Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote weersverwachting topic

whocares
Forum-lid

whocares 20 mei 2005 23:27

Volgens mij zijn de radarbeelden van Wetteronline hetzelfde als die van Weeronline.

Ik ga ook niet op 1 voorspelling af. Maar als je er 5 bekijkt , zijn ze bijna allemaal verschillend.
Ik zit in de zuidoosthoek van Noord-Brabant en gebruikt de radarbeelden van Wetteronline naast die van T-online en ze komen goed met elkaar overeen , die van T-online prognostineerd zelf eens kwartier vooruit.

Voor de weersvoorspelling , bekijk ik die van de Nederlandse / Belgische en Duitse zenders.
Maar omdat men in Europa zelf twijfelt ivm de verschillen in de Europese en Amerikaanse weersvoorspellers , heb je gedurende enkele dagen verschillende voorspellingen ( de ene dag voorspellen ze zonneschijn en de volgende regent het weer pijpenstelen )

Radarbeelden met vooruitzichten Groot-Brittanie, klein stukje kust te zien.

Maar het blijft toch een beetje koffiedik kijken met radarbeelden , soms lijkt het te regenen op de radar alleen de regen bereikt de grond niet!!
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

schmo
Forum-lid

schmo 20 mei 2005 23:37

Weeronline gebruikt dezelfde duitse radar als wetteronline, weathernews.nl de nederlandse maar die is niet actueel. Gelukkig is er bij twijfel nog het matrixbeeld van de Casema op de good old tv met om het kwartier actuele beelden (nee, niet op zo'n heel klein vlakje beeld).

schmo
Forum-lid

schmo 29 jul 2005 17:45

Het knmi heeft de website onderhanden genomen, met ondermeer handige actuele kaartjes http://www.knmi.nl/actueel/

diogenes
Forum-lid

diogenes 29 jul 2005 17:59

Stond de neerslag er maar bij. Heel goed is ook deze site: geeft o.a. alle neerslag in Europa op het hele uur.

http://www.dearend.nl/WeatherLink/weerk ... erland.htm

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

race1d
Forum-lid

Gebruikersavatar race1d 29 jul 2005 19:19

Ik vind deze persoonlijk lekkerder kijken:
http://www.wetteronline.de/radar/euroddlnwf.htm
Nu je voor weeronline.nl moet betalen is het handig om hetzelfde gratis te bekijken bij onze oosterburen
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

whocares
Forum-lid

whocares 30 jul 2005 10:34

Quote: Origineel geplaatst door race1d op 29 Juli 2005
Ik vind deze persoonlijk lekkerder kijken:http://www.wetteronline.de/radar/euroddlnwf.htmNu je voor weeronline.nl moet betalen is het handig om hetzelfde gratis te bekijken bij onze oosterburen

Kom je daar nu pas achter , is al een jaar een bookmark voor mij sinds dat ze een betaling eisen.

T-online niederschlagradar aanklikken

schmo
Forum-lid

schmo 30 jul 2005 20:38

Ik woon dicht bij de westkust, en deze radar laat niet zien wat er van de noordzee aan komt drijven toch een nadeel voor mij...

diogenes
Forum-lid

diogenes 30 jul 2005 21:25

Gewoon verhuizen naar het oosten. Dan kan je ook eens lekker uit de wind in het bos rijden! Wel even een taalcursus volgen en je kan ook de "lettervreters" verstaan. ;-)

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

whocares
Forum-lid

whocares 30 jul 2005 21:48

Quote: Origineel geplaatst door schmo op 30 Juli 2005
Ik woon dicht bij de westkust, en deze radar laat niet zien wat er van de noordzee aan komt drijven toch een nadeel voor mij...

Het beste wat ik tot nu toe kon vinden voor de Westkust, behalve wetteronline radar Wetter online radar

race1d
Forum-lid

Gebruikersavatar race1d 30 jul 2005 23:36

Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 30 Juli 2005

Kom je daar nu pas achter , is al een jaar een bookmark voor mij sinds dat ze een betaling eisen.T-online niederschlagradar aanklikken

Nee, dat zeg ik toch ook niet? Hij staat bij mij ook al een poosje gebookmarkt
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

whocares
Forum-lid

whocares 31 jul 2005 00:46

Quote: Origineel geplaatst door race1d op 30 Juli 2005
Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 30 Juli 2005

Kom je daar nu pas achter , is al een jaar een bookmark voor mij sinds dat ze een betaling eisen.

T-online niederschlagradar aanklikken

Nee, dat zeg ik toch ook niet? Hij staat bij mij ook al een poosje gebookmarkt

Quote: Origineel geplaatst door race1d op 29 Juli 2005
Nu je voor weeronline.nl moet betalen is het handig om hetzelfde gratis te bekijken bij onze oosterburen

Voor Weeronline / KNMI radarbeelden moet je al ruim een jaar , misschien wel 2 of zelfs langer , betalen. Jij zei "NU" , daarmee aannemende dat je daar nu pas achterkwam. Maar misschien heb ik het mis met jouw uitleg van NU.

schmo
Forum-lid

schmo 31 jul 2005 01:18

Quote: Origineel geplaatst door who cares op 30 Juli 2005
Quote: Origineel geplaatst door schmo op 30 Juli 2005
Ik woon dicht bij de westkust, en deze radar laat niet zien wat er van de noordzee aan komt drijven toch een nadeel voor mij...Verhuizen naar het oosten, hmmmm, klinkt goed.

Het beste wat ik tot nu toe kon vinden voor de Westkust, behalve wetteronline radar Wetter online radar

Bij onzekerheid schakel ik den ouderwetschen televisie in op het matrixkanaal van casema met elk kwartier redelijk up-to-date radarbeelden. Hopeloos ouderwets en traag, maar het is wel gezellig bij het bijpunten van vuurstenen, looien van mammoethuiden en wat dies meer zij...

Plaats reactie