Zal eens voor je kijken diogenes. zou in eerste instantie helemaal niet zagen maar gewoon de ringen naar boven verplaatsen, zagen kan altijd nog. Ik zou voor een pen met een rise gaan (je hebt nu een verhoging van een paar cm. ik rijd met bijna 15 cm ergens moet een compromis te vinden zijn.....
Wat betreft die pizzasnijder van de 10 speed groep heb je gelijk. Denk dat een zwart crankstel sowieso mooier zou staan. De nieuwe FSA gossamer megaexo (desnoods in compact) kost weinig en zou een stuk ruistiger tonen.
Dit wordt mijn nieuwe C50
Dat is zeker waar, maar het schijnt ook niet goed te zijn om je spacers boven de stuurpen te monteren, daar de deksel niet goed kan klemmen op de 1 of andere manier.
Ik doe het volgende: ik zaag de vork af op de maximum toegestane hoogte. (Nou ja: vrijdag komt er een mecanicien bij mij thuis, die dat voor mij gaat doen). Dat betekent, dat ik 1 spacer van 1.5 CM laat verwijderen. Ik houd dan 4 Cm over. Mocht dat te kort blijken, dan ga ik over op een pen die omhoog wijst, maar zelf vind ik dat HEEL lelijk. Het is in ieder geval beter om niet hoger te gaan dan toegestaan.
Ik wist van te voren, dat ik relatief veel spacers nodig zou hebben: ik twijfelde tussen een 60 en een 61 frame. Mijn probleem is dat mijn benen iets naar binnen staan, dus ik raak met mijn knie wel eens de bovenbuis als ik een hoog frame heb. Hoe lager de buis (oftewel hoe kleiner het frame), hoe minder last ik daarvan heb, maar hoe korter de stuurbuis dus ook is.
Mijn andere frames zijn daarom ook maatframes. Ik kom wel uit met 4CM spacers, dus het is niet zo erg. Verder is een kleiner frame ook stijfer en lichter......
Ik heb dat nog eens overlegd met een kennis van mij, die mecanicien is geweest van een team uit de VS. Hij zegt: "zolang je niet voluit sprint of over kasseien rijdt, is er niets aan de hand". Ik denk zelf ook dat die richtlijnen er zijn om alle risicos uit te sluiten. Ten slotte zijn die vorken en frames ook in gebruik bij profs, die enorm veel kracht zetten in sprints. Ik maak mij dan ook geen zorgen als ik met de spacertoren een rondje in debuurt rijd op mijn gemak. Dan kunnen de anderen zeggen: "ik heb vandaag een kruk ingehaald met een C50". Doe ik anderen ook eens een plezier!
Gr, Diogenes
Ik doe het volgende: ik zaag de vork af op de maximum toegestane hoogte. (Nou ja: vrijdag komt er een mecanicien bij mij thuis, die dat voor mij gaat doen). Dat betekent, dat ik 1 spacer van 1.5 CM laat verwijderen. Ik houd dan 4 Cm over. Mocht dat te kort blijken, dan ga ik over op een pen die omhoog wijst, maar zelf vind ik dat HEEL lelijk. Het is in ieder geval beter om niet hoger te gaan dan toegestaan.
Ik wist van te voren, dat ik relatief veel spacers nodig zou hebben: ik twijfelde tussen een 60 en een 61 frame. Mijn probleem is dat mijn benen iets naar binnen staan, dus ik raak met mijn knie wel eens de bovenbuis als ik een hoog frame heb. Hoe lager de buis (oftewel hoe kleiner het frame), hoe minder last ik daarvan heb, maar hoe korter de stuurbuis dus ook is.
Mijn andere frames zijn daarom ook maatframes. Ik kom wel uit met 4CM spacers, dus het is niet zo erg. Verder is een kleiner frame ook stijfer en lichter......
Ik heb dat nog eens overlegd met een kennis van mij, die mecanicien is geweest van een team uit de VS. Hij zegt: "zolang je niet voluit sprint of over kasseien rijdt, is er niets aan de hand". Ik denk zelf ook dat die richtlijnen er zijn om alle risicos uit te sluiten. Ten slotte zijn die vorken en frames ook in gebruik bij profs, die enorm veel kracht zetten in sprints. Ik maak mij dan ook geen zorgen als ik met de spacertoren een rondje in debuurt rijd op mijn gemak. Dan kunnen de anderen zeggen: "ik heb vandaag een kruk ingehaald met een C50". Doe ik anderen ook eens een plezier!
Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Diogenes, profs hebben de nare gewoonte hun voorbouw zonder spacers te monteren (stijver) dut dat is niet de maatstaf).
Het is sowieso beter of een 5 mm spacer boven je voorbouw the houden (maakt de constructie stijver/steviger) dus heel veel hoeft er niet af.
Een thomson X2 is zo dik dat je sowieso minder spacers nodig heb.....
Het is sowieso beter of een 5 mm spacer boven je voorbouw the houden (maakt de constructie stijver/steviger) dus heel veel hoeft er niet af.
Een thomson X2 is zo dik dat je sowieso minder spacers nodig heb.....
Hoi!
>Het is sowieso beter of een 5 mm spacer boven je voorbouw the houden (maakt de constructie stijver/steviger) dus heel veel hoeft er niet af.
Ik hoorde dat Isaac dat ook aanraadt, volgens anderen is het juist minder stijf. Waarom zou dat stijver zijn?
Jij zegt dus als ik het goed begrijp: haal er maar een 1.5 CM ring af, (dan zit ik op 4 CM) en zet er maar een .5 CM ring bovenop (dus tussen de stuurpen en de deksel) als ik het goed begrijp?
>Een thomson X2 is zo dik dat je sowieso minder spacers nodig heb...
Mooie pen inderdaad! maar ik heb voorlopig even geen geld voor wat dan ook. Ik ga even rustig aan doen. Wat kost zo'n pen en wie verkoopt ze? Dan moet je waarschijnlijk ook je stuur weer vevangen?
GR, Diogenes
>Het is sowieso beter of een 5 mm spacer boven je voorbouw the houden (maakt de constructie stijver/steviger) dus heel veel hoeft er niet af.
Ik hoorde dat Isaac dat ook aanraadt, volgens anderen is het juist minder stijf. Waarom zou dat stijver zijn?
Jij zegt dus als ik het goed begrijp: haal er maar een 1.5 CM ring af, (dan zit ik op 4 CM) en zet er maar een .5 CM ring bovenop (dus tussen de stuurpen en de deksel) als ik het goed begrijp?
>Een thomson X2 is zo dik dat je sowieso minder spacers nodig heb...
Mooie pen inderdaad! maar ik heb voorlopig even geen geld voor wat dan ook. Ik ga even rustig aan doen. Wat kost zo'n pen en wie verkoopt ze? Dan moet je waarschijnlijk ook je stuur weer vevangen?
GR, Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Mooi frame, Diogenes, maar met dat peloton spacers vind ik die fiets niet te genieten.
Detail nog: de Octalink sticker van je crank halen.
Detail nog: de Octalink sticker van je crank halen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Ach...morgen gaan er al weer een aantal spacers af, maar ik ben niet van plan om vanwege optische redenen mijn fiets aan te passen. Hij moet mij passen.
Die Ksyriums gaan gelukkig ook weg.
Die fiets is er voor mij, ik ben er niet voor de fiets!
Gr, Diogenes
Die Ksyriums gaan gelukkig ook weg.
Die fiets is er voor mij, ik ben er niet voor de fiets!
Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
"Waarom zou dat stijver zijn"
De pijp wordt natuurlijk niet stijver maar er komt meer materiaal beschikbaar om de pijp tegen indrukken door de voorbouw klem te beschermen (de zaagsnede komt verder van de vporbouw af)
Een x2 kost zo'n 80 Euro en er is een bus beschikbaar waardoor je je 26.0 stuur kunt blijven gebruiken.
De pijp wordt natuurlijk niet stijver maar er komt meer materiaal beschikbaar om de pijp tegen indrukken door de voorbouw klem te beschermen (de zaagsnede komt verder van de vporbouw af)
Een x2 kost zo'n 80 Euro en er is een bus beschikbaar waardoor je je 26.0 stuur kunt blijven gebruiken.