Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

campagnolo neutron wielen

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 13 nov 2005 19:16

Quoten: Origineel geplaatst door compdiver op 11 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 10 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door compdiver op 10 November 2005

Zijn ze voor shimano?Hoeveel km is er ongveer mee gereden, kan je ook een foto posten op dit forum?


Lees eerste post.
 
Quoten: Origineel geplaatst door motta op 10 November 2005

@Casran : waarom niet koersen met Zonda's en Circuit ?


Gewoon niet het topwiel, al zie ik daar gasten mee koersen. kHeb een paar Cosmosjes hier ook nog, maar 'k mag me niet voorstellen dat ik die ooit in m'n fiets krijg in koers na een wielwissel.  Al zijn vernoemde wielsets een heel pak beter dan Cosmossen van Salden...
 

Ik reedt bij de nieuwelingen en volgend jaar bij de junioren, en kan alleen maar tevreden gebruikers vinden over de neutrons, nog nooit een slechte commentaar gehoord... 2 ploegmaten van mij rijden met easton circuit, ook nooit klachten van gehad, alleen moest een na een valpartij zijn wiel moeten laten rechten, maar dat zou hij bij een ander ook moeten doen hebben...Verder zie ik er heeeeel veel met ksyrium elite- sl wielen rondrijden... ondanks al die klachten enzo, maar bij de meeste lopen die goed en bij andere dan weer totaal niet... dus ben beetje van mavic afgestapt...

bij welk team rijd je? ik ga volgend jaar ook naar de junioren, rijd nu bij twc de kempen/
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

compdiver
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 aug 2005 13:02

compdiver 13 nov 2005 20:12

Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 13 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door compdiver op 11 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 10 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door compdiver op 10 November 2005

Zijn ze voor shimano?Hoeveel km is er ongveer mee gereden, kan je ook een foto posten op dit forum?


Lees eerste post.
 
Quoten: Origineel geplaatst door motta op 10 November 2005

@Casran : waarom niet koersen met Zonda's en Circuit ?


Gewoon niet het topwiel, al zie ik daar gasten mee koersen. kHeb een paar Cosmosjes hier ook nog, maar 'k mag me niet voorstellen dat ik die ooit in m'n fiets krijg in koers na een wielwissel.  Al zijn vernoemde wielsets een heel pak beter dan Cosmossen van Salden...
 

Ik reedt bij de nieuwelingen en volgend jaar bij de junioren, en kan alleen maar tevreden gebruikers vinden over de neutrons, nog nooit een slechte commentaar gehoord... 2 ploegmaten van mij rijden met easton circuit, ook nooit klachten van gehad, alleen moest een na een valpartij zijn wiel moeten laten rechten, maar dat zou hij bij een ander ook moeten doen hebben...Verder zie ik er heeeeel veel met ksyrium elite- sl wielen rondrijden... ondanks al die klachten enzo, maar bij de meeste lopen die goed en bij andere dan weer totaal niet... dus ben beetje van mavic afgestapt...

bij welk team rijd je? ik ga volgend jaar ook naar de junioren, rijd nu bij twc de kempen/

Avia wielerteam of anders genoemd, wielerteamwaaslandwww.wielerteamwaasland.be Maar ik ga miss nog naar een andere ploeg, mits ploeg tekent dat ik weg mag...
Mijn Canyon Ultimate CF

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 13 nov 2005 21:10

aha dat is een mooi team. zit je binnen de a-selectie (dan zou ik persoonlijk nooit van mijn leven daar vertrekken) waarom kies je voor een ander team als ik vragen mag?
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

compdiver
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 aug 2005 13:02

compdiver 16 nov 2005 15:05

Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 13 November 2005

aha dat is een mooi team. zit je binnen de a-selectie (dan zou ik persoonlijk nooit van mijn leven daar vertrekken) waarom kies je voor een ander team als ik vragen mag?

neen, dat niet, er mocht echter niemand van de nieuwelingen naar de a-kernik koers nog maar 1 jaar, dusja, dan is het bijna onmogelijk hé
Mijn Canyon Ultimate CF

staph
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 okt 2005 15:24

staph 20 nov 2005 19:50

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 09 November 2005

Het enige easton wiel dat tegen neutrons op kan (en misschien nog iets beter is is de ASCENT 2). Ik zou gewoon voor de neutrons gaan........

