Welke Carbon wielen ?
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Jouw fiets is toch te licht om mee te doen aan UCI wedstrijden
Quoten: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 07 April 2005
Lightweights heb ik zien hangen bij mijn fietsenmaker Rings in Goirle. Dit lijken mij niet echt sterke / stevige wielen, volgens mij is dit meer voor lichtgewichten < 60 kilo wat ik dus nog niet ben en helaas ook nooit zal worden.
Lightweight geeft zelf als limiet 110 kg en dat is veel meer dan welke andere wielenset. Ze zijn véél sterker dan Zipp's
Lightweights heb ik zien hangen bij mijn fietsenmaker Rings in Goirle. Dit lijken mij niet echt sterke / stevige wielen, volgens mij is dit meer voor lichtgewichten < 60 kilo wat ik dus nog niet ben en helaas ook nooit zal worden.
Lightweight geeft zelf als limiet 110 kg en dat is veel meer dan welke andere wielenset. Ze zijn véél sterker dan Zipp's
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 08 April 2005
Tja als je niet aan tubes wilt worden ze keuzes toch wat beperkt. Lightweight valt dan af, Campa Bora, de Easton Tempest II carbon (ook heel mooi, zie foto's van TS-biker) dacht ik ook.FIR maakt ook carbon wielen, de Antara's, daar rijdt Rabo al jarenlang op. Beschikbaar in draad- en tubeversie. Alleen hebben die gele decals, mss niet perfect voor jouw rood-zwarte bike.
Je vergeet de full carbon wielen (inclusief remvlakken) voor draadbanden van Corima.
Tja als je niet aan tubes wilt worden ze keuzes toch wat beperkt. Lightweight valt dan af, Campa Bora, de Easton Tempest II carbon (ook heel mooi, zie foto's van TS-biker) dacht ik ook.FIR maakt ook carbon wielen, de Antara's, daar rijdt Rabo al jarenlang op. Beschikbaar in draad- en tubeversie. Alleen hebben die gele decals, mss niet perfect voor jouw rood-zwarte bike.
Je vergeet de full carbon wielen (inclusief remvlakken) voor draadbanden van Corima.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 08 April 2005
Hoe kom je hierbij? Alle profs rijden op tubes. Ik heb nog nooit gezien dat een tube er in een afdaling af vloog. En niemand hier die zo hard als bijv McEwen door een bocht durft of uberhaupt kan rijden.
Er zijn tientallen voorbeelden te noemen maar ik zeg alleen: Joseba Beloki Dorronsoro.
Hoe kom je hierbij? Alle profs rijden op tubes. Ik heb nog nooit gezien dat een tube er in een afdaling af vloog. En niemand hier die zo hard als bijv McEwen door een bocht durft of uberhaupt kan rijden.
Er zijn tientallen voorbeelden te noemen maar ik zeg alleen: Joseba Beloki Dorronsoro.
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 14 April 2005
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 08 April 2005
Tja als je niet aan tubes wilt worden ze keuzes toch wat beperkt. Lightweight valt dan af, Campa Bora, de Easton Tempest II carbon (ook heel mooi, zie foto's van TS-biker) dacht ik ook.FIR maakt ook carbon wielen, de Antara's, daar rijdt Rabo al jarenlang op. Beschikbaar in draad- en tubeversie. Alleen hebben die gele decals, mss niet perfect voor jouw rood-zwarte bike.
Je vergeet de full carbon wielen (inclusief remvlakken) voor draadbanden van Corima.
En van Bontrager sinds 2005. Of dat het ook goed is is een paar mouwen?
TS
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 08 April 2005
Tja als je niet aan tubes wilt worden ze keuzes toch wat beperkt. Lightweight valt dan af, Campa Bora, de Easton Tempest II carbon (ook heel mooi, zie foto's van TS-biker) dacht ik ook.FIR maakt ook carbon wielen, de Antara's, daar rijdt Rabo al jarenlang op. Beschikbaar in draad- en tubeversie. Alleen hebben die gele decals, mss niet perfect voor jouw rood-zwarte bike.
Je vergeet de full carbon wielen (inclusief remvlakken) voor draadbanden van Corima.
En van Bontrager sinds 2005. Of dat het ook goed is is een paar mouwen?
TS
lightweiht heeft geen limit van 110 kg, dit is van de website,
All our wheels can be ridden by any rider regardless of weight. Even the 12-spoke model is safe for road racing by heavier riders.
Overigens vertelde mr carbonsports dat ze ook eens een wiel voor draadbanden hebben geprobeert, vol carbon maar dat ze die niet verkopen [ze hebben de mallen liggen] omdat een vol carbon velg eigenlijk niet geschikt is voor draadbanden, de spanning die dan op het carbon komt is te hoog. Ze en iedereen kan natuurlijk wel vol carbon velgen maken maar de voordelen daarvan verdwijnen dan tov alu, licht enz..noujah als je wilt maken ze bij carbon-sports zo een setje lightweights voor draadbanden alleen ze nemen er geen verantwoording voor, zou ik dus afraden daar als ze kapot gaan je mal met de gebakken peren zit :]]]]
Normaal gesproken [dus goed bevestigt] loopt een tube niet van de velg, komt bij dat ook draadbanden wel eens van de velg lopen..
All our wheels can be ridden by any rider regardless of weight. Even the 12-spoke model is safe for road racing by heavier riders.
Overigens vertelde mr carbonsports dat ze ook eens een wiel voor draadbanden hebben geprobeert, vol carbon maar dat ze die niet verkopen [ze hebben de mallen liggen] omdat een vol carbon velg eigenlijk niet geschikt is voor draadbanden, de spanning die dan op het carbon komt is te hoog. Ze en iedereen kan natuurlijk wel vol carbon velgen maken maar de voordelen daarvan verdwijnen dan tov alu, licht enz..noujah als je wilt maken ze bij carbon-sports zo een setje lightweights voor draadbanden alleen ze nemen er geen verantwoording voor, zou ik dus afraden daar als ze kapot gaan je mal met de gebakken peren zit :]]]]
Normaal gesproken [dus goed bevestigt] loopt een tube niet van de velg, komt bij dat ook draadbanden wel eens van de velg lopen..