Pagina 3 van 95

Merckx site

Geplaatst: 20 nov 2005 21:10
door casran
Meer info over het SRM Training System, de installatie van de kabeltjes en -binnenkort- wat inzichten over het gebruik kan je lezen in de aparte topic SRM - Schoberer Rad Messtechnik bij nderdelen.

Merckx site

Geplaatst: 21 nov 2005 01:08
door casran
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
 
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 20 November 2005

Mooi fietsje hoor CASRAN, weinig aan op te merken.Ohja, één ding: jammer dat het Campa logo op de zadelpen net in de zitbuis verdwijnt


Vind ik ook wel. Stom dat ze het logo niet helemaal bovenaan de pen drukken. Ik had dit euvel eerder ook al eens met een Selcof zadelpen...
 
Quoten: Origineel geplaatst door Jonge Bikkel op 20 November 2005

Idd mooi spul CASRAN. Hoop dat je uit het SRM system veel trainingsvooruitgang boekt tbv komend seizoen.
Ikzelf heb dat ook van het Campa logo op de carbon zadelpen, net niet helemaal te zien.
De Deda Newton Shallow, ben ik ook tevreden mee. Lekkere kortere bocht en makkelijker bij de remgrepen. Er rijden er niet voor niets zoveel mee in het peleton.


Thx. Helemaal met je eens!
 

Merckx site

Geplaatst: 21 nov 2005 01:33
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door BigM op 20 November 2005

MOOIE FIETS ZEKER VOOR EEN TRAININGFIETS MAAR WAT IS DAN JE KOERSFIETS


Wel, ik denk eraan om met deze fiets ook wel enkele races te rijden. Vlakke koersen weliswaar; dan heb ik meteen ook enkele SRM-gegevens uit koers. De mogelijkheid dat ik met deze fiets ook zou koersen speelde me in de keuze van onderdelen (Record bv.).
Maar goed, mijn eerste fiets voor races is een Merckx MXM, een carbon monocoque frame. Ik ben hem zo gaan ophalen in de fabriek in Meise:

frameset: Merckx MXM Carbonwielen: Campagnolo Boratube: Continental Temp 19headset: Campagnolo Recordafmontage: full Campagnolo Record Ultra met carbon crankspedalen: Campagnolo Pro-Fit Recordzadelpen: Merckx carbon (Selcof-made)zadelpenklem: Campagnolozadel: Selle Italia Flite Gel Flowstuur en -pen: Deda Alanerastuurlint: Eddy Merckx (Silva)kabelset: Campagnolobidonhoudertjes: Tacx Tao
Ik heb 'm dan ook direct als volgt gewijzigd:- mijn Shimano SPD-SL pedalen erop- zadel vervangen door een fi'zi:k Arione- stuur verlaagt: alle spacer er van tussen- Conti Tempo 19 tubes (tijdrittubes) vervangen door Conti Competition 22- Sigma BC1600 computertje
Wijzigingen ondertussen:- Deda Alanera is "Squadra Corse"-versie geworden (ronde stuurbocht)- steeds Deda stuurlint (hieronder de white carbon)- uitgerust met Polar CS200

De remhoeven, trapas en linkercrank van deze fiets staan ondertussen op het Team SC frame (waarmee de topic opende). De fiets is nu dus niet berijdbaar. Naar volgend jaar toe komen er Zero Gravity remgrepen op (thx to Sharkman), prototype Zero Gravity cranks (ben daar testrijder van, zie aparte topic), zwarte Nokon-kabeltjes en een AX-Lightness Apollo carbon zadel. De fiets wordt ook uitgerust met Lightweight wielen (zie aparte topic). Moet dus een lichtgewicht worden!
 

Merckx site

Geplaatst: 21 nov 2005 01:45
door bigm
pfff leuke verzameling
 
ps sc is scandium toch?

Merckx site

Geplaatst: 21 nov 2005 01:59
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door BigM op 21 November 2005

pfff leuke verzameling
ps sc is scandium toch?



