Voor al je afspraakjes

route postbank

rene1
Forum-lid

rene1 02 jul 2006 00:35

De Zijpenberg is dus de weg die bij pannenkoekenhuis "Strijlandt" begint? De laatste paar meters van deze weg zijn net even 10% stijging. Zover ik weet het steilste stukje asfalt Posbank.

cascarsi
Forum-lid

cascarsi 19 jul 2006 23:00

is er iemand een dezer dagen op de posbank gaat fietsen zojah zou ik dan mee moge fietsen
ik wil er of 20 of 21 of 23 juli er fietsen
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

mslingerland
Forum-lid

mslingerland 24 jul 2006 15:00

Quoten: Origineel geplaatst door cascarsi op 19 Juli 2006

is er iemand een dezer dagen op de posbank gaat fietsen zojah zou ik dan mee moge fietsen
ik wil er of 20 of 21 of 23 juli er fietsen

Te laat. Zoals op een ander topic heb ik gisteren zijpenberg en posbank gedaan + nog een helboeel andere heuveltjes in zelfde omgeveing. titaal 83 km vanuit Erbeek. (loenen, Hoenderloo, Deelen, ZIjpenberg, Posbank, Doesburg, Zutphun, Brummen, Eerbeek)

tomtom
Forum-lid

tomtom 25 jul 2006 13:18

Heb het nog even op de kaart opgezocht;
Emmapyramide (80m); de klim vanaf Residence Roosendaal
Zypenberg (106m) (spreek uit  ziepen..); de klim met de haarspeld
Pos(!)bank (90m); klim vanuit rheden (pannenkoekenhuis)
Tafelberg (103m); links naar boven vanaf de posbank waar je naar Laag Soeren kunt.
Ik fiets er al 20 jaar (ben 36), ben geboren in De Steeg, en doe dat nog steeds met veel plezier. Ik heb ook 8 jaar in Grun' gestudeerd maar dat platte met wind is toch aanzienlijk minder.
Oh ja, de naar Laag Soeren (die ook langs de lange juffer (verbreed en opnieuw geasfalteerd komt) is ook helemaal opnieuw geasfalteerd en rijd daardoor uitermate plezierig..
Mssl, Harm

Aeroad
Grail
Ultimate

mslingerland
Forum-lid

mslingerland 26 jul 2006 14:40

Quoten: Origineel geplaatst door tomtom op 25 Juli 2006

Tafelberg (103m); links naar boven vanaf de posbank waar je naar Laag Soeren kunt.
Ik fiets er al 20 jaar (ben 36), ben geboren in De Steeg, en doe dat nog steeds met veel plezier. Ik heb ook 8 jaar in Grun' gestudeerd maar dat platte met wind is toch aanzienlijk minder.
Oh ja, de naar Laag Soeren (die ook langs de lange juffer (verbreed en opnieuw geasfalteerd komt) is ook helemaal opnieuw geasfalteerd en rijd daardoor uitermate plezierig..
Mssl, Harm

harm,

ik kom van origine uit Eerbeek en kom daar nog regelmatig. Dat van de ziepenberg wist ik niet. Overige kan ik alleen maar beamen!!

robi-one
Forum-lid

robi-one 26 jul 2006 14:42

Quoten: Origineel geplaatst door MSlingerland op 26 Juli 2006

Quoten: Origineel geplaatst door tomtom op 25 Juli 2006

Mssl, Harm

harm,

ik kom van origine uit Eerbeek en kom daar nog regelmatig. Dat van de ziepenberg wist ik niet. Overige kan ik alleen maar beamen!!

Net als de Zypendaalseweg en kasteel Zypendaal in Arnhem.Ik kom zelf uit Arnhem en ga binnenkort ook eens kijken hoe het is op de Posbank. Tot voorkort kon ik dat niet doen vanwege een blessure aan mijn knie (dus moest het rustig aan doen).
<a target="_blank" href= "http://album.zoom.nl/user/8553/images/8 ... .jpg">Mijn Bulls 105</a>

robi-one
Forum-lid

robi-one 29 jul 2006 13:47

De keren dat ik daar heb gefietst ben ik er bij Rheden in gegaan en omhoog. Bij de splitsing rechts aanhouden. Hier gaat het op een gegeven moment ECHT omhoog (niet lang, wel steil). Daarna gewoon rechtdoor een erg lange afdaling richting De Steeg.
Welke beklimming heb ik dan gehad?
Ik ga vanmiddag eens vanaf Rozendaal proberen... Iemand zin om mee te fietsen? Ik vertrek vanuit Arnhem rond 13.00 en ben circa 10 later in Rozendaal.
<a target="_blank" href= "http://album.zoom.nl/user/8553/images/8 ... .jpg">Mijn Bulls 105</a>

rene1
Forum-lid

rene1 29 jul 2006 16:05

Over de lange juffer; daar hebben ze wel een paar hele nare drempeltjes ingelegd hoor. Afdalen zonder te remmen is er voor mij in ieder geval niet meer bij.

robi-one
Forum-lid

robi-one 29 jul 2006 16:14

Ja, ik weet het....
Net terug van een ZEER kort bezoekje aan de Posbank. Nog voordat ik bij Rozendaal was gearriveerd schoot mijn knie en bovenbeen 'vast'... Ik heb het nog geprobeerd los te fietsen en rekken, maar niets hielp. Even iets omhoog en alles viel stil.... Tevens kraakte mijn fiets aan alle kanten en het probleem kan ik maar niet vinden. Bij aanzetten 1 en al kraak.Volgende keer beter....Nog wel een erg leuke afdaling gehad met een stuk of 5 haarspeldbochten...

soffatti
Forum-lid

soffatti 29 jul 2006 23:02

Ik heb vandaag voor het eerst de Posbank gedaan.
Leuke klimmetjes

Plaats reactie