iets zwaardere uitvoeringen van 240 s ?