Time Iclic problemen??
Als het voorste deel slijt is dat wel vervelend met lopen wellicht, maar volgens mij is het alleen het achterste nokje waarmee je echt in je pedaal vast klikt. Dus zo heel erg is die slijtage aan het voorste deel ook weer niet. Toch ?
siemstra schreef:oeps, op de teentjes getrapt...
Ik geloof dat je zelf nog het meest opgewonden bent, over je eigen fantasie nota bene.
Voor mij geldt n=1, maar voor jou net zo goed. Dus waarom zouden mijn ervaringen niet naast de jouwe kunnen?
jsparie schreef:Als het voorste deel slijt is dat wel vervelend met lopen wellicht, maar volgens mij is het alleen het achterste nokje waarmee je echt in je pedaal vast klikt. Dus zo heel erg is die slijtage aan het voorste deel ook weer niet. Toch ?
Klopt, functioneel gezien maakt het niet uit. Maar na wat googlen las ik dat de V1 cleats redelijk makkelijk breken* (daarom is dat achterste stuk opgevuld in de V2) en dat risico neem ik liever niet.
* hier kun je legio verhalen over vinden, bijv. op WW
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
siemstra schreef:Daar moet wel bij gezegd worden dat ik er geen halve marathon mee loop. Zelfs geen 700 km zoals volgens mij Foosho heeft gedaan... Tjonge jonge... Het is maar net hoe zuinig je met je materiaal om gaat. Je hebt mensen die alles 10x sneller verslijten. En je moet met fietsschoenen aan ook niet naar het cafe gaan natuurlijk...
Foosho is echt niet de enige die problemen had met de 1e generatie plaatjes. Het aantal brekende plaatjes was nogal fors de 1e maanden dat de pedalen uit waren.
Time RXS pedalen hebben de beste plaatjes qua lopen. Dat zou met I-Clic net zo moeten zijn, praktijk lijkt echter toch een beetje anders te zijn.
Hoi,
Jammer maar het is nu eenmaal zo. Het meest slijtharde "cleatje" van de zooi hebben ze bij Time omgetoverd in eentje dat al te makkelijk breekt.
Je hoeft er niet eens op te lopen...
Onvoorstelbaar eigenlijk hoe het bij zo'n gereputeerd huis plots mis kan gaan...
Made in China misschien maar ik denk het niet.
We houden het dan maar bij de RXS. Best mooi pedaaltje.
Ciao,
Jammer maar het is nu eenmaal zo. Het meest slijtharde "cleatje" van de zooi hebben ze bij Time omgetoverd in eentje dat al te makkelijk breekt.
Je hoeft er niet eens op te lopen...
Onvoorstelbaar eigenlijk hoe het bij zo'n gereputeerd huis plots mis kan gaan...
Made in China misschien maar ik denk het niet.
We houden het dan maar bij de RXS. Best mooi pedaaltje.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...