Geldt voor de neutrons nog een bepaald max. gewicht als rijder? Ik weeg ong. 80 kg. Is het dan beter om de eurus wielset  te kopen?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 20 nov 2005 23:46

Quoten: Origineel geplaatst door staph op 20 November 2005

Geldt voor de neutrons nog een bepaald max. gewicht als rijder? Ik weeg ong. 80 kg. Is het dan beter om de eurus wielset  te kopen?


Rond de 80kg heb je geen enkel probleem met Neutrons, evenmin met Eurus (ik denk zelfs dat Neutrons iets sterkers zijn dan Eurus, puur m'n aanvoelen). Een kollos als Backstedt rijdt probleemloos Parijs-Roubaix op Neutrons. Campagnolo geeft 82kg als maximum voor al z'n wielen, al is dit eerder als garantie-indekking dan om de werkelijke draagkracht te duiden.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 nov 2005 12:38

Alle Campa onderdelen zijn tot 82 kg volgens mij, is gewoon kwestie van zichzelf indekken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

compdiver
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 aug 2005 13:02

compdiver 23 nov 2005 14:30

Quoten: Origineel geplaatst door sney op 08 November 2005


is het mogelijk om campagnolo neutron wielen waar een 10speed body (campa) te gebruikrn met een 9 speed (campa)?
                                                        alvast bedankt sneyman

1)Is het verstanding om neutron's te kopen (voor ultegra, heb je dan geen problemen?)met 9speed shimano body2)Kan ik daar later dat een 10 speed cassette opsteken?(weer shimano uiteraard)
Mijn Canyon Ultimate CF

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 nov 2005 19:29

ja en ja, maar let dan wel op dat je een shimano combatible wielset koopt
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

reinvandewou
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 29 mar 2006 01:55

reinvandewou 16 nov 2006 00:04

in 2007 zijn er 2 modellen van de neutrons. De gewone en de neutron Ultra. De ultra zou iets lichter zijn.
Is het zo dat de gewone neutrons(die in 2007 een adviesprijs rond de 400 euro krijgen) dezelfde zijn als het 2006 model? En hoeveel beter is de ultra versie?
groetjes rein

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 16 nov 2006 03:26

Quoten: Origineel geplaatst door rein van de wou op 15 November 2006


in 2007 zijn er 2 modellen van de neutrons. De gewone en de neutron Ultra. De ultra zou iets lichter zijn.
Is het zo dat de gewone neutrons(die in 2007 een adviesprijs rond de 400 euro krijgen) dezelfde zijn als het 2006 model? En hoeveel beter is de ultra versie?
groetjes rein


Hoi,
 
De gewone Neutrons zijn niet veranderd voor 07.
De Ultra is er bijgekomen en heeft nu een asymetrische boring voor de spaken, is gebalanceerd om de voeg van de velg te compenseren en krijgt ook nog eens de carbonnen naven zoals van de Hyperon, Bora en Eurus Carbon (voor 07 is dat dan de Shamal Ultra geworden) met verhoogde flans aan de aandrijfzijde.
Of een gewone sterveling het verschil zal voelen?
Wat het balanceren betreft, dit zou op papier een verhoogde stabiliteit geven bij hoge snelheden: kamikaze afdalingen bij +85 km/u e.d.
De carbonnen naven zijn wat lichter en naar verluidt stijver dacht ik en de verhoogde achterflans geeft een betere overdracht....
Verder zal je het vooral voelen in de portemonnee en je bling-factor stijgt lekker natuurlijk.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 16 nov 2006 08:36

Wat zijn de verschillen tussen de Neutron en de Eurus serie? behalve de prijs dan natuurlijk.

Plaats reactie