Cannondale Synapse
Ik ken meerdere eigenaren die op een synapse rijden en de een zweert erbij de ander wil hem liever vandaag nog de deur uitdoen (beetje vergelijkbaar met de Giant TCR).
Kort opgesomt kun je de synapse als de ultieme toermachine beschouwen: zeer veel comfort met goede rechtuitstabiliteit en ook een onervaren rijder met weinig techniek komt er goed mee uit de voeten.
Wil je een snelle wendbare racer dan zit je met de Sistem Six een stuk beter. De six 13 zit er qua eigenschappen een beetje tussenin (om maar bij cannondale te blijven).
Kort opgesomt kun je de synapse als de ultieme toermachine beschouwen: zeer veel comfort met goede rechtuitstabiliteit en ook een onervaren rijder met weinig techniek komt er goed mee uit de voeten.
Wil je een snelle wendbare racer dan zit je met de Sistem Six een stuk beter. De six 13 zit er qua eigenschappen een beetje tussenin (om maar bij cannondale te blijven).
Quoten: Origineel geplaatst door D.E. op 30 December 2006
Dat is wel jammer!
Ik zou je adviseren om een proefrit op een Synapse te gaan maken.
Je kan dan in ieder geval voor jezelf een goed oordeel vellen.
Uiteindelijk is dat toch waar het om gaat, toch?
Op 11 maart kan ik het hele assortiment Cannondale fietsen gaan testen bij m'n plaatselijke FM. Die datum staat al vastgepind in m'n kalender
Dat is wel jammer!
Ik zou je adviseren om een proefrit op een Synapse te gaan maken.
Je kan dan in ieder geval voor jezelf een goed oordeel vellen.
Uiteindelijk is dat toch waar het om gaat, toch?
Op 11 maart kan ik het hele assortiment Cannondale fietsen gaan testen bij m'n plaatselijke FM. Die datum staat al vastgepind in m'n kalender
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 30 December 2006
Ik ken meerdere eigenaren die op een synapse rijden en de een zweert erbij de ander wil hem liever vandaag nog de deur uitdoen (beetje vergelijkbaar met de Giant TCR).
Kort opgesomt kun je de synapse als de ultieme toermachine beschouwen: zeer veel comfort met goede rechtuitstabiliteit en ook een onervaren rijder met weinig techniek komt er goed mee uit de voeten.
Wil je een snelle wendbare racer dan zit je met de Sistem Six een stuk beter. De six 13 zit er qua eigenschappen een beetje tussenin (om maar bij cannondale te blijven).
Tx Sharkman. Dezelfde uitleg had ik ongeveer van m'n fm gekregen. Ik was eerst bijzonder gecharmeerd door de Six13, maar het is idd meer een competitiemodel. In de naburige toerfietsclub hebben maar liefst 4 leden hun System6 of Six13 "ingeruild" voor een Synapse omwille van het comfort.
Ook omwille van de wat vreemde plaatsen waar carbon en alu bij de System6 bij elkaar komen + mijn gewicht + het feit dat ik 100 toerfietser ben deden me al snel naar de Synapse neigen.
Ik ken meerdere eigenaren die op een synapse rijden en de een zweert erbij de ander wil hem liever vandaag nog de deur uitdoen (beetje vergelijkbaar met de Giant TCR).
Kort opgesomt kun je de synapse als de ultieme toermachine beschouwen: zeer veel comfort met goede rechtuitstabiliteit en ook een onervaren rijder met weinig techniek komt er goed mee uit de voeten.
Wil je een snelle wendbare racer dan zit je met de Sistem Six een stuk beter. De six 13 zit er qua eigenschappen een beetje tussenin (om maar bij cannondale te blijven).
Tx Sharkman. Dezelfde uitleg had ik ongeveer van m'n fm gekregen. Ik was eerst bijzonder gecharmeerd door de Six13, maar het is idd meer een competitiemodel. In de naburige toerfietsclub hebben maar liefst 4 leden hun System6 of Six13 "ingeruild" voor een Synapse omwille van het comfort.
Ook omwille van de wat vreemde plaatsen waar carbon en alu bij de System6 bij elkaar komen + mijn gewicht + het feit dat ik 100 toerfietser ben deden me al snel naar de Synapse neigen.
Pietr, "comfort" is duidelijk een mix van de 2 punten die je komt op te noemen, maar ik verwees hierbij naar de zithouding, en de daaruit (hopelijk minder) voortvloeiende rug- en nekklachten.
Nerveus rijgedrag wordt door iedereen anders aangevoeld, denk ik dan toch. Ook al zal het comfort (zithouding) groter zijn op mijn net bestelde Synapse, ik vrees dat ik in het begin zal zeggen dat hij nerveuzer stuurt. Mijn huidige fiets heeft immers een gebogen voorvork, terwijl de Synapse met een veel rechtere voorvork geleverd wordt. Zal een kwestie van wennen worden.
Op de Cannondale site van dit forum is er ook een interessante discussie hieromtrent aan de gang.
Nerveus rijgedrag wordt door iedereen anders aangevoeld, denk ik dan toch. Ook al zal het comfort (zithouding) groter zijn op mijn net bestelde Synapse, ik vrees dat ik in het begin zal zeggen dat hij nerveuzer stuurt. Mijn huidige fiets heeft immers een gebogen voorvork, terwijl de Synapse met een veel rechtere voorvork geleverd wordt. Zal een kwestie van wennen worden.
Op de Cannondale site van dit forum is er ook een interessante discussie hieromtrent aan de gang.
