Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Wat te denken van Sensa?

Kornuit

Kornuit 23 jun 2011 16:04

dropje73 schreef: Al met al is hij nu op het punt dat hij spijt heeft er destijds niet een paar 100 euro meer tegenaan heeft gegooit en een beter frame en afmontage genomen te hebben :(
(Het helpt natuurlijk ook niet dat ik (zijn fietsmaat dus) vanavond een nieuwe flitsende fiets op ga halen) ;)
Dat laatste (de groep) is Sensa natuurlijk niet af te rekenen. Wanneer je voor Tiagra kiest dan weet je dat het kwalitatief een stuk minder is. Die keuze was hij bij Sensa vrij in.

Over de uitstraling kan ik weinig zeggen, dat is persoonlijke smaak, maar de modellen van 2011 mogen er zeker wel zijn.

Toch denk ik persoonlijk dat ik er wat meer euries tegenaan gooi en een ander soort fiets haal. Bijvoorbeeld de Koga Kimera, geweldige fiets!

Gebruikersavatar
dropje73
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 28 okt 2010 01:08

Gebruikersavatar dropje73 23 jun 2011 16:16

Kornuit schreef:
dropje73 schreef: Al met al is hij nu op het punt dat hij spijt heeft er destijds niet een paar 100 euro meer tegenaan heeft gegooit en een beter frame en afmontage genomen te hebben :(
(Het helpt natuurlijk ook niet dat ik (zijn fietsmaat dus) vanavond een nieuwe flitsende fiets op ga halen) ;)
Dat laatste (de groep) is Sensa natuurlijk niet af te rekenen. Wanneer je voor Tiagra kiest dan weet je dat het kwalitatief een stuk minder is. Die keuze was hij bij Sensa vrij in.
Dat klopt, maar het maakt wel dat hij 'gevoels-matig' de fiets als geheel ondertussen wat minder waardeert :roll:
Over de uitstraling kan ik weinig zeggen, dat is persoonlijke smaak,
Dat is zo, gaf ook mijn eigen mening weer (en die van hem eigenlijk :lol: )
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

bvr
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 sep 2010 00:33

bvr 23 jun 2011 19:14

Kornuit schreef:Dat laatste (de groep) is Sensa natuurlijk niet af te rekenen. Wanneer je voor Tiagra kiest dan weet je dat het kwalitatief een stuk minder is. Die keuze was hij bij Sensa vrij in.

Over de uitstraling kan ik weinig zeggen, dat is persoonlijke smaak, maar de modellen van 2011 mogen er zeker wel zijn.

Toch denk ik persoonlijk dat ik er wat meer euries tegenaan gooi en een ander soort fiets haal. Bijvoorbeeld de Koga Kimera, geweldige fiets!
Naar mijn weten klopt het niet helemaal dat Sensa vrij is met de groepkeuze. Je hebt namelijk special modellen en die hebben wel een vaste groep volgens mij.
Zo heb ik de Sensa Romagna 2011 Special en deze is dus afgemonteerd met Shimano 105 2011.. Het enige wat kan verschillen is de 2011 of 2010 groep.
Dus nogmaal ik weet het niet zeker maar kijk maar eens op de site van sensa daar zie je bepaalde modellen met groep staan en kun je niet kiezen..

Verder vind ik het geen probleem om op Sensa te fietsen, bevalt mij nog perfect! Ga er zaterdag Limburgs mooiste mee rijden (Gele lus) dus zal vast en zeker goed komen!

Heb de fiets al wel iets aangepast. Heb er een ultrega ketting en cassette (11-28) op gedaan.

Verder wist mijn fietsmaker wel te melden en had ik al vaker op internet gelezen dat Sensa wel steeds meer verkocht word.

Kornuit

Kornuit 24 jun 2011 10:48

Wat je zegt klopt gedeeltelijk. De Sensa specials zijn niet aan te passen, daarom is het ook een special met een speciale prijs. Echter voor elk type frame is ook een custom te verkrijgen. Deze variant is naar eigen wensen af te monteren. Elk frame heeft een special en custom variant.

