am classic carbon
-
- Forum-lid
de gewone AMC wielen hoe zijn die dan? zag een licht setje staan van 1250 gram.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 22 November 2005
Gewone? ik neem aan dat je de 350's bedoeld. Of bedoel je die magnesium dingen?
Hij bedoelt wellicht de niet-carbon wielen.
AM Classic carbon zijn gewoon Zipps waarbij AM Classic de naven levert, net zoals Easton carbon en Ritchey carbon Zipps zijn met respectievelijk Easton/Velomax en Ritchey naven.
Gewone? ik neem aan dat je de 350's bedoeld. Of bedoel je die magnesium dingen?
Hij bedoelt wellicht de niet-carbon wielen.
AM Classic carbon zijn gewoon Zipps waarbij AM Classic de naven levert, net zoals Easton carbon en Ritchey carbon Zipps zijn met respectievelijk Easton/Velomax en Ritchey naven.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
de alu en mag uitvoeringen bedoel ik ja.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Magnesium velg vind ik een totaal idioot idee. Magnesium is niet het materiaal voor een velg, het is veel te corrosief. Op het moment dat er een beschadiging in de coating is, kan zonder dat je het ziet de velg corroderen. En dus bijv breken. Ik zal de komende jaren echt nooit met magnesium velgen rond rijden, of iemand moet me heel veel betalen [:d].
De alu velgen zijn een ander verhaal. Volgens Sharkman zijn de 350's te fragiel en qua kwaliteit minder dan 420's. Maar ja ze zijn 100 gram lichter (de 350's). De 420's zonder stickers vind ik er echt super uit zien, zo'n mooie diepe velg. Sharkman heeft nog een setje te koop met Soul kozak naven.
De voornaaf van Amc is zo goedkoop, daar kan je gewoon er een aantal reserve van kopen, maar is op de afdichting na een prima ding en dat voor minder dan 40 euro. De achternaaf is duidelijk van mindere kwaliteit, hij wordt ieder jaar wel weer wat beter, maar je hoort er nog wat te vaak van mensen die al na weinig km's de lagers totaal verrot hebben. (2 jaar geleden was het nog erger bij sommige)
De alu velgen zijn een ander verhaal. Volgens Sharkman zijn de 350's te fragiel en qua kwaliteit minder dan 420's. Maar ja ze zijn 100 gram lichter (de 350's). De 420's zonder stickers vind ik er echt super uit zien, zo'n mooie diepe velg. Sharkman heeft nog een setje te koop met Soul kozak naven.
De voornaaf van Amc is zo goedkoop, daar kan je gewoon er een aantal reserve van kopen, maar is op de afdichting na een prima ding en dat voor minder dan 40 euro. De achternaaf is duidelijk van mindere kwaliteit, hij wordt ieder jaar wel weer wat beter, maar je hoort er nog wat te vaak van mensen die al na weinig km's de lagers totaal verrot hebben. (2 jaar geleden was het nog erger bij sommige)
-
- Forum-lid
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 22 November 2005
Sharkman heeft nog een setje te koop met Soul kozak naven.
Nou, eh...
Sharkman heeft nog een setje te koop met Soul kozak naven.
Nou, eh...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Conclusie AM wielen zijn niet van goede kwaliteit.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
-
- Forum-lid
Quote: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 02 December 2005
Alu velgen zijn prima, mits je de juiste velg voor je gewicht kiest. Naven zijn vooral licht maar wat minder afgedicht. Carbon velgen zijn van ZIPP met daardoor de bekende (potentiele) problemen.
Alu velgen zijn prima, mits je de juiste velg voor je gewicht kiest. Naven zijn vooral licht maar wat minder afgedicht. Carbon velgen zijn van ZIPP met daardoor de bekende (potentiele) problemen.
-
- Forum-lid
Ik had eigenlijk oog laten vallen op de AMC cr 420 weet niet of die stevig genoeg zijn ik weg ongeveer 75 kg.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die