Pagina 3 van 4
Wat kan eraf
Geplaatst: 25 okt 2005 21:43
door trekoclv
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 25 Oktober 2005
Bij salden hebben ze die Ekip bidonhouders, alleen heten ze daar x-lite. Ca 20 gr, 20 euro dacht ik. Clubmaat is er wel tevreden over, ga ze mss zelf ook oppikken.Andere optie is om een keer je groep helemaal om te bouwen naar DA 9spd of zelfs een keer 10spd. Wordtie niet alleen lichter maar werkt het ook (iets) beter.
wat zal dat gewichtverschil zijn? ik denk dat ik dat niet zal gaan doen. aangezien ik over 1 a 2 jaar toch een nieuwe fiets aan ga schaffen. dit zal dan waarschijnlijk met dura-ace of chorus carbon zijn. maar dat duurt nog lang
Wat kan eraf
Geplaatst: 25 okt 2005 22:41
door amclassic-fan
Je bent de trapas volgens mij in het rijtje vergeten , dus je mag er nog 230 gram bij optellen . Ik zou zeggen mail sharkman dat levert je meer op dan geklooi met allemaal kleine dingetjes als bidonhouders. (waar vervolgens je bidon uitvliegt tijdens de koers).
Wat kan eraf
Geplaatst: 25 okt 2005 22:47
door trekoclv
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 25 Oktober 2005
Je bent de trapas volgens mij in het rijtje vergeten , dus je mag er nog 230 gram bij optellen . Ik zou zeggen mail sharkman dat levert je meer op dan geklooi met allemaal kleine dingetjes als bidonhouders. (waar vervolgens je bidon uitvliegt tijdens de koers).
dat was ik al vanplan eigenlijk. maar op ww staat cranksets.. dus dat betekent dan toch crankarmen trapas en tandbladen..?
Wat kan eraf
Geplaatst: 25 okt 2005 23:05
door jee-es
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 25 Oktober 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 25 Oktober 2005
Je bent de trapas volgens mij in het rijtje vergeten , dus je mag er nog 230 gram bij optellen . Ik zou zeggen mail sharkman dat levert je meer op dan geklooi met allemaal kleine dingetjes als bidonhouders. (waar vervolgens je bidon uitvliegt tijdens de koers).
dat was ik al vanplan eigenlijk. maar op ww staat cranksets.. dus dat betekent dan toch crankarmen trapas en tandbladen..?
Volgens de WW lijst is een Ultegra (6600) incl BB en 53/39 838gram. Schade valt dus nog mee...
Wat kan eraf
Geplaatst: 25 okt 2005 23:23
door trekoclv
Quoten: Origineel geplaatst door Jee-eS op 25 Oktober 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 25 Oktober 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 25 Oktober 2005
Je bent de trapas volgens mij in het rijtje vergeten , dus je mag er nog 230 gram bij optellen . Ik zou zeggen mail sharkman dat levert je meer op dan geklooi met allemaal kleine dingetjes als bidonhouders. (waar vervolgens je bidon uitvliegt tijdens de koers).
dat was ik al vanplan eigenlijk. maar op ww staat cranksets.. dus dat betekent dan toch crankarmen trapas en tandbladen..?
Volgens de WW lijst is een Ultegra (6600) incl BB en 53/39 838gram. Schade valt dus nog mee...
ik heb de 6500 9 speed dus mijn 672 klopt
Wat kan eraf
Geplaatst: 25 okt 2005 23:42
door yvesg
Lightweight Obermayer wieltjes monteren en je zit zo onder de 7 kg !!
Wat kan eraf
Geplaatst: 26 okt 2005 00:01
door mr.c
Quote: Origineel geplaatst door YvesG op 25 Oktober 2005
Lightweight Obermayer wieltjes monteren en je zit zo onder de 7 kg !!
Dus Casran overtuigen de hij toch echt problemen gaat krijgen met z'n carvitatielagers
CASRAN = Lucky basterd
Wat kan eraf
Geplaatst: 26 okt 2005 00:11
door amclassic-fan
jammer voor je maar dat is echt zonder trapas. Crankset betekent crankarmen + bladen. Trapassen staan paar linkjes hoger.
Wat kan eraf
Geplaatst: 26 okt 2005 10:08
door wezep
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 25 Oktober 2005
voor 310 euro kan ik: nieuwe zadelpen (Ritchey WCS 215 weet iemand of dit ook echt klopt??) 60 euro
nieuwe stuurpen Ritchey WCS 110 gram 60 euro
nieuw stuur Ritchey WCS ondiep (klassieke bocht) 220 gram 60 euro
binnenbandjes bontrager 120 (voor 2) 30 euro
Bij
www.bikestudio.nl kun je die wcs spullen kopen voor 50 euro per onderdeel. Ook de binnenbandjes van Bontrager zijn daar erg goedkoop.
Ze zijn alleen niet erg snel met het reageren op mail.
En weet je zeker dat je een RaceXLite voorvork hebt?Heb zelf ook een Trek 5500 (model 2003) en volgens mij zit er een RaceLite voorvork op: is wel 150 gram zwaarder.
Deze fiets heb ik:
http://www.trekbikes.com/bikes/2003/road/5500.jsp
Wat kan eraf
Geplaatst: 26 okt 2005 10:43
door zombie
Quoten: Origineel geplaatst door Mr. C op 25 Oktober 2005
Dus Casran overtuigen de hij toch echt problemen gaat krijgen met z'n carvitatielagers CASRAN = Lucky basterd
opm : de juiste term is : carviteringslagers.Van daele zegt ; de lagers die zorgen voor het carviteren van de astimenten...
Wat kan eraf
Geplaatst: 26 okt 2005 11:18
door rolandt
Quoten: Origineel geplaatst door zombie op 26 Oktober 2005
opm : de juiste term is : carviteringslagers.Van daele zegt ; de lagers die zorgen voor het carviteren van de astimenten...
Ja, maar dat daarbij ingezwalfde biloteengassen vrijkomen, daar hoor ik dan nooit iemand over...
Wat kan eraf
Geplaatst: 26 okt 2005 16:45
door bike_add1ct
Quote: Origineel geplaatst door wezep op 26 Oktober 2005
Bij
www.bikestudio.nl kun je die wcs spullen kopen voor 50 euro per onderdeel. Ook de binnenbandjes van Bontrager zijn daar erg goedkoop.Ze zijn alleen niet erg snel met het reageren op mail.
Ha, BikeStudio. Benny Brouwer is inderdaad weer opnieuw begonnen, vraag me af hoe het dit keer gaat lopen. Een superaardige man iig met veel kennis van zaken, alleen niet de persoon waarvan je een snelle reactie op je mail hoeft te verwachten nee. Hij heeft trouwens grootse plannen met zijn internetwinkel, hij wil onder de prijzen van Salden gaan zitten...
Ook mooi is dat mijn Brouwer racefiets nu weer wat in waarde is gestegen natuurlijk