Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Armstrong test positief...

mr.c
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:56

mr.c 23 aug 2005 20:11

Tuurlijk lenen duursporten zich meer, de factor die de winaar bepaald is namenlijk bijna voledig de lichamelijke prestatie. Terwijl bij voetbal en tennis zaken als coordinatie ook een zeer belangrijke rol inemen.

En fietsen leent zich ook meer voor doping dan hardlopen omdat bij dat laatste veel meer het gewicht en de capaciteit van de benen om een X aantal km harde klappen op te vangen, plus de looptechniek bepalende factors zijn dan iemands uithoudingsvermogen.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 aug 2005 20:17

Quoten: Origineel geplaatst door Mr. C op 23 Augustus 2005

1. Tuurlijk lenen duursporten zich meer, de factor die de winaar bepaald is namenlijk bijna voledig de lichamelijke prestatie. Terwijl bij voetbal en tennis zaken als coordinatie ook een zeer belangrijke rol inemen.2. En fietsen leent zich ook meer voor doping dan hardlopen omdat bij dat laatste veel meer het gewicht en de capaciteit van de benen om een X aantal km harde klappen op te vangen, plus de looptechniek bepalende factors zijn dan iemands uithoudingsvermogen.


 
1. De klassieke misvatting: er is meer doping dan alleen de uithoudingsbevorderende hoor!! Je zou eens moeten weten hoe belangrijk een goede conditie op topniveau is bij het voetbal om die 90 minuten rond te lopen (AC Milan bv. heeft een eigen sportmedisch onderzoekscentrum daarvoor), kracht, gewicht, startsnelheid... techniek en met een bal kunnen omgaan is een conditio sine qua non.
2. Nu had ik van jou toch wel de omgekeerde redenering verwacht. Tactiek en in het wiel zitten zijn zaken die je bij hardlopen niet veel nodig hebt.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

snellehannes
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 aug 2005 19:13

snellehannes 23 aug 2005 21:22

Ik denk ook dat er iemand zijn hand boven Amstrong houd.
 
UCI voorzitter Verbruggen?
Hannes De Luiwammes<br>
<br>
De fiets doet het niet wel de benen

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 23 aug 2005 21:46

Ik heb het al eerder geroepen: TOP-sport is niet clean. Ik heb in de Tour van 97 met eigen ogen gezien dat er bij een Top 3 - ploeg "epotesters" waren en gebruikt werden om de waarde zelf te controleren.  Een vriend van me heeft een zeer goede beroepsrenner verhuisd en die had een halve apotheek in huis. Ben ook met in Polen (atletiek) geweest en daar vonden we spuiten in kleedlokalen (nee echt niet voor suiker oid). Dus het is geen probleem van wielrennen alleen. Trouwens was het niet zo dat de Franse justitie na de doping tour een inval heeft gedaan in hotels tijdens de marmotte en dat daar ook doping gevonden is. Als je als toerist pakt dan ben je echt verkeerd bezig.
En dat Armstrong en zijn ploeg niet clean was verbaast me idd niks, als je daar niet tegen kunt of je er tegen verzet dat is dan jammer.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 aug 2005 22:29

Quoten: Origineel geplaatst door Snelle Hannes op 23 Augustus 2005

Ik denk ook dat er iemand zijn hand boven Amstrong houd.
UCI voorzitter Verbruggen?


 
En waarom zijn van de 12 verdachte stalen in dit geval enkel die van Armstrong bekend gemaakt dan?
@ ilfalco2004: ploegdoktoren worden idd gevraagd zélf hematocrietwaarde te testen. Een vriend van me is laborant en zegt dat dit heel eenvoudig en snel kan door het centrifugeren van bloed; het is ook zo dat in alle vroegte de gezondheidshematocrietcontroles voor een wedstrijd gebeuren. Er was comotie rond de ploegarts van Liberty toen Nozal in de Dauphiné té hoge hematocriet had; die arts had dat moeten verhinderen... Ik begrijp ook niet zo goed waarom dit van de ploegarts verlangt wordt: al je zuiver handelt en je hebt niet van nature een extra hoge hematocriet kom je met die 50-grens niet snel in de problemen.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

squadra
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:52

squadra 23 aug 2005 23:39

Waar rook is, is vuur!!!!
Met alle respect, maar iemand die de ziekte kanker heeft overwonnen is ook na zijn ziekte niet vrijgesteld van medicatie. Dat Lance een medisch attest heeft moge duidelijk zijn. Ik denk dat dit ook te maken heeft met het 7x winnen van de Tour de France, normaal lukt dit zonder hulp van een of ander middel ook niet denk ik!
En dat er in het peloton EPO wordt gebruikt mag ook duidelijk zijn, als de grens voor de hematocriet waarde maar onder 50 blijft! Alleen jammer dat een jongen als Marc Lotz aan de schandpaal wordt genageld en dat meneer Armstrong de handen boven het hoofd worden gehouden!
http://www.belvederericci&#111;ne.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een 7-daagse trainings/ fiets vakantie

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 23 aug 2005 23:53

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 23 Augustus 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Snelle Hannes op 23 Augustus 2005

Ik denk ook dat er iemand zijn hand boven Amstrong houd.
UCI voorzitter Verbruggen?



