In een zuid afrikaans fietsblad werd de Team sl onder de loep genomen. Teruggerekend naar euro's kost deze 7.9 kilo zware fiets nog geen 1800 euro.. echt een koopje dus voor dit gewicht!
Het gewicht van deze fiets wordt bereikt door ten eerste de AMC sprint (waar er al in de test problemen met de voornaaf kwamen) wielset en superlichte vittoria diamante banden. Voor zijn gewicht is de fiets afgemonteerd met een "degelijke" ultegra groep.
De fiets heeft verder een gewichtslimiet van 90 kilo, en zoals jullie al verwachten is het frame ook niet super stijf. toch daalt de fiets stabiel en ontspannen bovendien is het frame voor alu zeer confortabel
Als je niet al te veel weegt en de AMC wielen voor wedstrijden houd heb je denk ik een strak fietsje aan de fuji
Fiets voor wedstrijdrijden
wat denk je van een sportivo www.sportivo.be als je valt en er is veel verfschade kan je hem dan laten herspuiten vo nie veel geld.
Quoten: Origineel geplaatst door Rien op 30 Oktober 2005
www.prorace.be
prorace x-lite, alu frame van ca. 1kg
en ongeveer 750 euro
ik heb niet zo'n goede ervaringen met die frame's ken een paar leeftijdgenoten die frame's van dat merk gescheurd hadden bij normaal gebruik
www.prorace.be
prorace x-lite, alu frame van ca. 1kg
en ongeveer 750 euro
ik heb niet zo'n goede ervaringen met die frame's ken een paar leeftijdgenoten die frame's van dat merk gescheurd hadden bij normaal gebruik
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij mijn FM bieden ze ook eigen merk frame's aan. Je kunt kiezen uit een frame van 6061 alu of uit easton scandium. De eerste kost 199 en de tweede 499. Volgens mij zit hier geen vork bij. Is dit wat? Of kan ik dan toch beter een paar kilometer rijden en naar Roseversand gaan.
FF wat anders. Kijken de mensen je niet raar aan als je met een red bull een wielerrit begint? Alsof je niet genoeg geld hebt voor een "goede" fiets?
FF wat anders. Kijken de mensen je niet raar aan als je met een red bull een wielerrit begint? Alsof je niet genoeg geld hebt voor een "goede" fiets?
Heb al een behoorlijke reeks Scott Speedster en Storck scenario team frames afgebouwd voor wedstrijdrenners en er nog nooit eentje teruggehad met klachten! Dit zijn frames die extreem geschikt zijn voor wedstrijdgebruik, ze zijn niet comfortabel maar beschikken wel over een superstrak rijgedrag.
Voordeel van Alu is dat het wat kan hebben, relatief licht is en na een valpartij duidelijke sporen van beschadiging laat zien (scheuren/deuken). Dit is meteen ook het grootste nadeel van carbon, ook bij cruciale beschadigingen is er regelmatig absoluut niets te zien. Eigenlijk is het direct uitwisselen van een frame na een flinke crash het devies, maar wie doet dat met een frame van 1500 euro of meer.....
Overigens reed ik criteria vaak op een kinesis extralight van nog geen 200 Euro en de resultaten waren er niet minder om.
Voordeel van Alu is dat het wat kan hebben, relatief licht is en na een valpartij duidelijke sporen van beschadiging laat zien (scheuren/deuken). Dit is meteen ook het grootste nadeel van carbon, ook bij cruciale beschadigingen is er regelmatig absoluut niets te zien. Eigenlijk is het direct uitwisselen van een frame na een flinke crash het devies, maar wie doet dat met een frame van 1500 euro of meer.....
Overigens reed ik criteria vaak op een kinesis extralight van nog geen 200 Euro en de resultaten waren er niet minder om.
Quoten: Origineel geplaatst door Joris v B op 30 Oktober 2005
FF wat anders. Kijken de mensen je niet raar aan als je met een red bull een wielerrit begint? Alsof je niet genoeg geld hebt voor een "goede" fiets?
Schijt aan hebben, benen laten spreken.
Bovendien zijn het goede fietsen (waar ook gewoon wedstrijden op gereden en gewonnen worden, duitse kampioen rijdt er ook op).
FF wat anders. Kijken de mensen je niet raar aan als je met een red bull een wielerrit begint? Alsof je niet genoeg geld hebt voor een "goede" fiets?