In het artikel in Fiets (volgens mij stond het in de uitgave van mei 2006) werd een Synapse vergeleken met een Trek Pilot. De conclusie was dat er niet echt een groot verschil was in comfort tussen deze fietsen en gewone racefietsen. Er werd ook geschreven dat, als je een kortere bovenbuis wilt, je eens naar een Colnago moet kijken.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
Quoten: Origineel geplaatst door Pietr op 17 Februari 2007
In het artikel in Fiets (volgens mij stond het in de uitgave van mei 2006) werd een Synapse vergeleken met een Trek Pilot. De conclusie was dat er niet echt een groot verschil was in comfort tussen deze fietsen en gewone racefietsen. Er werd ook geschreven dat, als je een kortere bovenbuis wilt, je eens naar een Colnago moet kijken.
In de uitgave van juni 06 vind ik wel een artikel over de System6 (met een referentie naar de Syapse), maar geen volledig artikel over Synapse in vgl met de Trek Pilot.
In het artikel in Fiets (volgens mij stond het in de uitgave van mei 2006) werd een Synapse vergeleken met een Trek Pilot. De conclusie was dat er niet echt een groot verschil was in comfort tussen deze fietsen en gewone racefietsen. Er werd ook geschreven dat, als je een kortere bovenbuis wilt, je eens naar een Colnago moet kijken.
In de uitgave van juni 06 vind ik wel een artikel over de System6 (met een referentie naar de Syapse), maar geen volledig artikel over Synapse in vgl met de Trek Pilot.
Quoten: Origineel geplaatst door Zwino op 17 Februari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Pietr op 17 Februari 2007
In het artikel in Fiets (volgens mij stond het in de uitgave van mei 2006) werd een Synapse vergeleken met een Trek Pilot. De conclusie was dat er niet echt een groot verschil was in comfort tussen deze fietsen en gewone racefietsen. Er werd ook geschreven dat, als je een kortere bovenbuis wilt, je eens naar een Colnago moet kijken.
In de uitgave van juni 06 vind ik wel een artikel over de System6 (met een referentie naar de Syapse), maar geen volledig artikel over Synapse in vgl met de Trek Pilot.
Te vroeg gereageerd, heb het artikel gevonden in de uitgave van april 06!
Ze hebben er wel de 105 versie van de Synapse genomen, met aflopende bovenbuis. Tussen een gewone racer en de Synapse zal er misschien niet veel verschil zijn in comfort. Maar tussen de System6 of de Six13 en de Synapse is er volgens mij een wereld van verschil.
Ik heb ondertussen nog altijd geen meter gereden op m'n Synapse (staat nog in opbouw bij m'n FM), maar zodra ik wat kilometers gereden heb, pen ik m'n bevindingen zo snel mogelijk neer op dit forum.
Quoten: Origineel geplaatst door Pietr op 17 Februari 2007
In het artikel in Fiets (volgens mij stond het in de uitgave van mei 2006) werd een Synapse vergeleken met een Trek Pilot. De conclusie was dat er niet echt een groot verschil was in comfort tussen deze fietsen en gewone racefietsen. Er werd ook geschreven dat, als je een kortere bovenbuis wilt, je eens naar een Colnago moet kijken.
In de uitgave van juni 06 vind ik wel een artikel over de System6 (met een referentie naar de Syapse), maar geen volledig artikel over Synapse in vgl met de Trek Pilot.
Te vroeg gereageerd, heb het artikel gevonden in de uitgave van april 06!
Ze hebben er wel de 105 versie van de Synapse genomen, met aflopende bovenbuis. Tussen een gewone racer en de Synapse zal er misschien niet veel verschil zijn in comfort. Maar tussen de System6 of de Six13 en de Synapse is er volgens mij een wereld van verschil.
Ik heb ondertussen nog altijd geen meter gereden op m'n Synapse (staat nog in opbouw bij m'n FM), maar zodra ik wat kilometers gereden heb, pen ik m'n bevindingen zo snel mogelijk neer op dit forum.
Het is nog even wachten op de adaptor om het Ultegra crankstel in het frame te draaien, en de fiets is zo goed als af. Shimano stuurde niet de zilverkleurige WH-6600 Ultegra wielen, maar de zwarte WH-R601 Ultegra wielen. Op zich zijn de zilverkleurige wielen wel knapper, maar de zwarte wielen op de zwarte fiets maken het geheel dan weer aantrekkelijker.
Knappe fiets, ik ben benieuwd of deze fiets ook "lekkerder" rijdt en dus doet waarvoor Cannondale hem heeft gebouwd.
Je hoeft je niet te schamen om op zo'n fiets rond te rijden, ik ben benieuwd hoe die bevalt. Heb jij nu de alu of de carbon versie?
Je hoeft je niet te schamen om op zo'n fiets rond te rijden, ik ben benieuwd hoe die bevalt. Heb jij nu de alu of de carbon versie?
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
Quoten: Origineel geplaatst door Pietr op 18 Februari 2007
Knappe fiets, ik ben benieuwd of deze fiets ook "lekkerder" rijdt en dus doet waarvoor Cannondale hem heeft gebouwd.
Je hoeft je niet te schamen om op zo'n fiets rond te rijden, ik ben benieuwd hoe die bevalt. Heb jij nu de alu of de carbon versie?
Dit is de Ultegra carbon versie.
Knappe fiets, ik ben benieuwd of deze fiets ook "lekkerder" rijdt en dus doet waarvoor Cannondale hem heeft gebouwd.
Je hoeft je niet te schamen om op zo'n fiets rond te rijden, ik ben benieuwd hoe die bevalt. Heb jij nu de alu of de carbon versie?
Dit is de Ultegra carbon versie.