Pagina 3 van 7

Nieuwe superfiets Ditec 900

Geplaatst: 30 aug 2005 13:23
door xlr8r
Nog een kleine noot. De doelgroep van TC zijn natuurlijk FM en handelaren. er wordt niet aan consumenten geleverd. Dus reclame maken op dit forum heeft vrij weinig zin omdat ik hier vrij weinig fm zie.

Nieuwe superfiets Ditec 900

Geplaatst: 30 aug 2005 13:55
door tri-du
Ik ben het wel eens dat er niet te direct reclame mag worden gemaakt.
Maar als ik zelf super enthousiast ben over een product wil ik dt ook graag van de daken schreeuwen. Zelf ben ik helemaal weg van de Zipp 404 Clincher set en de Cervelo fietsen en laat dit maar al te graag aan iedereen weten.
Wat mij wel opvalt op dit forum is dat er maar weinig fabrikanten / leveranciers hun reacties geven, terwijl als je kijkt op buitenlandse forums, dat dit wel heel regelmatig gebeurt. Zal dit wellicht komen omdat men goed advies al erg snel als onbedoelde reclame opvat.
Misschien leest er een fabrikant / leverancier mee die hier op wil reageren, maar dan gaan we teveel offtopic.
XLR8 die diTec frames zien er inderdaad erg mooi uit. Ben erg benieuwd naar je rij ervaringen dus houdt ons allemaal op de hoogte.

Nieuwe superfiets Ditec 900

Geplaatst: 30 aug 2005 15:14
door ts-biker
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 30 Augustus 2005


Hallo  heren heb het bij deze aangepast. Ik ga ervan uit dat ik wel reclame mag maken voor Ditec?
En trouwens een beetje raclame maken mag toch altijd? Want ik ben zeer over zijn bedrijf en producten te spreken. Ik begrijp natuurlijk ook wat jullie bedoelen, dus heb ik het aangepast. Maar ik vind niet dat ik een grens overschreden heb. Aangezien ik hetzelfde doe voor corima en zipp  american classic en FSA,  ik promoot graag bedrijven met goede producten en deel mijn enthousiasme.
Ik moet zeggen dat dit wel off-topic is dus kom op terug naar het gesprek over mijn fiets. Ga denk deze week ff een groepie halen bij Salden, Maar wat kan ik beter nemen Record of DA? Flauwe grap het wordt Dura ace nog tips voor zadels?


Ik heb er geen problemen mee hoor, maar ik heb ooit ook mijn onderschrift moeten wijzigen daarvoor !
 TS
ps : mijn reactie heeft wel geholpen want ik heb van uw maat vandaag al de info gekregen die ik wenste, bedankt daarvoor !

Nieuwe superfiets Ditec 900

Geplaatst: 30 aug 2005 15:34
door delsol
ik zou voor deze zadel gaan

Nieuwe superfiets Ditec 900

Geplaatst: 30 aug 2005 19:21
door attitude
persoonlijk vind ik nog steeds de SLR het mooiste en prettigste zadel dat er op dit moment te koop is.
gr,
attitude
 

Nieuwe superfiets Ditec 900

Geplaatst: 31 aug 2005 01:04
door tri-du
Hoi XLR8, zou je ook wat detail foto's kunnen plaatsen en je had het over sturen, etc. Heb je daar ook foto's van?
Ben opzoek naar een nieuwe fiets en heb een beperkt budget vandaar.

Nieuwe superfiets Ditec 900

Geplaatst: 31 aug 2005 04:04
door guidempo
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 29 Augustus 2005


Heel groot verschil. De Ditec wordt daadwerkelijk in Spanje ontworpen. De prorace viper wordt gemaakt en ontworpen bij Trigon en tal van merken gebruiken dit of andere frames van hun. De kaders worden gemaakt en gespoten in Taiwan.
Daarnaast heeft Ditec twee full carbon monocoque modellen de 890 en 900. Welke lichter en stijver zijn dan menigeen ander merk.
Een vriend van mij heeft zijn 890 opgebouwd, en deze rijdt heerlijk en is veel male stijver dan zijn aluminium fiets van een groot merk uit de Protour.
Ik kan niet w8en tot ik op mijn "lieffie" kan rijden. Doe me aub een lol en vergelijk het niet met een "brol" huismerk als prorace van feryn.
nbekend maakt onbemind maar als je in het grootste fietsblad van spanje twee paginagrote fullcolor advertenties plaats op de eerste 2 pagina van het blad in meerdere edities. Dan moet je natuurlijk wel een redelijk groot bedrijf zijn.
Verder hoor ik natuurlijk wel graag wat jullie ervan vinden en of jullie deze zelf zouden overwegen en waarom wel of niet.

Nieuwe superfiets Ditec 900

Geplaatst: 31 aug 2005 04:25
door guidempo
Quoten: Origineel geplaatst door guidempo op 31 Augustus 2005


Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 29 Augustus 2005


Heel groot verschil. De Ditec wordt daadwerkelijk in Spanje ontworpen. De prorace viper wordt gemaakt en ontworpen bij Trigon en tal van merken gebruiken dit of andere frames van hun. De kaders worden gemaakt en gespoten in Taiwan.
Daarnaast heeft Ditec twee full carbon monocoque modellen de 890 en 900. Welke lichter en stijver zijn dan menigeen ander merk.
Een vriend van mij heeft zijn 890 opgebouwd, en deze rijdt heerlijk en is veel male stijver dan zijn aluminium fiets van een groot merk uit de Protour.
Ik kan niet w8en tot ik op mijn "lieffie" kan rijden. Doe me aub een lol en vergelijk het niet met een "brol" huismerk als prorace van feryn.
nbekend maakt onbemind maar als je in het grootste fietsblad van spanje twee paginagrote fullcolor advertenties plaats op de eerste 2 pagina van het blad in meerdere edities. Dan moet je natuurlijk wel een redelijk groot bedrijf zijn.
Verder hoor ik natuurlijk wel graag wat jullie ervan vinden en of jullie deze zelf zouden overwegen en waarom wel of niet.




Beste XLR8R, doe mij nu alsjeblieft ook eens een lol. Heb vele jaren ervaring op racefietsen (competitie) en reed oa Colnago, Look, Ludo, Columbus, Giant. Sinds dit jaar rij ik op wat jij 'Brol' van Prorace noemt (styx). Ben er werkelijk zeer tevreden over en kan dus vergelijken met andere frames. Ik zal geen ander merk 'afbreken' omdat voor mijn part ieder koopt wat ie zelf wil (en soms kan betalen). In principe hoor je me niet zeggen dat ik moet lachen met iemand van 100 kilo, die dan wel een fiets wil van min 7 kg... In principe reageer ik zelfs niet op uitspraken over andere merken, maar na heel die epistels van je wou ik toch even een uitzondering maken.
Evengoed, veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Nieuwe superfiets Ditec 900

Geplaatst: 31 aug 2005 13:48
door xlr8r
Ik geloof niet dat je mijn opmerking helemaal begrepen hebt. brol staat niet voor niets tussen aanhalingstekens. Wat ik wel zeggen is dat het een fiets van 10 in een dozijn waar verschillende handelaren hun naam op laten spuiten. Dat is gewoon een beetje zonde want het springt niet uit tegen de rest.
Kijk maar eens op http://www.greatgocycles.com.tw/ en let in oktober maar eens op op de bikemotion. Ik garandeer je dat je minimaal 4 merken met een Trigon bike ziet staan.
En over het feit dat je als 100 kg man niet op een fiets van 7kg kan dat is gewoon een stukje hobby en komt gewoon door de gekozzen onderdelen in de prijsklasse niet om iets van gewicht te besparen. Ik ga op deze fiest niet metr een 105 groep rijden en rigida DP18 wielen. De am-classic wielen zijn de heavy build uitvoering en bestemd voor mensen tot 110 kilo.

Nieuwe superfiets Ditec 900

Geplaatst: 01 sep 2005 01:47
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 29 Augustus 2005

nbekend maakt onbemind maar als je in het grootste fietsblad van spanje twee paginagrote fullcolor advertenties plaats op de eerste 2 pagina van het blad in meerdere edities. Dan moet je natuurlijk wel een redelijk groot bedrijf zijn.


Hoh... grootte van een bedrijf zegt me niet veel. Een groot fietsbedrijf is er eentje met het geld om een Pro Tour ploeg op zijn fietsen te laten rondrijden: Ridley kan dit betalen, Eddy Merckx kan dit met het budget van z'n fietsenfabriek niet. Ridley sponsort daarenboven nog een andere professionele continentale ploeg (naast tal van jeugdploegen), Merckx ook (en jeugd). Dit zegt nog steeds niet echt iets over kwaliteit of waarde van een fiets.
Uw onvolprezen merk Ditec zie ik tot bovenstaande niet in staat. Kan me geen profploeg voor de geest halen die ermee rondrijdt, of het zou aan m'n kennis van continentale profploegjes moeten liggen, of er zou binnenkort verandering in moeten komen.
 

Nieuwe superfiets Ditec 900

Geplaatst: 01 sep 2005 01:51
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 31 Augustus 2005

Ik geloof niet dat je mijn opmerking helemaal begrepen hebt. brol staat niet voor niets tussen aanhalingstekens. Wat ik wel zeggen is dat het een fiets van 10 in een dozijn waar verschillende handelaren hun naam op laten spuiten. Dat is gewoon een beetje zonde want het springt niet uit tegen de rest.
Kijk maar eens op http://www.greatgocycles.com.tw/ en let in oktober maar eens op op de bikemotion. Ik garandeer je dat je minimaal 4 merken met een Trigon bike ziet staan.


Denk dat quidempo een normale interpretatie van het woord "brol" aannam.
Voor de rest, het criterium "uitspringen tegen de rest" lijkt me niet echt relevant. Als iets goed is er geen probleem dat verschillende merken gebruik maken van een bepaalde technologie. Eddy Merckx fietsen hebben ook geen onderzoekslabo voor nieuwe carbontechnologie, maar de MXM die ze mij leverden (waarin dezelfde carbon zit die je ook in andere merken kan vinden) is voor mij een steengoede fiets en prachtig stukje racemateriaal!
 

Nieuwe superfiets Ditec 900

Geplaatst: 01 sep 2005 02:15
door timowr
Toen het blad "Tour" vorig jaar de MXM testte kwam hij als slechtste en uiterst slap uit de bus. Volgens sommige testers zelfs gevaarlijk in afdalingen.