Racefiets; budget EUR4000 (rijder: 200 cm, 95 kg)
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 07 sep 2005 13:07
Bedankt voor je reactie. Een toevoeging:
Wellicht helpt het met het maken van de definitieve keuze. Ik ben er al wel achter dat geen van 3-en een slechte keuze zal worden; alledrie meer dan prima fietsen. Een keuze is meer op 'gevoel' gebasseerd dan op ratio.
Er zal veel voor nodig zijn om mij van de Storck af te praten; ik zoek naar een bevestiging of een gefundeerde ontkrachting van mijn bevindingen met betrekking tot de Storck.
Wellicht helpt het met het maken van de definitieve keuze. Ik ben er al wel achter dat geen van 3-en een slechte keuze zal worden; alledrie meer dan prima fietsen. Een keuze is meer op 'gevoel' gebasseerd dan op ratio.
Er zal veel voor nodig zijn om mij van de Storck af te praten; ik zoek naar een bevestiging of een gefundeerde ontkrachting van mijn bevindingen met betrekking tot de Storck.
Gewoon de Stork kopen dus, niet meer twijfelen.
Overigens zou volgens mij de BMC niet de beste keuze zijn, Easton heeft slechte naven en de voorkant van mijn SLC01 is niet echt stijf, of dat voor de SLR01 ook geldt weet ik overigens niet.
Overigens zou volgens mij de BMC niet de beste keuze zijn, Easton heeft slechte naven en de voorkant van mijn SLC01 is niet echt stijf, of dat voor de SLR01 ook geldt weet ik overigens niet.
-
- Forum-lid
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19
Ik zag op pagina 1 dat je ook overwoog Easton EA90 aero te kopen. niet echt een aanrader als je de reviews op internet leest. heel veel mensen hebben last van spaakbreuk bij die wielen en met jou lengte (en dus gewicht) kan dat best een probleem zijn
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Denk dat de Storck gezien je lengte de beste keuze is van de 3. Afmontage Sram Force is niets mis mee alleen zou ik nooit de Ksyrium Equipe gaan.
Gezien je gewicht zou ik liever voor Fulcrum gaan of een setje laten spaken.
We zijn benieuwd naar de foto's
Gezien je gewicht zou ik liever voor Fulcrum gaan of een setje laten spaken.
We zijn benieuwd naar de foto's
-
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 13 sep 2010 14:23
Welke cassette/groep had je dan? Ik dacht dat de vertanding (van 12-25) aan het einde meestal 21-23-25 was, zonder 24?Matthijs83 schreef:De afgelopen twee jaar heb ik nooit naar de tripple geschakeld (met 12-25 gemonteerd), ook niet in de Alpen. Met 39-24 kwam ik overal prima boven.
adroit schreef:Denk dat de Storck gezien je lengte de beste keuze is van de 3. Afmontage Sram Force is niets mis mee alleen zou ik nooit de Ksyrium Equipe gaan.
Gezien je gewicht zou ik liever voor Fulcrum gaan of een setje laten spaken.
We zijn benieuwd naar de foto's
+1 Ksyriums zijn de slapste wielen waar ik tot nu toe meer gereden heb en ik heb al menig topic gelezen waaruit blijkt dat die ervaring door vele gedeeld wordt. Dus ga voor Fulcrum R1, Campa Eurus of Neutron of laat een exclusief setje naar wens bouwen bij Zoran.
Verder inderdaad zondermeer de storck. Ik heb mijn FM in Utrecht meerdere storcks voor lange mannen zien opbouwen en als een merk (iig qua looks) zo'n groot frame goed kan hebben is het storck.. en tja dat gevoel van Duitse degelijkheid is toch prettig
IN dat kader vind ik overigens maatje 60 (ook bovenbuis 60 cc) van Isaac misschien nog wel wat mooier.. net iets meer gestroomlijnde looks
+1 voor de Fulcrum Racing 1
Heb ik zelf ook (90kg, 1.94m, bbl 100) en zijn stukken beter dan mijn voorgaande Mavic Ksyrium Elite's
Heb ik zelf ook (90kg, 1.94m, bbl 100) en zijn stukken beter dan mijn voorgaande Mavic Ksyrium Elite's
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
-
- Forum-lid
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 08 aug 2006 13:15
Denk hierbij meer aan een 'dranghek' aka handgemaakt frame met genoeg grondspeling voor cranks 200-210mm en voldoende bovenbuislengte (ca. 650mm). Vergeet maar dat standaard spul, dat is jezelf fietsgenot ontnemen. Temeer als je budget behoorlijk ruim is, liggen hier zeker je mogelijkheden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 07 sep 2005 13:07
Na wat wachten heb ik afgelopen woensdag mijn Storck opgehaald. De eerste 200 km zitten er op. Hij bevalt me super! Met name het bochtengedrag valt me op; hij stuurt heerlijk scherp en blijft stabiel.
De 4 Season (25mm) banden worden binnenkort vervangen door 4000S banden (tevens 25mm).
Foto 1
Foto 2
Foto 3
De 4 Season (25mm) banden worden binnenkort vervangen door 4000S banden (tevens 25mm).
Foto 1
Foto 2
Foto 3