Schijt aan hebben, benen laten spreken.
Bovendien zijn het goede fietsen (waar ook gewoon wedstrijden op gereden en gewonnen worden, duitse kampioen rijdt er ook op).
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 30 Oktober 2005
Heb al een behoorlijke reeks Scott Speedster en Storck scenario team frames afgebouwd voor wedstrijdrenners en er nog nooit eentje teruggehad met klachten! Dit zijn frames die extreem geschikt zijn voor wedstrijdgebruik, ze zijn niet comfortabel maar beschikken wel over een superstrak rijgedrag.
Voordeel van Alu is dat het wat kan hebben, relatief licht is en na een valpartij duidelijke sporen van beschadiging laat zien (scheuren/deuken). Dit is meteen ook het grootste nadeel van carbon, ook bij cruciale beschadigingen is er regelmatig absoluut niets te zien. Eigenlijk is het direct uitwisselen van een frame na een flinke crash het devies, maar wie doet dat met een frame van 1500 euro of meer.....
Overigens reed ik criteria vaak op een kinesis extralight van nog geen 200 Euro en de resultaten waren er niet minder om.
Zal morgen eens bij de FM kijken wat hij voor mij kan beteken qua Scott. Volgens mij hebben ze nog een aantal speedsters staan dus misschien kan ik wel ff een ritje maken.
Hoe kan ik eigenlijk zien of een fiets tour/wedstrijd georienteerd is? Welke verhoudingen van afmetingen moeten ze dan hebben?
Heb al een behoorlijke reeks Scott Speedster en Storck scenario team frames afgebouwd voor wedstrijdrenners en er nog nooit eentje teruggehad met klachten! Dit zijn frames die extreem geschikt zijn voor wedstrijdgebruik, ze zijn niet comfortabel maar beschikken wel over een superstrak rijgedrag.
Voordeel van Alu is dat het wat kan hebben, relatief licht is en na een valpartij duidelijke sporen van beschadiging laat zien (scheuren/deuken). Dit is meteen ook het grootste nadeel van carbon, ook bij cruciale beschadigingen is er regelmatig absoluut niets te zien. Eigenlijk is het direct uitwisselen van een frame na een flinke crash het devies, maar wie doet dat met een frame van 1500 euro of meer.....
Overigens reed ik criteria vaak op een kinesis extralight van nog geen 200 Euro en de resultaten waren er niet minder om.
Zal morgen eens bij de FM kijken wat hij voor mij kan beteken qua Scott. Volgens mij hebben ze nog een aantal speedsters staan dus misschien kan ik wel ff een ritje maken.
Hoe kan ik eigenlijk zien of een fiets tour/wedstrijd georienteerd is? Welke verhoudingen van afmetingen moeten ze dan hebben?
-
- Forum-lid
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:40
Een interessante discussie vind hier plaats met nuttige adviezen. Zelf zit eigenlijk met dezelfde vraag als Joris v B, welke fiets is wel of niet geschikt voor het rijden van wedstrijden. Hij noemde somde zelf al een rijtje merken frames op waaronder Cube, ik zelf rijd op een Cube Streamer. Op dit merk is nog geen reactie gegeven.
Wat denken jullie? Is dit een geschikte fiets om wedstrijden mee te rijden? Ben zelf lichtgewicht 1.85m en 68 kg.
Wat denken jullie? Is dit een geschikte fiets om wedstrijden mee te rijden? Ben zelf lichtgewicht 1.85m en 68 kg.
Quoten: Origineel geplaatst door Chiel Gymbroek op 01 November 2005
Een interessante discussie vind hier plaats met nuttige adviezen. Zelf zit eigenlijk met dezelfde vraag als Joris v B, welke fiets is wel of niet geschikt voor het rijden van wedstrijden. Hij noemde somde zelf al een rijtje merken frames op waaronder Cube, ik zelf rijd op een Cube Streamer. Op dit merk is nog geen reactie gegeven.
Wat denken jullie? Is dit een geschikte fiets om wedstrijden mee te rijden? Ben zelf lichtgewicht 1.85m en 68 kg.
Heb dezelfde afmeting en gewicht als jouw. Ik denk er nu serieus over na om een Red Bull Pro-SL 3000 of een Red Bull Scandium-3000 aan te schaffen. De laatste is volgens Tour minder comfortabel. Gewicht is ook iets lager +- 300 gram. De prijs is echter wel weer 200 euro hoger.