Dus bij Sensa ben je wel degelijk vrij in de afmontage, je moet dan wel kiezen voor een custum versie ipv de special.

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 24 jun 2011 12:34

bvr schreef: Verder wist mijn fietsmaker wel te melden en had ik al vaker op internet gelezen dat Sensa wel steeds meer verkocht word.
Dat idee heb ik zelf inderdaad ook. Zie steeds meer Sensa's rondrijden. Van m'n fietsgroepje rijden er inclusief mijzelf inmiddels ook 4 op een Sensa.

Robneeter
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2011 16:13

Robneeter 25 jun 2011 23:40

Ha Viroid, vandaag Sensa Lombardia full Ultegra gekocht en eerste ritje gemaakt. Perfect! Fiets compleet zonder pedalen heeft me €1.500 gekost. Dat is binnen je budget en na mijn eerste ritje net, zou ik zeggen: doen!

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 26 jun 2011 01:33

voor 1500 koop je een echt merk met Ultegra.......

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 jun 2011 09:50

Maar niet met een carbon frame. Frame van de Lombardia is heel behoorlijk, niet erg licht met 1250 gram, maar 't rijdt prima. Van de witte frames is alleen de lak zeer zwak.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Kornuit

Kornuit 26 jun 2011 11:45

Ik wilde eerst ook een Sensa kopen maar nu ik op een Koga Kimera heb gereden leg ik graag een beetje bij! Wat een verschil tussen carbon en carbon..wat een stijfheid die Kimera.

Zou nog eerder een goed carbon frame kopen met 105 (groep is later nog aan te passen) dan een slecht frame met Ultegra.

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 26 jun 2011 14:57

amclassic-fan schreef:Maar niet met een carbon frame. Frame van de Lombardia is heel behoorlijk, niet erg licht met 1250 gram, maar 't rijdt prima. Van de witte frames is alleen de lak zeer zwak.
Jawel hoor, in de zaak waar ik altijd gewerkt heb hebben ze nog een aantal Bianchi's Limited editions staan, volledig carbon met Ultegra voor 1499,-

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 jun 2011 18:34

Tja nu ben je appels met peren aan het vergelijken. De standaard prijs van een Sensa, met de aanbieding/opruimings prijs van een ander merk. Mij hoor je niet zeggen dat Sensa qua prijs-kwaliteit altijd de beste keus is, soms is een leuke aanbieding gewoon veel voordeliger.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

willemsf
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 mei 2011 12:11

willemsf 27 jun 2011 15:42

Ik zou zeggen laat je niet te hard bëinvloeden door verkeerde informatie.
Vele breken het merk af ondanks ze er nog nooit op gereden hebben of zelfs niets afweten over de garantie.

Ik heb een Sensa Calabria met Sram Red onder de voeten en heb hier nog nooit problemen met ondervonden. Vriend van met heeft ook eentje en heeft na een val een geheeld nieuw frame gekregen tegen een zeer zeer lage prijs via crash replacement. Kader was binnen de 3werkdagen geleverd bij de lokale FM.

Dus niets dan lof hierover.

Kwa rijeigenschappen vind ik de fiets perfect. Geeft geen krimp tijdens wedstrijden en voelt zeer stabiel aan tijdens het draaien en keren.
Heb al ervaringen met tal van "Echte merken " zoals vele het hier noemen en kan je zeggen dat deze Sensa fietsen hiervoor niet moeten onderdoen.

Sensa is een goed merk maar gewoon niet bekend. Laat er een jaartje een Pro tour ploeg met rijden en alle blind kijkers zullen het dan plots wel geweldige fietsen vinden...

Ookal denken vele mischien dat merken als Pina etc "beter" zijn ze komen tot slot allemaal uit een fabriek gerold.

Plaats reactie