Tsjonge, wat een zielige verdachtmakingen.

 
En waarom zijn van de 12 verdachte stalen in dit geval enkel die van Armstrong bekend gemaakt dan?
Fransen zijn  nu eenmaal anti Amerikaans. Dus moest dit bekend gemaakt worden.
@ ilfalco2004: ploegdoktoren worden idd gevraagd zélf hematocrietwaarde te testen. Een vriend van me is laborant en zegt dat dit heel eenvoudig en snel kan door het centrifugeren van bloed;
Op de TV zei men dat dit URINE monsters waren. Dus dat snelle centrifugeren zal hier wel niet opgaan.
 
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 aug 2005 23:56

Quoten: Origineel geplaatst door squadra op 23 Augustus 2005

Met alle respect, maar iemand die de ziekte kanker heeft overwonnen is ook na zijn ziekte niet vrijgesteld van medicatie. Dat Lance een medisch attest heeft moge duidelijk zijn. Ik denk dat dit ook te maken heeft met het 7x winnen van de Tour de France, normaal lukt dit zonder hulp van een of ander middel ook niet denk ik!


 
Hoe weet jij dat toch béter terwijl iedereen het andersom zegt?!  Nu ken ik toch enkele mensen die het geluk hadden kanker te mogen overleven en GEEN medicatie meer nodig hebben! De eerste 5 jaar heb je wel een 6-maandelijkse controle.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 aug 2005 23:58

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 23 Augustus 2005

Op de TV zei men dat dit URINE monsters waren. Dus dat snelle centrifugeren zal hier wel niet opgaan.


 
Jaja... ik legde dit even uit, onafhankelijk van deze zaak waar het niet om hematocrietwaarde gaat.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 24 aug 2005 00:05

Quoten: Origineel geplaatst door squadra op 23 Augustus 2005


Waar rook is, is vuur!!!!
ER is wel vaker iets verkeerd gegaan met testen. Wie zegt dat 7 jaar oude ingevroren urinemonsters nog 100 vergelijkbaar zijn met de oorspronkelijk monsters? 
Met alle respect, maar iemand die de ziekte kanker heeft overwonnen is ook na zijn ziekte niet vrijgesteld van medicatie. Dat Lance een medisch attest heeft moge duidelijk zijn. Ik denk dat dit ook te maken heeft met het 7x winnen van de Tour de France, normaal lukt dit zonder hulp van een of ander middel ook niet denk ik!
Waarom niet? Hierover is al zoveel geschreven in dit forum. Lance concentreerde zich op 1 ding : De Tour de France. Verder helemaal niets. Hij begon hier al voor te trainen toen Ullrich nog bezig was zijn portie braadworst naar binnen te werken. Hij verkende iedere etappe, zocht een team uit met renners die zich voor hem uit de naad werkten. Als Ullrich dit ook zo had gedaan dan had Lance waarschijnlijk de winst met hem moeten delen.
En dat er in het peloton EPO wordt gebruikt mag ook duidelijk zijn, als de grens voor de hematocriet waarde maar onder 50 blijft! Alleen jammer dat een jongen als Marc Lotz aan de schandpaal wordt genageld en dat meneer Armstrong de handen boven het hoofd worden gehouden!
Marc Lotz heeft te vlot bekend dat hij EPO gebruikt had nadat hij positief bevonden was. Als hetzelfde bij Lance was gebeurd, dan was hij ook aan de schandpaal genageld. Wat zeg ik? Zonder dat hij ooit positief is bevonden wordt hij al aan de schandpaal genageld. Dat vind ik nu schande.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 24 aug 2005 00:06

Sommige lieden hier nemen ogenschijnlijkheden aan voor waarheden. Mag ik jullie er op wijzen dat er in het geheel nog niet is bewezen dat Armstrong EPO heeft gebruikt? Het enige is dat wij vandaag een artikel in l'Equippe voorgeschoteld hebben gekregen waarin gerept wordt over een laboratorium dat stalen van Armstrong's urine uit 1999 zou hebben geannalyseerd...

Laten we eerst eens even afwachten wat de UCI of WADA hierover gaat zeggen. Misschien deugt de gebruikte methode wel helemaal niet. Of zijn de gebruikte urinemonsters te oud om nog betrouwbaar geacht te worden. Om alleen op basis van een artikeltje in l'Equippe een groot sportman als Armstrong te veroordelen vind ik veel te ver gaan!

mr.c
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:56

mr.c 24 aug 2005 08:41

Nounou, dit forum is geen rechtbank hoor, wat verbied mensen om hier een beetje te speculeren? En ondertussen is ook wel duidelijk dat de mensen die denken dat Lance met doping rijdt tevens denken dat de hele wielertop met doping rijdt.

Plaats reactie