Verder hebben ze dezelfde afmontage. Ik zal denk ik dit merk verkiezen boven een ander duits merk omdat Bochelt voor mij maar een half uurtje rijden is.
Een interessante discussie vind hier plaats met nuttige adviezen. Zelf zit eigenlijk met dezelfde vraag als Joris v B, welke fiets is wel of niet geschikt voor het rijden van wedstrijden. Hij noemde somde zelf al een rijtje merken frames op waaronder Cube, ik zelf rijd op een Cube Streamer. Op dit merk is nog geen reactie gegeven.
Wat denken jullie? Is dit een geschikte fiets om wedstrijden mee te rijden? Ben zelf lichtgewicht 1.85m en 68 kg.
Heb dezelfde afmeting en gewicht als jouw. Ik denk er nu serieus over na om een Red Bull Pro-SL 3000 of een Red Bull Scandium-3000 aan te schaffen. De laatste is volgens Tour minder comfortabel. Gewicht is ook iets lager +- 300 gram. De prijs is echter wel weer 200 euro hoger.
Verder hebben ze dezelfde afmontage. Ik zal denk ik dit merk verkiezen boven een ander duits merk omdat Bochelt voor mij maar een half uurtje rijden is.
@Joris
Mooie fiets, die Red Bull Pro SL3000. Heb die fiets ook overwogen maar uiteindelijk is het een Stevens Aspin geworden. Als je op een half uur van Rose zit, zit je ook niet zo ver van CycleSports vandaan (Druten), die zijn Stevens dealer.
Dat zou je ook eens kunnen bekijken.
Quoten: Origineel geplaatst door Joris v B op 02 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Chiel Gymbroek op 01 November 2005
Een interessante discussie vind hier plaats met nuttige adviezen. Zelf zit eigenlijk met dezelfde vraag als Joris v B, welke fiets is wel of niet geschikt voor het rijden van wedstrijden. Hij noemde somde zelf al een rijtje merken frames op waaronder Cube, ik zelf rijd op een Cube Streamer. Op dit merk is nog geen reactie gegeven.
Wat denken jullie? Is dit een geschikte fiets om wedstrijden mee te rijden? Ben zelf lichtgewicht 1.85m en 68 kg.
Heb dezelfde afmeting en gewicht als jouw. Ik denk er nu serieus over na om een Red Bull Pro-SL 3000 of een Red Bull Scandium-3000 aan te schaffen. De laatste is volgens Tour minder comfortabel. Gewicht is ook iets lager +- 300 gram. De prijs is echter wel weer 200 euro hoger.
Verder hebben ze dezelfde afmontage. Ik zal denk ik dit merk verkiezen boven een ander duits merk omdat Bochelt voor mij maar een half uurtje rijden is.
Mooie fiets, die Red Bull Pro SL3000. Heb die fiets ook overwogen maar uiteindelijk is het een Stevens Aspin geworden. Als je op een half uur van Rose zit, zit je ook niet zo ver van CycleSports vandaan (Druten), die zijn Stevens dealer.
Dat zou je ook eens kunnen bekijken.
Quoten: Origineel geplaatst door Joris v B op 02 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Chiel Gymbroek op 01 November 2005
Een interessante discussie vind hier plaats met nuttige adviezen. Zelf zit eigenlijk met dezelfde vraag als Joris v B, welke fiets is wel of niet geschikt voor het rijden van wedstrijden. Hij noemde somde zelf al een rijtje merken frames op waaronder Cube, ik zelf rijd op een Cube Streamer. Op dit merk is nog geen reactie gegeven.
Wat denken jullie? Is dit een geschikte fiets om wedstrijden mee te rijden? Ben zelf lichtgewicht 1.85m en 68 kg.
Heb dezelfde afmeting en gewicht als jouw. Ik denk er nu serieus over na om een Red Bull Pro-SL 3000 of een Red Bull Scandium-3000 aan te schaffen. De laatste is volgens Tour minder comfortabel. Gewicht is ook iets lager +- 300 gram. De prijs is echter wel weer 200 euro hoger.
Verder hebben ze dezelfde afmontage. Ik zal denk ik dit merk verkiezen boven een ander duits merk omdat Bochelt voor mij maar een half uurtje rijden is.