Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

FIETS oktober

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 13 okt 2005 20:36

wat ik ook niet snap, en waar Marconi volgens mij ook op hamert, is die stijfheidmetingen. Neem zo pinarello dogma van petachi, die zou slap zijn.hoe kan hij er zo mee sprinten dan.. of afdalen ( als ie omhoog gegaan is )
er word nooit echt gesproken over  :  "  hoe in de praktijk " misschien is een waarde boven ...= getal al niet meer voelbaar, maar hooguit meetbaar..++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Juist!  Wij lezen dan veel over die stijfheidsmetingen, maar waarvoor  en voor wie zijn die belangrijk ?  Ben je een echter stevige jongen die kan spurten? Ik ken iemand die frames uit elkaar trapt en wielen de vernieling in trapt.  Een echter spurter dus. Hij komt geen berg op, maat dat is weer wat anders. Verder zijn er lichte en zware renners. Ook zoals ik gewoon toerders die stevig aan het gewicht zijn. Wat kies je dan? Liever een frame met een slap bracket maar wel een hoge torsiestijfheid? Carbon of alu ?  Ik koos een Pinarello Galileo. Waarom? Ik vind een sloping frame niets voor mij. Dus een gewoon frame. Gewicht? Niet van veel belang. Rond de 1500 gr zonder vork is voor mij prima. Wielen? 36 spaaks. Dus zo werd het. 
In  het Duitse blad TOUR test(te) men ook de zijdelingse vorkstijfheid hetgeen van grote invloed zou zijn op de stabiliteit van de fiets hetgeen weer van belang is bij snelle afdalingen.  Mijn wens is dat frames op al die criteria worden getest en als commentaar wat aanbevelingen voor toekomstige kopers. Of kritische noten natuurlijk.

Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

gvanloo
Forum-lid

gvanloo 13 okt 2005 22:33

Laten we eerlijk zijn.. Over een frame valt ook niet zo erg veel te vertellen. Ik bedoel het is geen auto. Als je bv in autovisie een autotest leest heb je zoveel punten waarop je een auto kunt beoordelen. Prestaties, comfort, wegligging etc etc. Bij een frame houdt dat al snel op. Ja je kunt de stijfheid meten maar dat is erg betrekkelijk.
Zoals in voorbeeld aangegeven de Dogma is niet erg stijf. Echter wereld's topsprinter wint er vrijwel alle spurts mee met een geweld waar wij als toeristen maar alleen van kunnen dromen. Een dogma is dus voor ons meer dan stijf genoeg.

Wat is denk ik voor 90% van de wielrenners het belangrijkste aan een fiets en de doorslaggevende factor voor aankoop? Hij moet mooi zijn, Het imago moet goed zijn. Mooie kleurstelling, goede prijs - kwaliteit, mooi afgemonteerd en liefst zo licht mogelijk.

Ik rijd bv op een derosa dual. Ik vindt het een prachtige fiets, kan er verliefd naar kijken. Imago vindt ik geweldig. Maar de stijfheid? Geen flauw idee. Intereseert me ook niet. Betere fiets te koop voor dat geld? Waarschijnlijk wel.

mensma
Forum-lid

mensma 13 okt 2005 22:44

Ik moet eerlijk zeggen dat er nooit echt veel nieuws in staat. Als je dit forum goed bijhoud, het ww forum en cyclingnews dan ben je prima op de hoogte. Toch denk ik dat ik lid blijf, simpelweg omdat ik het leuk vind om 1 keer in de maand het tijdschrift in m'n brievenbus te vinden en er lekker ontspannen een uurtje of 2 in zit lezen. Ok, veel nieuws is het niet, maar toch vermaak ik me die tijd altijd prima... Als ik toch meer kwaliteit/verdieping wil koop ik zo nu en dan de Tour wel bij de tijdschriftenboer op de hoek. Alleen vind ik duits weer niet echt ontspannen lezen.
IS het ook niet zo dat het bij Tour zo is dat ze het hebben opgesplitst? Een ATB magazine en een Race magazine, maar wel van dezelfde uitgever en ook ongeveer dezelfde layout? Er zat laatst zo'n bon in waar me dat opviel dat er twee abonnenmenten zijn. Dat lijkt me voor Fiets ook wel wat!!! Zal alleen wel niet haalbaar zijn.

colnagog
Forum-lid

colnagog 13 okt 2005 23:41

Gaat Fiets nu de Fietsgigant gratis promoten???
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 okt 2005 01:07

Hebben ze bij Codagex geen Colnago in die maten? Dit snap ik echt niet van Boogerd en ook niet Fiets. Schijnbaar is het contract erg ruim dat dit soort dingen kunnen. En ik ken wel dingen met een hogere nieuws waarde (die veel interessanter zijn) voor op de site van fiets.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

colnagog
Forum-lid

colnagog 14 okt 2005 20:22

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 13 Oktober 2005

Hebben ze bij Codagex geen Colnago in die maten? Dit snap ik echt niet van Boogerd en ook niet Fiets. Schijnbaar is het contract erg ruim dat dit soort dingen kunnen. En ik ken wel dingen met een hogere nieuws waarde (die veel interessanter zijn) voor op de site van fiets.

ik ben het helemaal met je eens!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

diogenes
Forum-lid

diogenes 15 okt 2005 13:54

Als ze die exlusieve frames nu nog eens verdubbelen in prijs, dan worden ze *nog* exclusiever! ;-)

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

giant-eric
Forum-lid

giant-eric 25 okt 2005 12:12

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 23 Oktober 2005

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 23 Oktober 2005

Maar dan kan ik heb ook niet meet betalen en da's niet de bedoeling

Moet zijn: Maar dan kan ik het ook niet meer betalen, voor de goede orde!

oooohhhhh....  
ik ben dus ook SpEric dusss......<br>
<br>
Doe mee met het Fiets-forum shirt. check topic kleding en schoeisel: <br>

Plaats reactie