Idd. (je mail hierover is net beantwoord trouwens)
Ik wou trouwens eens weten hoe m'n nieuwste fiets er zou uitzien met LWs (voorlopig zonder tubes, cassette en snelspanners) erin:

Merckx site

Geplaatst: 21 nov 2005 09:58
door zombie
casran,hoe groot ben je eigenlijk ?en welke maat is je comp frame ?
grZombei

Merckx site

Geplaatst: 21 nov 2005 10:14
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door zombie op 21 November 2005

casran,hoe groot ben je eigenlijk ?en welke maat is je comp frame ?
grZombei



Ben 1m80, maar verhoudingsgewijs grote binnenbeenlengte.Die MXM is 50cm center-center (sloping), of virtueel 56,5cm center-top, bovenbuis is 56cm. De Team SC is 56cm center-top, bovenbuislengte 57cm. Hoek van de zitbuis is quasi-identiek. De Team SC oogt een pak groter in ieder geval. Enige wat ik nog wel eens wil nameten is het verschil in wielbasis, wat een pak karakteristieken van een fiets kan blootleggen.
 

Merckx site

Geplaatst: 21 nov 2005 22:09
door kwlbiker
echt mooie fietsen pieter! ZO JALOERS OP DIE BORA'S VAN JOU!
 

Merckx site

Geplaatst: 22 nov 2005 20:12
door trekoclv
Quoten: Origineel geplaatst door kwlbiker op 21 November 2005


echt mooie fietsen pieter! ZO JALOERS OP DIE BORA'S VAN JOU!
 

je hebt zijn lightweights zeker nog niet gezien :P

Merckx site

Geplaatst: 22 nov 2005 20:28
door uphillonly
Mooie fiets Casran, ben ook wel gecharmeerd van dat stuur. Ben ook op zoek naar een stuur met klassieke bocht (omdat ik het er vooral mooier uit vind zien) en die Deda ziet er erg goed uit. Rijdt nu met een ITM Millennium Anatomic maar die vorm is toch niet helemaal wat ik zoek.

Merckx site

Geplaatst: 22 nov 2005 21:01
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door Uphill only op 22 November 2005

Mooie fiets Casran, ben ook wel gecharmeerd van dat stuur. Ben ook op zoek naar een stuur met klassieke bocht (omdat ik het er vooral mooier uit vind zien) en die Deda ziet er erg goed uit. Rijdt nu met een ITM Millennium Anatomic maar die vorm is toch niet helemaal wat ik zoek.


Viind ik ook heel mooi, en voor mij zit hij ook het best. In het profpeloton rijdt de meerderheid van de renners met dit soort stuurbochten; Armstrong wou niets anders. Is ook meteen de reden waarom carbonsturen niet snel doorbraken bij de profs: ze werden oorspronkelijk allemaal met "anatomic" stuurbocht gemaakt, maar gelukkig zijn er tegenwoordig ook carbonsturen met ronde stuurbocht te vinden (Ritchey carbon begon daarmee wegens grote vraag bij renners).
Bij Deda moet je gaan voor de Shallow versie; Ritchey heeft ook zo'n bochten, en wrslk ook wel andere merken. Dit is de Ritchey WCS van een vriend:
   

Merckx site

Geplaatst: 22 nov 2005 23:34
door uphillonly
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 22 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Uphill only op 22 November 2005

Mooie fiets Casran, ben ook wel gecharmeerd van dat stuur. Ben ook op zoek naar een stuur met klassieke bocht (omdat ik het er vooral mooier uit vind zien) en die Deda ziet er erg goed uit. Rijdt nu met een ITM Millennium Anatomic maar die vorm is toch niet helemaal wat ik zoek.


Viind ik ook heel mooi, en voor mij zit hij ook het best. In het profpeloton rijdt de meerderheid van de renners met dit soort stuurbochten; Armstrong wou niets anders. Is ook meteen de reden waarom carbonsturen niet snel doorbraken bij de profs: ze werden oorspronkelijk allemaal met "anatomic" stuurbocht gemaakt, maar gelukkig zijn er tegenwoordig ook carbonsturen met ronde stuurbocht te vinden (Ritchey carbon begon daarmee wegens grote vraag bij renners).
Bij Deda moet je gaan voor de Shallow versie; Ritchey heeft ook zo'n bochten, en wrslk ook wel andere merken. Dit is de Ritchey WCS van een vriend:
   

Vind de Deda op je trainingsbike mooier dan het stuur op deze trek. Bocht heeft zo'n lang recht stuk. 'k zal binnenkort eens informeren waar ik zo'n Deda bocht tegen mooie prijs kan bestellen.