Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek 1.2 gekocht maar is dit normaal?

db87
Forum-lid

db87 22 jun 2011 15:04

Ik denk dat 62cm met een 6 of 7cm stuurpen ook prima was geweest.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 jun 2011 15:18

Op een 62 cm frame ga je geen 6 of 7 cm stuurpen monteren, korter dan 10 moet je echt niet gaan. Fiets rijdt voor geen meter met zo'n korte pen.

Fiets van de TS is gewoon veel te groot en past niet, zo simpel is het gewoon. Hij heeft lange benen, dat moet je opvangen met een fiets met de juiste geometrie. Maar dus niet door maar een paar maten grotere fiets te nemen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

yoda
Forum-lid

yoda 22 jun 2011 15:31

amclassic-fan schreef:Op een 62 cm frame ga je geen 6 of 7 cm stuurpen monteren, korter dan 10 moet je echt niet gaan. Fiets rijdt voor geen meter met zo'n korte pen.

Fiets van de TS is gewoon veel te groot en past niet, zo simpel is het gewoon. Hij heeft lange benen, dat moet je opvangen met een fiets met de juiste geometrie. Maar dus niet door maar een paar maten grotere fiets te nemen.
Ik ben het hier ook mee eens. Het lijkt me duidelijk dat de maat niet klopt (je zit er niet goed op) en idd korter dan 10cm moet je niet gaan op een 62cm frame. Volgens mij heb je ook recht op een ander frame. Dat hij je de verkeerde maat verkoopt is toch echt zijn probleem.
Do or Do not.. There is no try

Kornuit

Kornuit 22 jun 2011 16:22

Ik ben van mening dat niet elk merk/geometrie voor iedereen geschikt is.
Trek heeft een lange bovenbuis. Omdat jij een kort bovenlichaam hebt ben ik van mening dat een Trek dan niet geschikt voor jou is.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 jun 2011 16:32

Dat Trek lange bovenbuizen heeft is al lang achterhaalt. Dat was tot een jaar of 5 geleden het geval, maar is nu echt niet meer het geval (op de H1 frames na). De TS kan best met een H2 frame in 58 uit de voeten, dat levert wel wat spacers op, maar niet onacceptabel veel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie